Skrevet av Emne: Katt med astma?  (Lest 102 ganger)

Utlogget kristin_nord

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
Katt med astma?
« på: 28 September 2019, 20:00:30 »
Jeg mistenker at katten min har astma, vel, den ene av de. Finner jo litt diverse på nett, men finner ikke så mye om medisinering, prognoser osv? Skal selvfølgelig til veterinær, men liker å være forberedt.

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Kjønn: Kvinne
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
Sv: Katt med astma?
« Svar #1 på: 28 September 2019, 20:11:21 »
Katter får gjerne inhalator med maske som medisin og kan leve fint med astma sa dyrlegen min i fjor da jeg spurte. Lykke til hos dyrlegen! :klemmer:

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 19
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #2 på: 28 September 2019, 23:56:35 »
Shady har tendenser. Av og til "fnuffer" hun umotivert, og det forekommer oftere nå, enn tidligere. Jeg er av den formening, siden det ikke plager pus tilsynelatende, at dette er å overse. Shady er 6 år gammel, noe overvektig og litt bortskjemt. Hun gjør hva hun vil, og vil egentlig ikke annet enn å plage sin tufs med å forlange oppmerksomhet. Hvilket indikerer balansert tilgang til mat og ubalansert tilgang til alt av møbler, som måtte bestå av myke stoffer. Hvilke det åtte kilos krapylet klorer opp etter beste evne, og den katten er dyktig i så henseende.

Hun "fnuffer" av og til. Sannsynligvis for å renske opp i luftveiene. Det må jo vi også av og til? Med årene kommer svakheter, hos dyr som mennesker. Det kjøttlasset jeg har i hus er vel i skala middelaldrende. Jeg er *over* middelaldrende, og hilser pus velkommen etter. Ingen av oss renner ned dørene hos legen.

Den dagen jeg finner at Shady har pustevansker, er det rett til Marit. Generelle råd: hold pus ute så lenge som mulig; hold romstemperatur så lav som mulig, luftfuktighet slik at det ikke dogger på vinduene, og mosjoner katten så mye som mulig.

Utlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29 September 2019, 00:41:35 »
En bruker babyinhalator, har ikke hørt om noen spesielle problemer på nett på fb.
En del katter er allergiske til korn, sjekk foret.