Skrevet av Emne: Allergi?  (Lest 506 ganger)

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 138
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • sikadilla
Allergi?
« på: 02 Juli 2020, 23:12:28 »
Stakkars Leon er visst allergisk mot et eller annet som er aktivt nå på sommeren. Hvert eneste år mister han litt pels sånn midt mellom øye og øre og får litt bare flekker der på begge sider som er noe såre og med antydnig til skorper. Veterinæren mener det må være en eller annen for for allergi.  Er det noen som vet om noe jeg kunne brukt for å forbygge eller lindre litt. Det er tydelig at det klør litt selv om det ikke virker å plage han mye. En stund trodde vi det kunne være øremidd siden Sfheebah hadde litt øremidd helt i starten her, og jeg brukte noe dråper i ørene. Det hjalp litt på problemet, men de fant jo ikke noe mer  øremidd på han, og mente at det kom av at det er litt kortison i de øredråpene og at det var det som hjalp.  Skulle ønske det var noe "ufarlig " jeg kunne surt ppå de flekkene så det grodde og pelsen kom tilbake, men det er vel bare å vente til det går over av seg selv utpå ettersommer/høst.

[/quote]

Utlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
Sv: Allergi?
« Svar #1 på: 02 Juli 2020, 23:44:34 »
Se på foret, om det kunne være noe mistenkelig, om det ikke bare er en eller annen plante ute.

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 169
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05 Juli 2020, 06:44:43 »
Georgos her i bakgården reagerer på en eller annen plante med sår på ørene,hver sommer skjer det...
Forebygge kan du vel neppe da det blir vanskelig å vite hvor du skal smøre han før du ser sårene men
Sudocreme får sår til å hele ganske fort og kan brukes på dyr også.

Hvil i fred Lorenzo.
Takk for alt Søs.
Nulli i mitt hjerte.

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 138
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #3 på: 05 Juli 2020, 12:12:38 »
Sårene er på nøyaktig samme sted hver gang. Det står å ikke så veldig lenge på, da, når høsten næremer seg er det borte igjen. Det virker som de mener hos veterinæren at det er best å ikke  gjøre noe med det, så jeg får vel bare se hvordan det går. Skulle det bli verre med alderen får jeg heller spørre igjen om de har noe han kan få for å begrense det.
Jeg lurte i grunnen mest på om noen har erfart noe lignende og om de hadde funnet noe råd for det.

[/quote]