Jeg stappa Tchibi i veska og tok henne med til dyrlegen for revaksinasjon i dag, og kom hjem i taxi med bedøvd katteslakt... ???
Vetrineren reagerte med en gang på at hun gikk så rart, jeg tenkte det var fordi hun hadde sæle på seg, og syns den er sååå "tung".
Hun begynte å kjenne på ryggen hennes, og hentet til og med enda en vetrinær for å sjekke. De sa det virket som ryggraden hennes var skeiv!
Så da ble det bedøvelse og røntgen. Ble litt venting med en stakkars pus som lå og sov med øpne øyne (Ser sååå fælt ut!) til jeg omsider fikk se bildene. Og jada! Skeiv rygg! I bildet fra siden så ryggraden helt greit ut, ikke supert, men helt okei. Men bildet tatt ovenfra var sjokkerende!
Ryggraden hennes går som en stor S! :icon_eek:
På den ene siden bøyer ryggen seg godt over 5 cm fra normalen!!!
Etter at hun påpekte det så ser jeg det lett når hun ligger på siden, ryggraden stikker liksom ut. Men hadde aldri tenkt på det før!
Det er også ikke noe mellomrom mellom enkelte knokler, noen er vokst sammen, og noen er rett og slett bøyd.
Det er jo ikke rart stakkars pusen ikke klarer å hoppe høyere enn max en meter!!

Foreløpig går det helt greit, men det kan oppstå komplikasjoner i nervesystemet, så hun kan f.eks. bli lam i bakbena eller noe.

Men det var også sannsynlig at hun kan leve et langt og fint liv med S-ryggen sin! :icon_mrgreen:
Satser på det siste!
Men noen utstilling blir det IKKE på henne!

Nå ligger hun rett ut på badet og sover av seg bedøvelsen, stakkar lita!