Skrevet av Emne: KP og fremtiden  (Lest 867 ganger)

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 19
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
KP og fremtiden
« på: 02 Oktober 2020, 17:37:19 »
Inneværende skravletråd (uke 40) er deprimerende lesing. Én etter én dukker medlemmer opp og sukker over manglende respons og aktivitét. Selv forumets tidligere reddende engel stiller spørsmål om fremtiden, og ymter frempå om å gi seg.
     The Eve of Destruction? Well, Video Killed the Radio Star. Internet killed the video, and Facebook killed the internet ...
     Jeg akter ikke å disputere fjesboka her og nå. Det krever mer energi av meg enn jeg har til rådighet per dag, og dessuten har jeg gjort det til kjedsommelighet mange ganger før. Men at dette er kjernen i problematikken rundt KP og *alle* internettfora, er det ingen tvil om.
     Jeg har vært forumrotte hele mitt internettlige liv. Med samme nettalias - og inntil nylig også samme passord, humre. Jeg har ei bøtte medlemsskap i kottet, og også vært med på å drive et par fora. Forumuniverset har krympet år for år, dag for dag. Her trekker jeg frem to eklatante tilfeller.

"Norsk Webforum" ble startet i 2002, og jeg var én av iniativtakerne. Det ble til som en protest mot at Start/Dagbladet la inn en dynge med annonser i sine web- og datarelaterte fora, og ignorerte brukernes ønsker om et trådet miljø, hvor emnene kunne gjenfinnes og tas opp igjen. NWF vokste til over 6500 medlemmer, hvorav forbløffende mange var aktive. Nedslagsfeltet var webmastere, webdesign og programmering. Jeg husker ikke antallet innlegg - det var *uhyre* - og besto for det meste av stoff med faktisk bakgrunn og tyngde. Samt noe vittig GPP innimellom, slikt er uunngåelig, men vi behøvde aldri innføre "minst 20 tegn" i innleggene som andre måtte gjøre ... databasen ved forumets sakte død var antakelig landets største på webhistorikk.
     Hva skjedde? Facebook tok mer og mer over. Instagram. Wordpress kapret fler og fler brukere, og tilslutt var det bare noen særinger igjen her til lands - jeg er én av dem - som gadd kode selv, og gjøre noe genuint ut av det. Forfallet tok til rett før tiårsskiftet, forumet hanglet og gikk, med oftere og lengre nedetid. Folk datt jo fra, seff - når de stadig vekk fikk 404 i trynet. Programansvarlig ble bitt av bodybasillen, og begynte å legge ut muskelbilder på FB i stedet. Teknisk ansvarlig for den dedikerte serveren vi spleiset på og plasserte på Webhuset i Bergen, flyttet fra studier i denne byen til Gud vet hvor, og har i dag overordnet stilling i Skatteetaten. Domenets eier er også blitt sjef i et større utviklerkonsern, foruten å gå gründer. På oppfordring fra et par av oss gjenlevende, nektet han å gi slipp på domenet. Serveren ble stående i et kott fordi noen hadde glemt å slå av strømmen. Den gikk for over tre år siden.
     Dette er ikke måten å gjøre ting på. Det er hærverk. Jeg hadde gladelig overtatt og bekostet driften selv, eventuelt med hjelp av en kompis i Sandvika med betydelig kompetanse, bare for å ha databasen levende.

"Bergli Truckstop" var et forum jeg aldri var involvert i driften av, men hadde mye glede av. Ikke fordi jeg er/har vært sjåfør, men fordi jeg alltid har hatt interesse for tungtransport, spesialtransport og buss. Hjerneskade fra barn- og ungdommen, tenker jeg. Forumet favnet alt på hjul av en viss tyngde og størrelse, og var betydelig større enn NWF ... naturlig nok. Her la jeg inn en del om min fars gamle firma og etterfølgere, samt om et forlengst nedlagt busselskap jeg kjente ut og inn. Og ble nesten nedringt av folk jeg satt på med som guttunge!
     Forumet er i dag tatt ned siden tidlig i sommer, men har beholdt FB-sidene, som er et musepiss i havet i forhold til forumet. Der opplyses det om årsakene: tydeligvis problemer med software, ergrelse over Photobucket samt at driften visstnok ikke var i overensstemmelse med GDPR av 2018. Ikke forstår jeg annet enn at de eventuelt måtte dytte inn noe småirriterende cookies, heller ikke at phpBB skulle være vanskelig å hanskes med.
     Saken er vel så grelt enkel, at kombinasjonen sjåfør/programmerer er sjeldnere enn hønsetenner. Ergrelsen over fotobøtta forstår jeg, men KP fikset jo forsåvidt dette, og det er opp til hver deltaker å velge hvor bilder skal ligge.

Disse to eksemplene er plukket fra hva som lå meg nærmest. Skal KP bli et tredje?

Jeg postulerer herved et faktum, og fakta overser bare aper som Donald Trump Jr., og det er at intet medium kan erstatte et trådet nettforum i informasjon, utveksling og diskusjonssammenheng hva sak og emner angår. Ferdig snakka!
     Ethvert nettforum om spesifikke emner har historisk verdi, og er bevaringsverdige selv om de ikke benyttes så hyppig. Alene dét å kunne gå flere år tilbake i tid, plukke frem tidligere emner og revurdere en holdning med nye innspill, er enestående i nettsammenheng.
     Jeg kan, som en digresjon, nevne at noen nerder faktisk går andre veien. Da Elektronisk Forpost Norge sto foran et betydelig omlegg for noen år siden, foreslo flere av oss et trådet diskusjonsforum. Vi bannet visst i kjerka, og ble hengt ut som spedalske. Her skulle det være E-POSTLISTER, må vite. Herrejævler, verden forlot den dritten for over tyve år siden ...

Fremtiden kan bli historieløs med den utvikling media i dag gjennomgår. Dagen i dag er morgendagens historie. Katteprat skal bestå, om enn nesten taust, så lenge jeg lever. Og så lenge jeg lever skal jeg ha katt.

2. oktober 2020,
-khw-

Utlogget villhund

• Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
Sv: KP og fremtiden
« Svar #1 på: 02 Oktober 2020, 19:02:29 »
Noen kan tydelig mer enn andre  :humre: , det er ikke meg.
FB kan aldri erstatte KP, at det er så lite skravling nå tror jeg kommer av at de fleste sliter litt med diverse, men det kan komme bedre tider.
Så forhåpentlig hinker vi videre selv med redusert kapasitet.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 657
  • Kjønn: Kvinne
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #2 på: 02 Oktober 2020, 23:30:36 »
Før skjedde det andre ting på KP enn bare skravling.
Vi hadde adventskalender. Hemmelig venn og hemmelig julegavevenn.
Det var liksom mer "sosialt" som alle var med på.

Og jeg skjønner jo at når det ikke blir et spørsmål om dette mer, så kan det jo ikke være noen interesse for det...?

Dagbøker med bilder av kattene, og spesielt i jula var det jo noen tradisjoner som ble fortalt med bilder av kattene.
Karamellpudding, av alt, var en gjenganger der kattene elsket å hjelpe til, mens matmor måtte drikke litt likør.
Det var jo ikke alltid denne ble vellykket på 1. forsøk, men bilder kom det uansett.  :humre:

Vi hadde røverpris, og gullrosepris. Bildekonkurranser med tema. Påskekrim. Sikkert mye mer jeg ikke har fått med.

« Siste redigering: 02 Oktober 2020, 23:32:54 av Ulla »

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 138
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #3 på: 03 Oktober 2020, 11:20:48 »
Noen av oss er nok fremdeles interessert i både julegavevenn, hemmelig venn og adventskalender, men vi er ikke mange nok til at det går å få det i stand, da dette er aktiviteter som krever et visst antall deltakere. De siste gangene vi prøvde måtte vi jo bare gi opp. At posten innførte gradert porto etter tykkelse gjorde jo også at det ble vanskelig å finne på noe sende  der ikke portoen ble like dyr som gaven. Da prøvde vi med hemmelig julekortvenn, og det gikk heller ikke, altså kunne det ikke være bare den portoen men også manglende interesse og oppslutning.
I jula og adventstiden hadde vi jo så mye moro. men etter som det ble fler og fler som ikke var aktive gikk det jo ikke lenger å holde det i gang.
Det er ikke bare snakk om dette med å ha tid og overskudd til å være med på ting, da jeg ser at flere  av dem som ikke er aktive her lenger er aktive nok på f. eks. facebook. Når vi "veteranene" her viste til hvor mye mer aktivitet det var før i de diskusjonene som har rullet og gått her opptil flere ganger, hendte det opptil flere ganger at vi ble kritisert for å ville ha det "gamle" katteprat tilbake og ikke være interessert i å "fornye" forumet.
Så neimen om jeg vet hva slags "medisin" som eventuelt måtte til for å få det trivligere og livligere her igjen. Forumet er jo tross alt en kunnskapsbase på katter og kattehold og kattehelse som det ville være synd om gikk tapt.
 Karamellpuddingtråden, ja, den var det mye moro med,. og så hadde vi en annen helt ellevill en der det tok så vilt ut at vi til slutt ikke var helt sikre på hva det egentlig var vi diskuterte. Det ble ikke jul før Busta hadde lagt ut bildet av Buster med juleskjerf, og alle de nydelige bildene i adventkalenderne som Ulla la masse arbeid ned i og alt det andre hun har gjort for å holde forumet oppe og i gang, og flere med henne.  Det er så utrolig mye arbeid lagt ned, og så ender det opp med at hele forumet bare "visner vekk". Det er ikke akkurat lønn som fortjent, må jeg si. Jeg har ikke den helt store trua på at denne diskusjonen heller vil gjøre så stor forskjell, men vi får nå se. Den har da i det minste ført til atskillig flere innlegg denne uka enn det som har vært "normalt"over ganske lang tid nå.

[/quote]

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 113
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03 Oktober 2020, 15:56:11 »
Jeg synes det var gøy med fotokonkurransen. Ikke nødvendig å sende premier, men gøy å bare se på de innsendte bildene etter et tema som var satt.

Men jeg kunne jo foreslått et tema og blideinnsending til deltakelse for den som ville. Men er det ikke da slik at bildene må sendes inn til en administrator for at de samtidig skal bli lagt ut i en tråd?

Eller man kunne faktisk sagt at hver enkelt må finne et bilde som de legger ut en spesiell dato (fristen) i en tråd som f.eks jeg oppretter.

Jeg/vi kan jo forsøke. Så må en administrator legge ut stemme avkrysning (eller hva det heter).

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 107
    • Vis profil
Sv: Skravletråden uke 41
« Svar #5 på: 06 Oktober 2020, 11:34:28 »
Hopper rett inn i diskusjonen om døende forum. Selv om sosiale medier ikke kan erstatte KP som forum, spiser det ofte av tiden folk sitter på nett. Ikke for å lese/diskutere katter, men for å scrolle o.l. Og jo mer tid man bruker på scrolling o.l. jo mindre tid blir det på forum. Så tror ikke folk flest sitter mer på kattevennlige sosiale medier, KP har bare blitt erstattet av andre ting på nett etterhvert som sosiale medier har blitt populært.

Mange av "kjernen" fra tidligere har jo gjerne fått andre interesser og/eller nye familiesituasjoner. Kan jo bare snakke for meg selv, men etterhvert som vi mistet Lucy og Fiona, og fikk barn, endret prioriteringene seg. Som altoppslukende katteelsker fikk livet en litt annen retning etter vi fikk barn, og med det fulgte også et ekstremt behov for å posjonere ut energien i en hektisk småbarnsperiode. Tipper det er flere enn meg som har kjent på det.

Jeg begynte å miste piffen her inne etter den tørnen jeg hadde med å samle sponsorer til konkurransene vi hadde det ene året. Med dalende engasjement og lite nye medlemmer som kom inn, ga det meg lite motivasjon til å fortsette å være veldig aktiv. Så da endte det jo med at jeg selv ble mindre aktiv. Ringdans der altså.

Med det sagt er jeg veldig takknemlig for tiden med Katteprat. Forumet har gitt meg mange fine opplevelser og bekjentskaper, og en av mine beste venninner. Massevis av gode minner, med fine folk og herlige katter. Og all feedbacken jeg har fått gjennom alle disse årene. Det er koselig å tenke på! Kanskje tiden er inne for å innse at Katteprat har vært en fin ting for veldig mange av oss i mange år, men nå nærmer seg historie? Det er jo trist, men uten aktive medlemmer er det vanskelig å drifte et forum. Tusen takk til Ulla som kjempet, og tok over forumet når alt så svart ut. Ene og alene din fortjeneste at Katteprat fortsatt eksisterer. Og jeg skjønner om du nå er lei. Veldig godt.

Utlogget Surita

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 36
  • Crazy catperson
    • Vis profil
« Svar #6 på: 06 Oktober 2020, 12:25:47 »
Sånn liten kommentar til forumdød. Om det blir sånn at Ulla ikke orker mer så er jeg også villig til å steppe opp og dra en del av lasset her sånn at forumet overlever. Jeg er såpass knyttet til det at jeg ikke ønsker å se det gå ned. Dette forumet er veldig viktig for meg selv om jeg har vært ganske inaktiv i perioder. Jeg skal prøve å lokke inn folk. Men ja, det er ikke enkelt fordi folk nå har det så travelt med seg og sitt og som du sier MissMjau så er folk mer glad i å bare scrolle litt når de har et øyeblikk til overs. Det er liksom mer fort gjort enn å sitte å lese inne på forumet og da måtte ta seg tid til å skrive svar. Ikke at det er så forferdelig mye mer interessant det der som ligger ute på facebook og instagram. Men det er mer lett fordøyelig liksom og noe man da lett kan surre med når man plutselig står der med mobilen i hånden og har et ledig øyeblikk.

Da må vi gjøre det attraktivt å være på forumet og noe man da får lyst til å oppsøke når man har et lite ledig øyeblikk.

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #7 på: 06 Oktober 2020, 12:46:33 »
Selv om det kan se ut som forumet er for nedadgående, så tror jeg nok at det vil vise seg å være kansje mer seiglivet enn vi tror :) Hvis vi ser bort fra det sosiale her, som jo i topptiden var veldig aktivt, så ligger det jo veldig mye god kunnskap og erfaringer på "kattedelen" som det ville være synd om ble borte. Nå har vi faktisk et nytt medlem som spør etter råd for å lære katten å bruke luka. Der kan dere som har erfaring med luke og fremdeles er aktive her gjerne skrive litt.
Så er MissMjau så  klart inne på noe veldig vesentlig og det er at forandrede livssituasjoner  gjør at man prioriteter annerledes. Her kommer jeg bare sånn helt i farta  på i alle fall en 6-7 stykker som lite eller ikke er her etter at de enten fikk barn eller på annen måte fikk forandringer i livet som gjorde at katteprat ikke ble så interessant lenger.  Fullt forståelig, og paralellt med det har Facebook, twitter, og hva det nå heter alt sammen blitt en større del av hverdagen til veldig mange. Det krever mindre å scrolle nedover siden på facebook, men det gir også mindre. Som noen så treffende sa her en gang, facebook er supermarkedet, mens katteprat er hjem.
Jeg tror vi bare må vente og se. Vi er ikke helt nede for telling enda :)
« Siste redigering: 06 Oktober 2020, 14:02:38 av sijoka »

[/quote]

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Prrrrrrrrrrrrt
    • Vis profil
« Svar #8 på: 06 Oktober 2020, 13:03:02 »
 :oh: Vil ikke miste KP

Utlogget Surita

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 36
  • Crazy catperson
    • Vis profil
« Svar #9 på: 06 Oktober 2020, 13:26:51 »
Jeg nekter å la forumet dø foran øynene mine. Jeg vil kjempe! Med tenner og klør!
I første omgang tenker jeg å reklamere litt for forumet i de andre sosiale mediene jeg er medlem av.
Så tenker jeg på om vi da kan dra i gang noe konkurranse eller annet gøy for å lokke folk inn. Jeg har naturlig nok ikke mye tid til overs i en travel hverdag med unger og alt som skjer nå. Men noe tid skal jeg kunne få til å sette av på kveld etter at unger er i seng eller på formiddag mens de er på skole. Jeg har tro på at vi skal få det til om vi ikke gir opp nå. Jeg er for glad i dere alle til at vi bare skal legge inn årene og gi opp. Facebook er og blir aldri det samme som dette forumet. Det er her folk tør å være seg selv og her man virkelig kommer innpå hverandre. Her er all kunnskap og erfaring samlet. Her er helt herlige mennesker med sterke personligheter samlet. Vi kan krangle og være uenige, men til syvende og sist støtter vi hverandre og er som en stor familie. Jeg er så absolutt ikke klar for å gi slipp. Jeg er kanskje ung, men jeg er en ordentlig særing jeg også. Så der er vi minst to khawaga. Og av alle særinger så er du den jeg ser opp til og den jeg har blitt ordentlig glad i. Jeg kan ikke programmering, men det hadde vært vanvittig moro å lære seg. Det får bli en sånn side-hobby når ungene er mer voksne.

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #10 på: 06 Oktober 2020, 14:13:30 »
Det er i alle fall ikke noe i veien med viljen blant dere gjenværende aktive til å gjøre noe for å beholde forumet. Det er en god begynnelse på veien videre. Så kan vi se om vi klarer å mobiliser litt, da. Kunne vi få til noen koselige aktiviteter som ikke krever at så mange er med? Nå utover høsten og mot jul.  Gjenopplive adventskalenderen, kanskje. Da tenker jeg at vi ikke trenger 24 deltakere, men heller begynner med å fylle fra julaften og så langt ned mot 1. desember som vi kommer. Og så starter vi den bare litt senere?
 Premier ingen hindring. Grådigposten er en hemsko for premier. Kan premien være at den som lager oppgaven forplikter seg til å lage et "julekort" her på forumet til vinneren. Det kan innholde for eksempel hva man setter mest pris på ved akkurat det medlemmet. Bare en tanke,  for en tanke og ide har så lett for å avle fler  :gikkoppetlys:

[/quote]

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #11 på: 06 Oktober 2020, 18:32:05 »
FB er FB, men det ser ut til at "mine venner" på FB bryr seg mer om katter enn her, på et katteforum.

Det som er rart er at bildene av kattene som jeg legger ut på FB så og si ALDRI kommenteres av
"vennene" jeg har på KP som også er på FB. Er vel bare tante MP som er "på" der også, og så slår tante tante til også
med jevne mellomrom  :humre:

Det er vel noen som aldri har gitt en kommentar inne på FB på bilder av kattene,
og det følges av de samme som aldri gir noen form for kommentarer her inne også. 

Ikke det at jeg ønsker mest mulig kommentarer, men jeg forventet det vel her inne på et katteforum,
men det skjer ikke. Derfor har jeg ikke lagt ut bilder her på lenge. Og derfor har også jeg sluttet å kommentere.
Jeg gjør jo ikke forumet bedre med det, men jeg føler at det er å kaste bort tiden.

Og vet dere hva? De som gir oftes respons på FB er faktisk gamle KP-ere.

Når det kommer til at KP er på tide av å avvikle, da vekkes vi gang på gang, en stakket liten stund...
da skal vi snu oss rundt og gjøre alt for å beholde det. Hvor mange ganger har vi gjort dette?

Og som MissMjau skriver, folk har fått andre inn i sine liv, og selvfølgelig endrer også interessen seg.

Sånn, nå fikk jeg ut litt guffe   :1345:

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #12 på: 06 Oktober 2020, 19:49:07 »
Vet du, Ulla, akkurat det der med å at  vi "våkner til liv" en stakket stund, det har ligget i bakhodet på meg under hele denne diskusjonen. Siden jeg er optimist av natur, så prøver jeg å si til meg selv at jeg ikke må legge for mye vekt på det, for tenker jeg sånn, da går det i alle fall rett vest :) men, men den som lever får se.  Jeg skal ikke legge  noen demper på iveren, men heller prøve å oppmuntre.
Nå har det plutselig blitt mange fler innlegg kun på grunn av denne diskusjonen, .... igjen. Hvor mange ganger før har ikke dette skjedd.
Det som vel er realiteten er at vi er noen få gamle "stabeiser" som  ikke vil gi slipp på forumet, men vi kan ikke vente at en person skal holde det i gang for ferre medlemmer enn du kan telle på fingrene. Det var medlemmer her om påsto at de skulle bli her til vi heiv dem ut, men jammen forsvant noen av dem også.
« Siste redigering: 06 Oktober 2020, 19:52:22 av sijoka »

[/quote]

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 107
    • Vis profil
« Svar #13 på: 06 Oktober 2020, 19:52:53 »
Ulla, jeg er så skyldig når det gjelder det du sier om FB. Jeg henger lite på FB, og er sjeldent aktiv. Og algoritmene til FB er helt på tryne om dagen, får opp innlegg som er flere dager gamle eller nesten ingen innlegg av venner selv om jeg følger. Så FB har for meg blitt en eneste stor reklamekanal der betalte innlegg av bedrifter stammer feeden min hele tiden. Selv om det ikke er en unnskyldning for å ikke være aktiv når dere legger ut der, er det kanskje litt forståelig siden venners innlegg kommer sjeldnere/senere i feeden?

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #14 på: 06 Oktober 2020, 19:55:21 »
Det var medlemmer her om påsto at de skulle bli her til vi heiv dem ut, men jammen forsvant noen av dem også.

:humre:
Ja sånn er det.

Ble litt rotete innlegg fra meg. Har et litt rotete hode for tiden. Mer sånn her  :galskap:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #15 på: 06 Oktober 2020, 20:00:01 »
Ulla, jeg er så skyldig når det gjelder det du sier om FB. Jeg henger lite på FB, og er sjeldent aktiv. Og algoritmene til FB er helt på tryne om dagen, får opp innlegg som er flere dager gamle eller nesten ingen innlegg av venner selv om jeg følger. Så FB har for meg blitt en eneste stor reklamekanal der betalte innlegg av bedrifter stammer feeden min hele tiden. Selv om det ikke er en unnskyldning for å ikke være aktiv når dere legger ut der, er det kanskje litt forståelig siden venners innlegg kommer sjeldnere/senere i feeden?

Jeg arresterer ingen altså. :hggles:
Jeg regner med at du ikke er så aktiv på FB.   

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #16 på: 06 Oktober 2020, 20:04:06 »
Sånn bare for å ha gjort det så scrolla jeg litt nedover profilen din på FB, og joda, som jeg mistenkte, det er ikke alle innleggene fra deg som jeg har sett, men dog vel de fleste. Nå oppdaget jeg i alle fall to der jeg trodde jeg hadde  kommentert, men  fant det ikke minkommentar  igjen. Jeg har vel tenkt jeg skulle, men så har det vel kommet noe på før jeg kom så langt, og neste gang jeg er innom så er jo ikke det innlegget rett for nesa lenger.
« Siste redigering: 06 Oktober 2020, 20:08:33 av sijoka »

[/quote]

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #17 på: 06 Oktober 2020, 21:13:05 »
Dere må ikke gå på FB og lete om dere har kommentert, likt eller ikke   :nope:

Det var eksempler jeg kom med for å sette kommentarene på KP og på FB i kontrast.
Men det stemmer på noen, og de vet det sikkert selv.

Hukser jeg ikke feil, så nevnte Busta noe sånt i en skravletråd noen uker tilbake.
Det var vel mer å se kun seg selv og ikke andre.
Rett meg Busta om jeg husker eller har forstått feil.

« Siste redigering: 06 Oktober 2020, 21:13:47 av Ulla »

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #18 på: 06 Oktober 2020, 21:32:52 »
Det er nå ikke godt å si hvordan dette ender opp, men jeg tenker at dette kan være siste høst og jul på KP hvis det skulle fortsette å gå nedover like mye som det har gjort det siste året og vel så.
Så altså: La oss holde litt leven vi som er "inngrodd inventar" her mens vi enda er såpass mange at man stort sett  kan få et svar før eller siden. Det vi pønsker ut nå framover, kan vi jo først og fremst gjøre for å ha det litt trivelig sammen så lenge det varer, og så tenker vi ikke så alt for mye på hva som skjer siden, for kanskje er ikke dette lille oppsvinget nå de siste dagene noe annet enn litt panikk oss i mellom fordi en del av oss så gjerne vil beholde forumet, og vi alle sammen ser jo hvilken vei det er stor fare for at det går.
 Vi kan da i det minste gå ned med flagget til topps selv om der skulle gå den veien høna sparker.    Oda kan jo holde litt øye med hviken vei det er    :Hmmmm:
« Siste redigering: 06 Oktober 2020, 21:34:27 av sijoka »

[/quote]

Utlogget villhund

• Skravlepus 4
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #19 på: 07 Oktober 2020, 00:50:07 »
Jeg er her hver dag, flere ganger, men akkurat nå er det stress og kaos her hjemme, og jeg er ganske utslått, såpass at jeg ikke orker å skrive, det er både praktisk og ikke mist mentalt, vil nok skrive etterhvert.
Alle er i live det er ikke slikt, men hverdagen er i litt i kaos. Så jeg bare trøster meg her.