Skrevet av Emne: Kattokrati  (Lest 141 ganger)

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 21
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
Kattokrati
« på: 19 Oktober 2020, 23:19:44 »
Det snakkes så mye om behandling av katter. Ingen betrakter den omvendte situasjon; hvordan kattene behandler oss.

Det er anerkjent blant dyevenner, at katter er selvstendige, og lever sitt eget liv. Dette livet består av å fange bytte, spise det og deretter finne en make å formere seg med. Ikke ulikt et menneskes mål, skjønt det siste er noe mer komplisert. Men både mennesker og katter er slue, beregnende og tvers gjennom egoistiske. La oss se sannheten i øynene.

Det nurket som titter frem fra kurven, er ingen engel. Pelsdotten har akkurat sparket unna sine søsken, og okkupert pattene. Dotten vokser seg svær og livlig. "DEN vil jeg ha" sier noen. Igjen i kurven ligger det et par som tapte.

Forskjellen mellom mennesker og dyr, er at mennesker ser verdier i individer som ikke nødvendigvis vinner i slåsskamp. Slike verdier kan spres, og resultere i hva vi i dag kaller demokrati. DER skilles våre veier. Dyr er etnokratiske, og hensynsløse.

Jeg har et dyr. Såkalt "katt". Den ramlet inn i min verden, og overtok den. Den er en hard hersker. Den stjal min godstol, og okkuperte vinduene  Den la seg til på tvers i dobbeltsenga, slik at jeg må krype inn diagonalt og stjele litt dyne. Den gjorde det tydelig klart at å sløve med maten, resulterte i krafsing over hele kjøkkenet. Og å hoppe opp på bordet, er en selvfølgelighet. Den må jo vite hva jeg driver med. Legger seg ned mellom tastatur og skjerm, slik at jeg bare ser pels. Javel, det var *den* jobben. Den herskeren vil ikke vite av blomster i vinduet, fordi det står i veien for utsikt fra sofaryggen, altså "krafs" og vekk med det. Legge seg midt på gulvteppet, og klage for at noen nødvendigvis skal forbi. Haler overalt man tråkker ... og så vræle fordi sveiva di var i veien for legale føtter størrelse #43?

Kattene behandler oss som slaver, når de først kommer i hus. De kjenner sine fordeler, utnytter dem så langt det går, og tenker ikke på andre enn seg selv. Med andre ord: de er politikere i pels. De liker å bli klødd i nakken.

Næmmen pus,da ... du vil ha snipp? Bakom ryggen min, mens *jeg* sitter på snippen av stolen? Jeg har gikt, pus, men det driter du i. Det er MIN stol, pus, men det driter du i. Fosjjj og der spratt 8 kilo felis rett i tastaturet igjen. HAAG neste; menneskerettighetene er truet. Vi får jo ikke sagt et kløyva ord, før det blir Katteprat ...

... forøvrig er det anbefalt å grave fingre i kattepels mot revmatime. Dette er ikke overtro eller kjerringråd. Jeg VET det virker.

Aftermath: jeg er enkemann. Savner noen å klø, forsåvidt. Men i en alder av femogseksti, med levd liv nedskrevet, er en god katt livsforlengende. Shady er grunnen til at jeg gidder holde livskiten gående.
« Siste redigering: 19 Oktober 2020, 23:32:54 av khawaga »

Utlogget villhund

• Skravlepus 4
  • Takket: 94
  • hærjehunder
    • Vis profil
Sv: Kattokrati
« Svar #1 på: 20 Oktober 2020, 02:43:09 »
Har vi vel oppdradd katter her på KP, hører nesten ikke sånt her, men på FB er det mye slikt.
Men du må medgi at de er søte da, alle sammen  :oh: :mewmew: :kosepus: :matvrak: :kosepusen: :måne: vetikke

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 113
  • Kjønn: Kvinne
  • Bergenser
    • Vis profil
Sv: Kattokrati
« Svar #2 på: 20 Oktober 2020, 10:39:37 »
Katter er noe for seg  :flowerheart:

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk