Skrevet av Emne: princess har skadet seg  (Lest 3278 ganger)

Utlogget PrincessPusia

• Kattunge
  • **
  • Takket: 2
    • Vis profil
princess har skadet seg
« på: 11 Mai 2006, 19:09:35 »
Er så lei meg. Har skjedd et uhell her idag. hun datt ned fra verandaen idag, dem er aldri ute uten tilsyn men ble en missforståelse her. Samboeren trodde hun var gådd inn så han lukket døra. Hun ble alene ute i bare 3min og har klart å falle ned. Selvfølgelig er det F*** ikke mulig å få fatt på en vetrinær her siden det er midt i lammingen så må vente helt til i morgen tidlig kl8 med å få henne undersøkt. En stund var hun helt apatisk og ikke mulig å få kontakt med (mest sannsynlig pga sjokket hun må ha fått). Men har pratet med vetrinær i bodø så har blitt litt beroliget etter å ha snakket med henne. Hun anbefalte smertestillende så har fått ordnet henne noe nå. Hun halter på høyre bakfot å freser om vi tar i henne i området rundt foten. Men hun går litt på foten, bare sånn forsiktig. Nå ligger hun å samboeren å sover ilag på sofaen. Vetrinæren her ringte meg opp og sa at jeg måtte komme med henne imorgen. men han sa også at hun ikke skulle få mat og vann, plasseres på et mørkt rom helt alene.  Prøvde det, men da ble hun jo livredd å hylte mye. Så hentet henne ut igjen. Men skjønner at hun ikke skal ha mat vist hun må i narkose eller noe slikt imorgen, men hvorfor i allverden kan hun ikke få vann??
Hun er jo både sulten og tørst.

Men lurer også på om det er noe annet jeg må følge med? Sjekker både tannkjøttet og pupillene gjevnlig og det ser ikke ut for meg at det er noe unormalt.

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Kjønn: Kvinne
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
SV: princess har skadet seg
« Svar #1 på: 11 Mai 2006, 19:13:09 »
Uff da hørtes ikke noe godt ut. Men all hell og lykke til Princess :icon_sad:

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 11 Mai 2006, 20:05:49 »
Huff! Stakkars Princess - for en skrekkelig opplevelse!  :icon_sad:

Vet ikke om noe mer du bør følge ekstra med på, men da vet du jo iallefall at dyrlegen i Bodø svarer på telefon til dem er tilgjengelige hos deg (makan  :icon_mad:)

Frost ønsker Princess masse god bedring og sender en  :bigarmhug:

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11 Mai 2006, 20:09:38 »
Ojda, stakkars Princess!  :icon_sad:
Håper det går bra med henne, hun klarer seg nok til imorgen siden du har gitt henne smertestillende. Hva har du gitt henne, forresten?

God bedring fra oss og håper det ikke er noe alvorlig!!

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11 Mai 2006, 20:15:20 »
God bedring til Princess  :icon_sad:
"Handling betyr mer enn ord..."

Sissel

• Gjest
« Svar #5 på: 11 Mai 2006, 20:35:08 »
Men skjønner at hun ikke skal ha mat vist hun må i narkose eller noe slikt imorgen, men hvorfor i allverden kan hun ikke få vann??
Hun er jo både sulten og tørst.

Det er samme grunne til at hun ikke kan få vann.

Sissel

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 300
    • Vis profil
« Svar #6 på: 11 Mai 2006, 21:56:54 »
Stakkars Princess, håper det ikke er noe alvorlig. Jeg tror det er et godt tegn at hun søker kontakt med dere, jeg ville ihvertfall ikke latt henne være alene på et rom. Da Buster var bare 4 måneder skada han hofta si, og da ville han absolultt ikke ha noen kontakt med oss, han ville bare være helt i fred. Rørte vi han var det både knurring og fresing. Men han ble frisk på rekordtid med en antibiotika-kur.
Dere får passe ekstra godt på henne i natt, så ordner det seg sikkert.  :icon_sad:

(Men dumme dyrleger altså, det burde vært en selvfølge at man fikk øyeblikkelig hjelp uansett tid på året...  :icon_mad:)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #7 på: 12 Mai 2006, 00:10:41 »
Uff, stakkars lita! Jeg fikk bare beskjed om null mat, vann kunne han få, når han skulle kastreres, men det er vel best å gjøre som dyrlegen sier. Lykke til, håper det går bra!

Utlogget PrincessPusia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 12 Mai 2006, 11:05:41 »
Nå har vi kommet hjem. Foten til Princess er ikke brukket som antatt først. Bare et kutt under poten. Men hun har skadet nakken sin. Blir det som kalles vipplærs på mennsker. (mulig jeg skrev diagnosen feil men dere skjønner hva jeg mener) Var helt grusomt å se hvor vondt hun hadde når han tok henne i nakkeskinnet for å undersøke øynene og sånt. Hun brølte og borret klørne og tennene i armen på han, hoppet så ned av bordet og løp rundt i lokalet. Så hun måtte bli gitt noe beroligene for han skulle kunne undersøke henne. Så ble det tatt litt røngtenblider av rygg/nakke og bakkroppen. Nå ligger hun i narkose med barnebleie, ser litt snålt ut. Har fått medisiner til henne nå, og dyrlegen ga henne en sprøyte med noe muskelavslappende. Det er helt grusomt å se henne nå. Joey er også her, han er kjemperedd for henne, sitter og vakter utenfor buret hennes. Han får bare være sammen med henne når hun sover. Etterpå skal han flytte til svigermor tror jeg. Så hun får fred å ro.

Medisinen hun ble anbefalt fra vetrinæren i bodø var dispril oppløst i litt vann. Hun skulle få 1/4 hver 6 time. Det har gådd veldig fint inatt. Har ikke sovet mye. Princess lå i armkroken min hele natten undr dyna så hadde kontroll på henne. Hun malte å koset seg.

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #9 på: 12 Mai 2006, 11:20:03 »
Så godt å høre at det ikke var noe brukket!
Håper hun blir fort frisk igjen :icon_sad: God bedring!  :savle[1]:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12 Mai 2006, 11:21:43 »
Huff og huff, stakkars lille prinsessen din. Bra at det bare var et kutt under poten, men den nakkeskaden hørtes ikke god ut. Sa dyrlegen at hun kom til å bli helt frisk, eller får hun varige men etter fallet?
Du får ønske henne riktig god bedring, og si til Joey at det er bra han passer på søster.  :icon_sad:

Utlogget PrincessPusia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12 Mai 2006, 11:25:01 »
takk for svar begge to. Han trodde at hun ble helt fin igjen, bare hun fikk ta det rolig den første uken.

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12 Mai 2006, 11:28:49 »
takk for svar begge to. Han trodde at hun ble helt fin igjen, bare hun fikk ta det rolig den første uken.

Det var da enda bra. Falt hun langt ned eller?

Attack`s

• Gjest
« Svar #13 på: 12 Mai 2006, 11:35:03 »
God bedring  :icon_sad:

Sissel

• Gjest
« Svar #14 på: 12 Mai 2006, 11:43:18 »
Stakkars pus, håper hun kommer seg fort igjen og at hun blir helt bra

Sissel

Utlogget PrincessPusia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #15 på: 12 Mai 2006, 11:45:42 »

Det var da enda bra. Falt hun langt ned eller?
kansje en 7meter. er ikke helt sikker men det er sånn ca så høyt.

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #16 på: 12 Mai 2006, 11:56:56 »
Stakkars. :icon_sad:
Ikke koselig å se at pusen sin har det vondt, men bra ingenting var brukket ihvertfall.
Hvor lang tid er det forventet før nakken blir bra?
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Utlogget PrincessPusia

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #17 på: 12 Mai 2006, 13:21:43 »
ja er helt grusomt! han sa at hun måtte ha ro i en uke å gå på medisiner i 10dager. så etter det skal hun være så godt som frisk. men vi må passe på at hun ikke blir for ivrig i lek å sånt.
« Siste redigering: 12 Mai 2006, 13:43:08 av PrincessPusia »

Heidi K

• Gjest
« Svar #18 på: 12 Mai 2006, 18:55:12 »
Håper Princess snart blir bra igjen!

Tenker på dere!  :icon_sad:

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86