Skrevet av Emne: Voksen og kattunge samtidig.  (Lest 176 ganger)

Utlogget KittyCat

• Nytt medlem
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
Voksen og kattunge samtidig.
« på: 07 September 2019, 21:58:59 »
Hei!

Vi mistet vår elskede hannkatt før sommeren og har siden kort tid etter vært i dialog med oppdretter om å overta en avlshanne som skal få pensjonere seg. Vi er veldig klar for å ønske han velkommen når han er kastrert og kommet seg etter det.

Samtidig så har vi falt pladask for en liten frøken som vi tenker skal få komme til oss når hun er leveringsklar (hun blir sterilisert ved 6mnd alder)

De skal begge to være utekatter med frihet til å komme og gå som de selv ønsker via luke. Inne på natten.

Er det dumt og uforsvarlig av oss å anskaffe både pensjonert kastert hannkatt samtidig som en liten kattunge jente? Økonomien er ikke problemet men om en eldre mann (ikke så gammel, 5år) og en kattunge frøken kan gå overens når begge kommer til nytt sted?
Kattungen kommer nok først mtp når hun er leveringsklar.

Er det noe vi bør være spesielt obs på?
Håper på gode innspill og takk for at jeg fikk bli med i forumet :)

Utlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
Sv: Voksen og kattunge samtidig.
« Svar #1 på: 07 September 2019, 22:06:30 »
Mest sannsynlig vil den pensjonerte ikke glemme gamle kunster etter kastrering heller, spørs hvor aktiv han fortsetter å være.
Dere får høre med oppdretteren om hvor pågående han var før.

Utlogget KittyCat

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07 September 2019, 22:15:01 »
Tusen takk :) Han blir jo brukt aktivt helt fremt il kastrering... jeg er i åpen dialog med begge parter og De er ikke i det minste bekymret. Men ønsker meningene til dere som ikke sitter oppi det nå :) Vi har vært mye sammen med både lille frøkna og den flotte herremannen <3

Utlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Kjønn: Kvinne
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07 September 2019, 23:05:38 »
Han er vel vant med kattunger eller andre katter allerede, så jeg tror nok ikke at det vil bli noe problemer med å ha de sammen. Du kan jo vurdere å skaffe Feliway dispenser før du får kattene i hus, den kan hjelpe slik at de godtar hverandre lettere.

Kastrering hjelper ikke med en gang, men etter et par måneder burde det verste være ute av kroppen. Men eventuell markeringsbehov kan jo sitte i hodet også, dette er noe Feliway også kan hjelpe mot.

Utlogget KittyCat

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07 September 2019, 23:30:00 »
Da har jeg bestilt disfuser og to refils. Vi har så veldig lyst på begge to så håper at dette kan gjøre overgangen for de begge litt lettere og for at de trives sammen også :)

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • Kjønn: Kvinne
  • Prrrrrrrrrrrrt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10 September 2019, 09:43:07 »
Velkommen hit!  :yeiiiii:

Lykke til! Dette kan gå veldig bra, og jeg håper vi får høre hvordan dette går etter hvert  :mewmew:
Gjerne bilder, det liker vi godt....  :1345: