Skrevet av Emne: Skifte fra trepellets til perler?  (Lest 519 ganger)

Innlogget Blomst

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 2
  • Takket: 50
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Skifte fra trepellets til perler?
« på: 01 Mai 2020, 17:51:54 »
Gutta våre bruker miljøvennlige trepellets i kattedoen her hjemme, men vi vurderer nå å prøve å gå over til katteperler en periode på grunn av litt problemer med pelletsen.

Jeg bare lurte på om vi bør sakte prøve å skifte over slik vi gjorde fra sand til pellets? Dvs. 50/50 pellets/perler, eller kanskje 1 do med perler og 1 med pellets? Hva tenker dere kan være lurt? De er jo veldig redde for alt nytt. Bare de nye matskålene tok jo tre uker å venne dem til.  :redd:

Er det noen andre her som bruker katteperler?

Kattesand har vi gått vekk fra etter flere års bruk og mye problemer på grunn av Hermann.  :vente:

:mewmew:
Dennis, Missy og Charlie i våre hjerter <3

Innlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 19
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
Sv: Skifte fra trepellets til perler?
« Svar #1 på: 01 Mai 2020, 21:30:52 »
Jeg er egentlig inhabil i denne saken, fordi jeg *alltid* har hatt katter som klart og tydelig har sagt fra når de skal gjødsle, om ikke døren har stått åpen. Det være seg midtvinters eller midt på natta. Krafs krafs; katt ut eller inn. "Maouww!" er både brukernavn og passord.

I noen patologiske tilfeller har jeg anvendt alminnelig kattesand, og ved et par tilfeller såkalt pellets. Dette da slengt ut i en hekk, kompostbinge eller behandlet som restavfall. Jeg stiller et spørsmål ved hva "katteperler" egentlig er for noe mystisk. Jeg har søkt opp, men ikke funnet annet svar enn at det er fryktelig dyrt. DA stiller jeg spørsmålet, om dette er noe industrien har funnet på for å kvitte seg med vemmelig produksjonsavfall på en lukurativ måte.

Utlogget Månestråle

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 106
    • Vis profil
Sv: Skifte fra trepellets til perler?
« Svar #2 på: 01 Mai 2020, 22:22:34 »
Gradvis overgang er nok lurt, spesielt for guttene dine som ikke liker endringer.

Hva med en do med bare perler og så to doer med gradvis overgang? (Hvis dere trenger å låne en ekstra do har vi.)

Chat Conversation End