Skrevet av Emne: Masekatt  (Lest 1313 ganger)

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Masekatt
« på: 10 Mai 2006, 05:30:59 »
Ja det har jeg virkelig fått om dagen  :fnis[1]:
Vår kjære lusa er blitt helt sykt glad i å være ute , å jeg lar dem gå fritt rundt her for de stikker ikke av noe som er veldig deilig. Så med en gang vi står opp så starter han å mase. Ja han mjauer faktisk i et staka kjør uten stans, helt til vi slipper han ut. Da er han så fornøyd. I dag har jeg også plukket en flått av Tini, usj jeg håpte de strøk med nå som det har vært så varmt å tørrt , men den gang ei. En ting er sikkert så de skal ikke sove i senga mi på leeenge  :biggrin:

Andre som har innekatter som blir helt psyco om de ikke får gå ut?  :savle[1]:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
SV: Masekatt
« Svar #1 på: 10 Mai 2006, 15:13:45 »
Ja, har to stykker her som blir helt febrilske dersom de har fått lov å være ute flere dager og så ikke får være ute en dag  :hihi[1]: De får kun være ute når en av oss er hjemme, eller vi bare skal en tur på butikken. Men  mange ganger hjelper det med et vindu på gløtt, sånn at de får seg frisk luft  :icon_smile:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Zita

• Mamma
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10 Mai 2006, 15:50:47 »

Mine er slik,speielt ragdollen.
Men nå når det er så varmt ute ligger de helst inne.
De starter på kvelden når sola går ned.
Jeg gir de litt kosemat og da er det stilt ei stund.

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10 Mai 2006, 15:56:38 »
Tarzan og Timmy er ekstreme. Nå vil de bare være ute ute ute :biggrin: Tarzan begynner å mase i 6-tida når det blir lyst ute og mjauer.
De kommer kun inn for å spise en gang i blant, men jeg ser de springer etter hverandre gjennom hagene her, så er ikke bekymret.
Lulu er ikke så ille, for hun må ha på seg sele når hun er ute. Og hun tør ikke å være ute hvis ikke jeg er sammen med henne, det er jo ganske nytt sted for henne. Hun liker å ha verandadøren oppe og sitte bak der :)

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11 Mai 2006, 16:30:02 »
Å det er så deilig med dette fine været. Jeg bare åpner døra på morningen så er lusa tini og tamlin ute hele dagen. Jeg er enten ute eller inne, og de løper fritt rundt her i området. I går så kom de inn etter noen timer å la seg, det er så kjekt at de kan få være ute å kose seg uten at jeg skal være livredd for at de ikke finner veien tilbake. Nå nettopp kom de også inne en tur for å si hei.

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Takket: 1
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
« Svar #5 på: 20 Juni 2006, 09:54:11 »
Vår Timmy er også sånn, han maser og maser.  Er det noe man kan gjøre for å prøve å minke mjauingen?

Attack`s

• Gjest
« Svar #6 på: 20 Juni 2006, 09:57:48 »
Er Timmy en huskatt?
For i huskatter gjemmer det seg mange ukjente gener.
Kanskje det er en og annen orientalsk katt i slekta eller andre raser som er kjent for å ha snakketøyet sitt i orden.
Her har jeg den rasen og det varierer veldig i hvor mye dem prater,for masing....det forbinder jeg mer med når en katt tigger etter mat...alt annet er prat  :wink[1]:

Utlogget Ajax

• Fin pus
  • Takket: 6
  • har ingen siameser lenger
    • Vis profil
« Svar #7 på: 20 Juni 2006, 11:39:18 »
Her synges også uteilvets pris! Og i dag regner det, og da har ikke jeg lyst til å dørene stående oppe, så nå er pusene fornærmet på meg!
Og ungene mener visst at det er min feil at det regner, så de er like sutrete. Kanskje jeg skulle gå ut og la dem være igjen inne?...
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Attack`s

• Gjest
« Svar #8 på: 20 Juni 2006, 11:45:27 »
Her synges også uteilvets pris! Og i dag regner det, og da har ikke jeg lyst til å dørene stående oppe, så nå er pusene fornærmet på meg!
Og ungene mener visst at det er min feil at det regner, så de er like sutrete. Kanskje jeg skulle gå ut og la dem være igjen inne?...

Du har vel Kakao i sele eller noe siden han enda er ukastrert?

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Takket: 1
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
« Svar #9 på: 20 Juni 2006, 12:14:00 »
Er Timmy en huskatt?
For i huskatter gjemmer det seg mange ukjente gener.
Kanskje det er en og annen orientalsk katt i slekta eller andre raser som er kjent for å ha snakketøyet sitt i orden.
Her har jeg den rasen og det varierer veldig i hvor mye dem prater,for masing....det forbinder jeg mer med når en katt tigger etter mat...alt annet er prat  :wink[1]:

Ja, han er huskatt.  Kanskje det er noen skjulte gener ja.  Men det er faktisk bare etter kastreringen og etter han begynte å være ute at han har blitt sånn.  Og han maser om å få komme ut, ikke noe annet.  Han er jo en liten smarting da, for han får jo oppmerksomhet når han maser.  Kanskje det beste er å overse ham litt?

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 20 Juni 2006, 12:21:01 »
Vims kommer gjerne inn på soverommet kl 4 for å vekke meg for først å kose og deretter for å bli sluppet ut. Jeg har begynt å ignorere ham og han skjønner at jeg "sover" og legger seg enten ved siden av meg eller setter seg i soveromsvinduet. Er han skikkelig rastløs finner han noe på gulvet eller på nattbordet å leke med. Da MÅ jeg jo respondere på et vis!  :whistling: Smart, sjøh! Så blir han tatt på halsbånd og sluppet ut i 7-tiden når sambo drar på jobb.
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21 Juni 2006, 23:44:10 »
Well, har jo Ozzy her da, han har jo ikke fått navnet sitt uten grunn akkurat... Han roper og synger og gneller, men gir seg når jeg sier at nå er det nok. Han har vært utekatt i hele sitt liv (3 år) og ble innekatt nå i januar. I begynnelsen var det helt greit for han, men nå siste tiden begynner han å bli rastløs. Lyst å jage fugler og springe i gresset. Lufta han for første gang i sele for en måneds tid siden, og da begynte han virkelig å gnelle. Fikk ikke nok. Prøvde å stikke av, springe åndsvak slik at jeg skulle miste båndet, men den gang ei. Nå får vi muligens et hus med utemuligheter, og da skal det bygges utegård.