Skrevet av Emne: Vetrinær besøk...  (Lest 1427 ganger)

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Vetrinær besøk...
« på: 12 Mai 2006, 21:56:44 »
I dag har jeg vært på vetrinær besøk med naboens katt som jeg passer. Stakkart Trixi har ikke vært bra, for øyene hennes har rent, men ikke mye.
Men så ble det brått mere i går, så jeg benyttet anledningen til å besøke en vetrinær jeg har fått anbefalt.

Så i dag reiste vi, med en viss skeptis til Katteklinikken 10 liv. Gjett om jeg fikk en behagelig overaskelse. Nydelig rene og koselige lokaler. Kjempekoselig vetrinær og hun tok seg til til en prat selv om det ikke var min katt, men naboens.

Bestemte meg der å da for at de får 5 nye katter i løpet av sommeren som skal ha sin vaksine.Og jeg kjøpte med meg noe nytt som var kommet og som var sunt og nyttig  for katten som go bit. De heter Feline Greenies the orginale green smart-treat.
Bra for tennene og gir frisk pust og ikke fetende.

Men Trixi hadde fått øyekatar og fikk da salve for dette og så måtte jeg passe på å vaske øyene hennes med øyebadevann føre jeg satte på salve.

En stor takk til Blairwitch som fortale meg om denne vetrinæren som bare tar inn katter til behandling.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
SV: Vetrinær besøk...
« Svar #1 på: 12 Mai 2006, 22:03:34 »
Har hørt om den klinikken der, deilig å tenke på at bare katter blir behandlet der  :icon_smile: Mange som blir stresset når hund og andre dyr kommer for å bli behandlet.
Skulle ønske det fantes noe slik her også  :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 12 Mai 2006, 22:04:26 »
Hørtes ut som en flott dyrlege :)

Spesialiserer hun seg bare på katter?

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12 Mai 2006, 22:34:15 »
Snedig med klinikk hvor de kun behandler katter, da er man i allefall sikker på at de er spesialister på de fleste områder og at katten virkelig kommer i fokus.  :icon_smile:

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 12 Mai 2006, 23:38:18 »
Super klinikk!!  :icon_smile:

Kismet

• Gjest
« Svar #5 på: 15 Mai 2006, 11:39:58 »
Hvor er den klinikken da ?

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #6 på: 15 Mai 2006, 11:54:34 »
Høres ut som en super klinikk!
Vet at spesielt i England er det mange katteklinikker som kun behandler katter. Syns det skulle vært flere sånne her og som spesialiserte seg på katter  :icon_smile:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #7 på: 15 Mai 2006, 12:32:35 »
Og takk til deg som faktisk reiste dit, jeg sa de var flinke. ;D

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 300
    • Vis profil
« Svar #8 på: 15 Mai 2006, 12:41:47 »
Høres ut som en drøm av en dyreklinikk, skulle ønsket det fantes noe sånt her i Bodø.  :)

Ang. Feline Greenies, jeg hadde en tråd om det for en stund siden og ble faktisk "skremt" fra å bruke dem mer...
http://www.katteprat.no/forum/index.php/topic,3568.0.html

Men nå hører jeg at dyrleger rundt omkring anbefaler dette varmt, så jeg lurer på å prøve på nytt. Fikk rådet om å dele opp bitene hvis man har slukhalser som ikke har tid til å tygge ordentlig, men hele hensikten er jo at bitene skal være såpass store at de må tygges for å rense tennene...
Buster likte dem ihvertfall kjempegodt, var visst skikkelig snadder. Man bør vel ikke bli hysterisk selv om det gikk galt for EN hund (og de er jo atskillig mer glupske enn katter).

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #9 på: 16 Mai 2006, 10:46:15 »
Hvor er den klinikken da ?

Klinikken er på Lørenskog og på Lørenskoghallen. Ligger helt inntil maxi også.

Denne klinikkien var helt topp, og jeg skal dit om ca en mnd tid med kattene. De skal ha vaksine og da får hun/han samtidig se på magen til Lady.

Lady går fortsatt med boddy, til tross for at vi har kjøp feliway. Så fort vi tar av henne boddyen så begynner hun å slikke. Ser ut som om dete har blitt en vane...
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08