Skrevet av Emne: Julekalender 2020 ?  (Lest 569 ganger)

Innlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 21
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
Sv: Julekalender 2020 ?
« Svar #20 på: 21 Oktober 2020, 16:52:16 »
Jeg kan ikke pakke ned noe fra snekkerbua i flate pakker. Ikke spesielt små heller. Jeg er i ferd med å avslutte en julegave på rundt 2 kg som skal sendes utenlands, og det blir forbaskede 299,-. Javel, skitt ævv.

Jeg synes vi skal se bort fra premier. De kan faktisk være til bryderi: jeg fikk en spesiell såpe av Lillerosin for noen år siden. Den luktet strammere og strammere for hver måned, men jeg hadde ikke hjerte til å hive den. Først i fjor var den en luktfri flis som gikk i restavfallet. Hvor ble det av deg forresten, Lillerosin?

Et kort bør holde. Da kan alle være med. Digitalt, snailmail eller begge deler. Noen av oss har pæng, noen ikke så mye og noen har kanskje ingenting, men vil ikke si det. Alle har vi internett.

Oppkjøringen mot jul, som en dagboktråd, støtter jeg absolutt. Men det er muligens litt tidlig å starte den nå. Jeg har bare åpnet min 2. boks med Bertas pepperkaker, og nylig begravd mine flotte sommerblomster.

Innlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 138
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #21 på: 21 Oktober 2020, 17:46:51 »
Ja, khawaga, jeg tenker at når vi kommer til november kan vi tenke på å starte på juleforberedelsestråden, som kan inneholde det meste av ting man gjør fram mot jul. Vi har alle våre egne skikker og vaner, og dem kan vi dele. Og noen av oss har kansje noe ekstra som vi gjerne vil ha ferdig til jul.

[/quote]

Innlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #22 på: 21 Oktober 2020, 18:29:10 »
Ja, khawaga, jeg tenker at når vi kommer til november kan vi tenke på å starte på juleforberedelsestråden, som kan inneholde det meste av ting man gjør fram mot jul. Vi har alle våre egne skikker og vaner, og dem kan vi dele. Og noen av oss har kansje noe ekstra som vi gjerne vil ha ferdig til jul.
Jupp, kjære deg. La oss ikke gå av skaftet i oktober.

Sånn i forbifarta ser jeg rundt meg: jeg har sijokagrytekluter, sijokakaffebrikke, sijokaheks, sijokakatteteppe og sijokagenser. Bortsett fra heksa, som jeg tar frem og kleber opp i advent, er alt i omtrent daglig bruk. Genseren er vasket 2 ganger, og holder fasongen. Teppet fungerer som duk, og måtte gjennom en hissig vask, da jeg sølte noe gjenstridig saus på det; det gikk også greit. Gryteklutene har overlevd 250° en rekke ganger. Kaffebrikken stirrer mot meg: skal du ikke snart lande en øl? Det er nesten som om Geithus og Nordagutu lå bygdimellom, og det gjør de jo ikke. Og *jeg* er relativt nyslått bygdetulling. DU er utvandra nordlending. Og så blir vi litt enige ... gjennom Katteprat. Det fabelaktige forum vi ikke må miste.

Vi roer ned dette litt, hva? En forberedelsestråd kan jeg legge ut, og ta meg av. Det trenger man ikke ha modstatus for, vil jeg mene.

Konken bør du ta deg av. Hvem som spør når og hva om blir bare surr om jeg blander meg opp i det. Men quiz har jeg klar.

Innlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #23 på: 22 Oktober 2020, 17:17:52 »
Er det ikke greit at når det gjelder premier eller ikke til vinnere i julekalenderen så stilles  dere nokså fritt. Hovedsaken er at det å ikke helt ha rom for å ta seg råd til å være med på grunn av den premien skal være omtrent ikkeeksisterende. Det skal  holde med et koselig kort og en gratulasjon, og det er en plikt for alle. Det skal ikke være noe pengepress. Ideen med et lite broderi for noen få kroner i materiell luftet jeg fordi jeg hadde litt følelsen av at noen syntes bare et kort var litt "knuslete", men det er jo ikke det. Vi løser jo de oppgavene fordi det er en hyggelig førjulssyssel, ikke fordi vi ønsker å vinne en ting som vi kansje slett ikke engang har bruk for . Da kan heller et lite lager med brodert julepynt gjøre nytten hvis vi trenger småting som belønning/premie for andre sprell vi måtte finne på.  Eller kansje vi kjører en liten  salgsrunde/auksjonpå den til inntekt for puser her eller der. Jeg skal, uavhengig av hva det blir til med sånt, kjøpe inn noe mer tråd og stabilisering fordi jeg må sy en del av slikt likevel.

[/quote]

Utlogget Vesla89

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 32
  • Turboline, Rabalder og Ferraria <3
    • Vis profil
« Svar #24 på: 22 Oktober 2020, 21:34:48 »
Jeg vil være med, selv om ammetåka har tatt meg litt.

Turboline Josefine 27.juli 2008, Rabalder Labbetus 17.juli 2009. Ferraria Afrodite 23.juli 2010.
Alle gode ting er tre

Innlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #25 på: 22 Oktober 2020, 22:26:49 »
Det kommer påmeldingstråd i juleforumet om noen dager. Du finner sikkert på noe selv om du er litt i ammetåka  :gikkoppetlys:

[/quote]

Innlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #26 på: 23 Oktober 2020, 00:36:22 »
Jeg synes du kan lage egen kalender, jeg. Nytt bilde hver dag. Årets nurk.

Utlogget Vesla89

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 32
  • Turboline, Rabalder og Ferraria <3
    • Vis profil
« Svar #27 på: 23 Oktober 2020, 08:54:53 »
Årets nurk hadde jeg nok fått til  :Ben:
Det blir mange bilder av henne i løpet av en dag.

Turboline Josefine 27.juli 2008, Rabalder Labbetus 17.juli 2009. Ferraria Afrodite 23.juli 2010.
Alle gode ting er tre

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 113
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #28 på: 25 Oktober 2020, 10:06:31 »
Jeg er med på forslaget og så enig