Skrevet av Emne: Møbelbørste?  (Lest 173 ganger)

Utlogget Kirakatt

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 51
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Møbelbørste?
« på: 24 Januar 2021, 13:18:53 »
Jeg er storforbruker av klesruller for å fjerne pels fra sofa og klær.
Nå som jeg har fått en langhåret katt i hus også har behovet for bedre løsninger meldt seg.
Jeg sitter og ser på Furminator Møbelbørste, som skal kunne brukes på både gulvtepper og møbler.

Noen som har erfaring med denne? Eller som har andre tips?

Jeg støvsuger så klart men er ute etter en mellomløsning som kan ta unna litt uten å måtte dra frem støvsugeren hver dag.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 21
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
Sv: Møbelbørste?
« Svar #1 på: 24 Januar 2021, 15:21:30 »
Jeg har en *meget* effektiv produsent av både under- og overpels. Og jeg har *meget* lite til overs for produsenter av dingser for kjæledyrindustrien. Her er mine 2 verktøy til dette bruk:

Alminnelig rundbørste med 15mm syntetisk, halvstiv bust. Brukes både på katt og møbler/duker og ellers hvor den buska mi finner det for godt å tilbringe tiden. Rulles rundt mens man stryker jevnt over flaten.
Fungerer også som treningsapparat for Shady. Puncheball. Hun finner seg i børsting til et visst punkt, og så er fanden løs en halv time.

Alminnelig langkost med naturbust. Crosshatch over gulvteppet fra midten ut mot kantene, og fei opp med brett.

Begge disse kommer fra Europris en gang i verden, er tydeligvis uslitelige, kostet bagateller og gjør en meget god jobb.

I stedet for å bruke klesruller, er det bedre å kjøpe en strylle med billig, transparent pakketape fx fra Biltema, bite den av med tenna etterhvert i passelige lengder, stryke det hardt med handbaken over de aktuelle flatene og dra det av. Hver lengde kan brukes flere ganger.