Skrevet av Emne: KP og fremtiden  (Lest 1182 ganger)

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 113
  • Kjønn: Kvinne
  • Bergenser
    • Vis profil
Sv: KP og fremtiden
« Svar #40 på: 12 Oktober 2020, 09:33:44 »
Hvem skal utføre domeneskifte, Oda?

Tror ikke at noen kun er ute etter respons, men hvem bryr seg hva hver enkelt legger ut
hvis ingen responderer?

Jeg tror ikke jeg har klart å uttrykke meg forståelig. Jeg er helt enig med deg.

Jeg mente å få frem at det er både hyggelig og motiverende med respons, men nettopp det du sier at det er ikke kun derfor jeg er her..

Jeg synes det er utrolig hyggelig med respons og setter stor pris på det. Jeg synes også det er hyggelig å legge ut bilder og skrive for min egen del.

Det er noen som har sluttet å være her for de følte de fikk for liten respons. Jeg kan forstå det. Samtidig som jeg ikke helt forstår det.

Jeg er veldig klar over at det er mye tid og arbeid i å holde forumet. Selvfølgelig lite motiverende med et forum som har lite aktivitet. Ville få frem at det er viktig aktivitet både å legge ut ting selv, og vel det på gi respons.

Får meg til å tenke på å sende snap. For noen år siden var det en som oppfordret meg til å være med på snap. Jeg opprettet snap, la flere til osv. Jeg følte at når jeg fikk en snap, så måtte jeg svare, gi en liten kommentar. Til slutt orket jeg ikke være med på snap lenger. Det ble for mye, og jeg hadde ikke alltid tid eller lyst til alltid å svare. Men jeg følte jeg burde.
Derfor sluttet jeg med snap.

Men etter en god stund savnet jeg å få tilsendt f.eks en liten god morgen hilsen på snap, en personlig tanke til meg, et glimt fra noens aktivitet, et hilsen, en som ville dele noe med meg osv.
Jeg snakket med noen venninner, og ble enige om at det var utrolig koselig, og at vi ikke skulle føle oss forpliktet til å svare. Kanskje en annen gang sender den andre personen et bildehilsen uten å få svar, og en annen dag omvendt. Jeg synes det er veldig koselig å se på telefonen en gang det passer at det er kommet en snap. Så åpner jeg den når det passer, og svarer ikke nødvendigvis. Men en eller annen gang sender jeg en hilsen f.eks en opplevelse, et sted jeg er mm.

For det meste er det en grunn til at folk ikke svarer. Kanskje de ikke føler overskudd, kanskje de føler tretthet, de har mange tanker på andre ting, de er lei seg.   

Nå rotet jeg meg på villspor.

Ulla, glad for at du stiller spørsmål.

Utlogget villhund

• Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #41 på: 12 Oktober 2020, 13:24:21 »
Jeg tror det er mye at mange har andre ting som trykker, som vi har nå, som kan tenkes å ordne seg etterhvert.
Jeg er mye på FB, ikke så mye for hygge, men jeg har blitt vindkraftmotstander, og det gir mye arbeid, som en bare må gjøre, og der må en svare med en gang.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 657
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #42 på: 12 Oktober 2020, 14:17:37 »
Ja nettopp, jeg har også andre ting å gjøre. Jeg har også fått andre interesser enn KP.

Men saken er den at jeg MÅ være tilgjengelig hele tiden.
Jeg vil ikke sitte her å være tilgjengelig for å vente på at folk kan bli mer aktive.
Det er jeg ferdig med.

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke ønsker å være eier av KP mer,
og prosessen med å gjennomføre dette er snart i gang.

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 138
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #43 på: 12 Oktober 2020, 14:25:23 »
Det er jo grei beskjed, Ulla. Og det er noe vi bare må ta til etterretning.  Jeg vil nå i alle fall takke deg for den aldeles  utrolig store innsatsen som du har lagt ned i forumet over veldig mange år, også før du ble eier av forumet. Jeg håper nå også at du ikke forsvinner helt, men stikker innom fra tid til annen som vanlig medlem hvis det da i det hele tatt blir noe å stikke innom til. Det kan bare tiden vise.
« Siste redigering: 12 Oktober 2020, 14:28:55 av sijoka »

[/quote]

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #44 på: 12 Oktober 2020, 14:30:50 »
Takk for det, Sijoka.

Ja jeg skal stikke innom. :)

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #45 på: 12 Oktober 2020, 15:00:43 »
Godt å høre, Ulla. Dette her kan bli spennende. Jeg vet ikke om jeg skal  være optimist elle ikke, så jeg tror nå at jeg mest avventer begivenhetenes gang her. Jeg er nok en av dem som kommer til å henge med så lenge det er noe å henge med i.

[/quote]

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #46 på: 12 Oktober 2020, 18:32:05 »
Tuse  tusen takk for alt, Ulla. Trist for oss-Men forståelig.  :bigarmhug: :Ben:

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 169
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
« Svar #47 på: 12 Oktober 2020, 19:17:16 »
Huff ja jeg skjønner deg også godt Ulla...du har jo alltid vært kjempe aktiv og en riktig driver av så mye her inne.
Godt at du ikke forsvinner helt.
Noen ganger må man bare gi slipp rett og slett fordi det er på tide.Sånn tenker jeg noen ganger jeg skulle gjort med alt katte arbeidet så jeg kan rekke å få et liv før det er for sent..jo jeg skjønner deg veldig godt Ulla  :bigarmhug:

Hvil i fred Lorenzo.
Takk for alt Søs.
Halvøre nå er du hos din mamma igjen.
Nulli i mitt hjerte.

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #48 på: 16 Oktober 2020, 11:03:55 »
Så ble det stille her igjen. Hadde vi diskutert ferdig?

Veien videre vil nok delvis avhenge  av hvem som overtar etter Ulla, men jeg har tillit til at det ikke blir noen "hvem som helst" for å si det sånn.
Men, og det må vi nok ikke glemme, veien videre bestemmes i veldig stor grad av oss medlemmer, og hvordan vi bruker forumet og hva vi gjør ut av det. Uten en jevn aktivitet på en visst minimumsnivå  vil forumet om ikke veldig lenge være historie samme hva man finner på.
Derfro tror jeg det er litt viktig at vi som vil beholde katteprat bryr oss, at vi skriver noe her og at vi er innom jevnlig og sjekker om det er noe vi kunne kommentert. Det koster ikke så mye tid at det ikke er gjennomførbart.  Bare aktiviteten i denne tråden viser jo klart at det skal ikke så mye til og ikke så mange til før det hjelper på. Vi når nok aldri "gamle høyder" i alle fall ikke med det første, men vi kan  holde det i gang, hvis vi bare vil.

[/quote]

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #49 på: 17 Oktober 2020, 08:03:33 »
I større grad enn HVEM som blir eier av forumet etter Ulla, er vel spørsmålet OM det det blir en ny eier?

Har noen meldt interesse som arvtaker?

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #50 på: 17 Oktober 2020, 09:47:36 »
I større grad enn HVEM som blir eier av forumet etter Ulla, er vel spørsmålet OM det det blir en ny eier?

Ulla har en som overtar.

Utlogget Firfirsla

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 13
    • Vis profil
« Svar #51 på: 17 Oktober 2020, 14:33:45 »
Jeg skal vertfall henge her så lenge forumet er  :superlove:

Inger-M, Amira Chanel og Ariel Bianca

Utlogget villhund

• Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #52 på: 17 Oktober 2020, 21:04:58 »
Og jeg.  :Ohyeah: :Ohyeah: :Ohyeah:

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #53 på: 17 Oktober 2020, 22:50:55 »

Ulla har en som overtar.

Ok, det hadde ikke jeg fått med meg.
Men så bra!  :)

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 19
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #54 på: 19 Oktober 2020, 17:43:44 »
Det var jeg som startet denne tråden, og det var fordi jeg var redd for å miste mitt enste "sosiale forum". Gjennom noen år, har jeg blitt kjent med mange, og jeg har ikke flere forbindelser enn at jeg tar vare på de jeg har.

Jeg er en uførepensjonert trykker- og reprotekniker med hang til katt og blomster og treverk. Hvordan i huleste skulle jeg kunne formidle det på FB? Gått rett i grauten og druknet. Den drukner ei som henges skal, sies det. Jeg fant imidlertid en bedre løsning: drit i gobale media, og knytt relasjoner til folk som står deg nærmere. I disse dager da 1 meter. Jeg har fremdeles nett via coaxkabel, og regner meg for å være middels bruker av internett.

Meningen med tråden, var å diskutere forumet "Katteprat" sin berettigelse i fremtiden. I egen intresse, fordi jeg har knyttet forbindelser jeg ikke hadde klart via internasjonelle fora, og fordi jeg har kommet i direkte kontakt med kattefolk. Og andre folk. Merkelig nok, er det folk jeg kan fordra.

Shady og jeg lever så lenge vi får lov til. Blomstene våre også. Alt blir vi jord, men det er en annen diskusjon. KP skal leve så lenge det spirer og har en aktiv server. Jeg garanterer levetiden, og avventer hva som skjer.

Dermed har ikke jeg mer å si omkring dette. Jeg leser forumet et par ganger om dagen. Jeg skulle også ønske, at innlegg ble plassert utenfor "Skravletrådene". Men det er kanskje for mye å vente. Faen, jeg legger jo innleggene der selv ...

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #55 på: 19 Oktober 2020, 20:41:34 »
Jeg skulle også ønske, at innlegg ble plassert utenfor "Skravletrådene". Men det er kanskje for mye å vente. Faen, jeg legger jo innleggene der selv ...

:humre:

Du er inne på noe her som jeg har oppfattet som en del av kjernen.
Skulle også ønske at det kom flere innlegg utenom skravletården, og kanskje noe mer relatert til katt.

Dagbøkene var veldig aktive tidligere. Det var liksom der alt foregikk.
Kanskje kan man legge inn noen forpliktelser til seg selv ang. dagbøkene.

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #56 på: 19 Oktober 2020, 21:25:30 »
Ja, særlig katterelatert er blitt veldig stille. Før foregikk det jo stadig noe både i nord og sør og øst og vest i dagbøkene, men kan det ha noe med at man ikke er like flittig lenger til å ta bilder, for ikke å snakke om dette å ta seg litt tid til å skrive litt om kattenes gjøren og laden i det daglige. Det er jo også mistenkelig stille på helse og adferd trådene  under kattenakk.  Det ville nå være rart om ikke noe der skulle være evig aktuelt. Og det er flere emner der som godt kunne brukes litt mer. Det er ikke blitt mindre av kattetragedier rundt om, men det er visst helt slutt på å ta det opp her. Det skulle jo tross alt være et katteforum. Husker så godt jeg meldte meg inn her da jeg lurte som mest på hvordan jeg skulle klare å få Sorry i hus, og jeg fikk mange gode råd.

[/quote]

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #57 på: 19 Oktober 2020, 21:41:11 »
Vi må vel få på noen nisseluer til jul i år også om ikke annet.

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #58 på: 19 Oktober 2020, 21:44:03 »
Vi må vel få på noen nisseluer til jul i år også om ikke annet.

Takk for påminnelsen. Jeg må se om jeg klarer å fikse noen som passer til disse pelskremmerne mine. Da ender det vel opp med to grå dere ser litt av og en svart som jeg i beste fall får med en fornærmet bakpart av :) *Foreløpig har hjeg bestilt en dag med godt vær ute ogikke alt for kaldt, slik at Leon og matmor kan få tatt seg en uterunde med kamera til den fotogreia nå i oktober. Innebder av Leon er jo stort sett bare å glemme.
« Siste redigering: 19 Oktober 2020, 21:53:13 av sijoka »

[/quote]

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #59 på: 20 Oktober 2020, 09:47:21 »
Før vr det diskusjon mye rundt katteadferd og kattemat. Det er vel en del år siden. Så ble vi liksom ferdig å snakke om det. Så egentlig er det jo veldig koselig at vi prater i skravletråden, men selv liker jeg veldig godt f.eks dagbøkene også.