Skrevet av Emne: KP og fremtiden  (Lest 1262 ganger)

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 113
  • Kjønn: Kvinne
  • Bergenser
    • Vis profil
Sv: KP og fremtiden
« Svar #20 på: 07 Oktober 2020, 07:18:56 »
Enig at FB for tiden er ganske rotete.

Det var veldig gøy med adventskalenderen. Men hva med at vi ordnet selv å egge ut et bilde og et spørsmål for en dag hver? Det ble altfor mye arbeid på Ulla og andre i administratorer. Vi behøver jo ikke legelisten så høyt med å lage så mye juleting på bildet. Det enkle er ofte også veldig fint.
har inntrykk av at det gikk veldig fint med at alle tok ansvar over sin dag med å legge ut spørsmål. Da klarer de å legge ut et bilde også? Eller hvis noe ikke mestrer det, så finner de på noe annet med "bare" en test, kanskje. Jeg tenker at ingenting behøver å sees på som så vanskelig. Mange setter for høye krav til seg selv.

Surita, har du sett at det er satt opp en fotokonkurranse igjen, bare litt annerledes, der du selv legger ut bilde den dagen det gjelder?

Utlogget Surita

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 36
  • Crazy catperson
    • Vis profil
« Svar #21 på: 07 Oktober 2020, 11:45:12 »
Nei den fotokonkurransen har gått meg hus forbi. Den skal sjekkes ut. Takk for tips.  :superlove:

Ja altså om det skulle gå dritten, så kan vi iallefall gjøre det trivelig for oss som er her nå sånn på slutten. Men jeg har altså ikke noe lyst til at forumet skal dø. Så vil gjøre det jeg kan for å lage sprell nå og lokke inn folk.  :hyper:

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 19
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #22 på: 07 Oktober 2020, 14:00:19 »
Etter å ha lest 22 svar, er jeg forskrekket over at så mange tar det for gitt at "det går mot slutten".

Denne databasen er, som jeg nevnte innledningsvis, uvurderlig og bevaringsverdig. Om nødvendig, vil jeg påkoste og sørge for det selv.

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 138
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #23 på: 07 Oktober 2020, 14:41:56 »
Ikke sikket alle "tar det for gitt" men lignende diskusjoner har vi hatt før, flere ganger, og hver gang har det blusset litt opp med aktiviteten, for så etter en ganske kort stund å dabbe av igjen, for så å gå bare en vei, og det er nedover. Så hvorfor kulle det gå så mye bedre nå. At databasen er verdt å ta vare på er jo greit, om noen kan  få til det. Men selve forumet som aktivt og levende nettsted å være med i, det er vi usikre på om har en framtid, det kan bare tiden vise.

[/quote]

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #24 på: 07 Oktober 2020, 16:56:23 »
 Jeg tror det har fremtid  :happy:/

Så flott at du sier du vil det, Khawaga:happy:/

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 657
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #25 på: 07 Oktober 2020, 18:50:11 »
Jeg har en som er interessert i å overta hvis det blir aktuelt, og som har tatt kontakt.

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #26 på: 08 Oktober 2020, 11:53:47 »
Men det er jo flott, Ulla. Da er det vel ikke noen umiddelbar fare for at KP forsvinner over natta. Men det er fremdeles opp til oss medlemmene hva vi gjør ut av det. Jeg tror ikke vi har mye å fare med for å verve nye hvis vi ikke holder  et visst aktivitetsnivå. Hvordan er det nå med dette med hvem som ser hva her på forumet? Siden vi ikek har noen betaling lenger , hvordan får nå nye medlemer tilgang til hele forumet. Ser vi bort fra skravetråden så er det jo dønn stille her, det frister ikke en ny som logger seg inn.

[/quote]

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #27 på: 08 Oktober 2020, 15:14:35 »
De evt. nye medlemmene ser store deler av forumet.
Det var et av grepene vi gjorde sist, slik at det skulle friste å bli medlem hvis de så
mest mulig av forumet...

KP forsvinner ikke over natta nei, det skal dere ikke bekymre dere for.
Jeg vil gi informasjon uansett hvordan det blir fremover   :klemme:

Utlogget Vesla89

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 32
  • Turboline, Rabalder og Ferraria <3
    • Vis profil
« Svar #28 på: 08 Oktober 2020, 16:19:16 »
Jeg savner de hemmelig venn. Det var tider.
Ikke lest hele tråden. For ligger og ammer.
Men det var mer liv før. Og husker jeg likte desember. Med oppgaver og hemmelig venn.

Turboline Josefine 27.juli 2008, Rabalder Labbetus 17.juli 2009. Ferraria Afrodite 23.juli 2010.
Alle gode ting er tre

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #29 på: 10 Oktober 2020, 07:56:13 »
Jeg er vel en av de gamle traverne som mer eller mindre har falt ut
Det er fordi jeg er grepet av tidsklemme. Det er ikke lett å jobbe fulltid, samtidig som man skal følge opp lekser og fritidsaktiviteter på hjemmebane.
Når jeg først setter meg ned for å hvile litt så blir det mest scrolling (som ble nevn i et tidligere innlegg her)

Før var jeg innom flere ganger om dagen. Det ble mer og mer sjeldent at jeg skrev kommentarer, men jeg leste og fulgte med.
Etter det har det blitt mer og mer sjeldne innlogginger fra meg.
Det var jo der inne det var mest trivelige innlegg å følge med på.

Det er trist hvis KP forsvinner. Det blir som å miste en vennegjeng. Dere har betydd mye for meg.
Men jeg har ikke kapasitet til å engasjere meg slik som før.
« Siste redigering: 10 Oktober 2020, 18:06:54 av Busta »

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #30 på: 10 Oktober 2020, 10:14:05 »
Hvorfor er det egentlig ikke betaling lenger? Det koster da en hel del for å holde et forum i gang, og uten reklame som sponser?

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #31 på: 10 Oktober 2020, 10:53:50 »
Oda, det er fordi  det ble byttet server til en som koster så veldig mye mindre enn den forrige. Dette skjedde ,  såvidt jeg husker, sånn på vårparten, etter at det var krevet inn kontingenter som skulle dekke et helt års serverleie på den vi hadde brukt. Da hadde vi plutselig penger nok for flere års serverleie og trengte ikke den betalingen lenger.

[/quote]

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #32 på: 10 Oktober 2020, 12:30:46 »
Jeg er blitt fryktelig dårlig på å svare på bilder, både her og på fb.
På fb er det litt  "enklere" å bare trykker liker eller hjerte.

jeg sliter kraftig med konsentrasjonen, og da er det lett å bare se gjennom skravletråden her inne.
Det at jeg ikke har katt selv, begrenser meg også en del. Selv om jeg jo syns det er utrolig koselig å se bilder av alle deres puser <3
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget MissHeike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 26
  • Hanne
    • Vis profil
    • Bloggen min :)
« Svar #33 på: 10 Oktober 2020, 13:07:44 »
Jeg ser jo den at det ikke er moro å poste ting når man får "liten" respons. Men samtidig syns jeg det er litt for dumt, har alltid hatt liten respons på alt av innlegg, er da her enda og har ikke tenkt å stoppe av den grunnen.

Jeg poster ikke bilder fordi det er tungvint, samt at leiligheten min er ikke i en forfatning jeg vil dokumentere for alle og se. Så er det jo den at Mikkel er vanskelig å ta bilder av, han liker ikke å bli tatt bilder av, må liksom lirke å lure. Keiron er ikke akkurat hva dette forumet er for, han elsker å være fotomodell, haha.

Så er tilstanden min også litt annerledes så jeg er meste parten på den at jeg leser og lurer i bakgrunnen. Jeg prøver å få litt mer kommentering til også da. 

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #34 på: 10 Oktober 2020, 16:17:55 »
Fin innstilling, MissHeike. Men jeg har faktisk tenkt at du er da en som får mye tilbakemelding. Uansett, du har rett, vi skal ikke stoppe av den grunn til å være her.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #35 på: 10 Oktober 2020, 17:09:31 »
Men hvis responsen uteblir ang. katter, er det jo stort sett bare skravletråden igjen, og da kan forumet like godt skifte navn til skravleprat.

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #36 på: 11 Oktober 2020, 12:51:41 »
Men hvis responsen uteblir ang. katter, er det jo stort sett bare skravletråden igjen, og da kan forumet like godt skifte navn til skravleprat.

Hi, hi, nei, det må være katteprat. Men nå fikk du meg til å tenke at det kanskje kunne hete katteprat og ...et eller annet som viser a :hmmmm:t det er plass for mer enn bare katt. Men det gjør det jo, hvis man ser etter. Men kanskje navnet kan si litt mer? Hm

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #37 på: 11 Oktober 2020, 12:54:03 »
Men klart, respons er jo viktig og veldig fint å få. Men man bør jo ikke bare være ute etter respons, men legge ut om sitt for det, tenker jeg, og forstod det slik på MissHeike.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #38 på: 11 Oktober 2020, 13:17:57 »
Hvem skal utføre domeneskifte, Oda?

Tror ikke at noen kun er ute etter respons, men hvem bryr seg hva hver enkelt legger ut
hvis ingen responderer? Hva er vitsen å bruke en masse tid på å legge ut for eksempel bilder hvis ingen bryr seg?
Da er forumet dødt, rett og slett.
Da vil jeg kanskje heller bruke tiden på andre mennesker som viser at de bryr seg?

Og så er det slik at hvis medlemmene er lei og vil ha en pause, eller at det er andre omstendigheter som gjør at noen må ta en pause, så kan ikke vi moderatorer gjøre det. Vi må være her for å sjekke om det kanskje er et nytt medlem.
Vi må være her for å behandle spam, og det er det mye av.
Vi må være her for  andre ting som også må utføres, og som ikke vises.
Og når forumet er så dødt, ser jeg ikke så mye vits i å fortsette å gjøre disse tingene.

De fleste av dere kan logge dere ut og ikke være pålogget 1 måned om så, det er det ikke alle som kan, for noen må utføre det som skal utføres.
« Siste redigering: 11 Oktober 2020, 13:19:51 av Ulla »

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #39 på: 11 Oktober 2020, 15:28:56 »
Hvem skal utføre domeneskifte, Oda?

Tror ikke at noen kun er ute etter respons, men hvem bryr seg hva hver enkelt legger ut
hvis ingen responderer? Hva er vitsen å bruke en masse tid på å legge ut for eksempel bilder hvis ingen bryr seg?
Da er forumet dødt, rett og slett.
Da vil jeg kanskje heller bruke tiden på andre mennesker som viser at de bryr seg?

Og så er det slik at hvis medlemmene er lei og vil ha en pause, eller at det er andre omstendigheter som gjør at noen må ta en pause, så kan ikke vi moderatorer gjøre det. Vi må være her for å sjekke om det kanskje er et nytt medlem.
Vi må være her for å behandle spam, og det er det mye av.
Vi må være her for  andre ting som også må utføres, og som ikke vises.
Og når forumet er så dødt, ser jeg ikke så mye vits i å fortsette å gjøre disse tingene.

De fleste av dere kan logge dere ut og ikke være pålogget 1 måned om så, det er det ikke alle som kan, for noen må utføre det som skal utføres.

Akkurat  dette tror jeg det er litt fint ( og nødvendig) at du skriver om, Ulla.
 Jeg tror mange av oss som ikke har  noe med dette å gjøre glemmer hvilken jobb det er og hva som kreves av tid for å holde et nettsted i gang. Ikke bare  glemmer vi  at det faktisk er en nødvendig jobb, men mange av oss, meg selv inkludet , har vel ingen anelse om hvor mye jobb det er fordi vi rett og slett ikke vet og kan nok til å være med selv på den jobben.
 Det vi bør forstå likevel,er jo at det helt klart må være veldig lite motiverende å skulle gjøre den jobben når det er så lite respons og så lite innlegg som det er nå.

Med andre ord og for å si det som det er: Vi få som er her, og som gjerne vil fortsette å være her, vi bør være klar over hva vi da egentlig forventer av dem som holder forumet i gang og gjør en jobb vi ikke aner noe om, men som er helt nødvendig.
« Siste redigering: 11 Oktober 2020, 15:51:06 av sijoka »

[/quote]