Skrevet av Emne: Vannfontene anbefalinger  (Lest 990 ganger)

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
Vannfontene anbefalinger
« på: 09 Juli 2019, 15:29:26 »
Hva vannfontene anbefaler dere?
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Morgaine

• Super avhengig pus
  • Takket: 48
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Sv: Vannfontene anbefalinger
« Svar #1 på: 12 Desember 2020, 11:54:13 »
Jeg har hatt flere opp igjennom årene. De jeg har likt best er de som er enten i keramikk eller rustfrittstål. De er mer hygieniske, bedre for feks katteakne og MYE lettere å rengjøre. De typene der pleier å ha avtagbar pumpe så du kan legge alt som er av keramikk/ rustfrittstål rett i oppvaskmaskinen.
Det du ikke trenger å kjøpe med, uansett hvilken type du vil ha er sånt sett med overpriset spesial vaskebørster. Uansett om du setter rett i oppvaskmaskinen eller vasker for hånd så kommer du langt med en helt vanlig oppvaskbørste eller en svamp.
De som ikke er av plast holder også lengre vil jeg si, da uansett hvor nøye man er med å vaske de i plast så får de ofte misfarging etterhvert og noen av dem har mange rare kriker og kroker hvor det samles mye gøgg.

https://www.dyrekassen.no/petsafe-drinkwell-360-drikkefontene-rustfritt-staal/
Denne har jeg hatt, fornøyd med denne. Den har kjekke ringer så du kan velge vannstråle selv. Den er kjempe svær da. Kjøpte denne siden jeg har flere enn 1 katt, og hadde både en med nyresvikt og en med diabetes som drakk mye. Veldig greit å slippe å fylle opp 15 ganger om dagen.

https://www.dyrekassen.no/petsafe-drinkwell-avalon-keramisk-drikkefontene?sku=109447&gclid=Cj0KCQiA8dH-BRD_ARIsAC24umbuMqkVZs6s5KWoWLWMeO9JNo6760Tb8NR8bkjdXK9kBJHPTZEd3mEaAttAEALw_wcB/

Denne var også en favoritt hos meg, samboeren hatet den pga sildre lyd. Men, han hater alt som lager litt vannlyd. Jeg synes ikke noen av dem vi har hatt har laget noe plagsom vannlyd.

Så jeg ville absolutt sett på enten keramikk eller rustfritt stål, og se hvor mange liter de tar i forhold til hvor mange katter du har. Det er mitt beste tips. Også veldig lurt å bestille med ekstra filter og ekstra forfilter for de som har det. Sånn at du har på lager, veldig surt å gå tom. Forfilter trengs ikke å skiftes så ofte som kullfiltrene, men kjekt å ha på lur!
Jeg sjekket alltid også hvilken butikk som hadde billigst kullfilter til den typen fontene jeg hadde og kjøpte i bulk rett og slett. De kommer noen ganger i pakker på 2 eller mer, så tell sånn ca på fingrene hvor mange filtre du vil trenge på feks 6mnd eller 1 år.
Jeg foretrakk å gjøre det slik for det er så dumt å plutselig være tom, og så slipper man å tenke på å kjøpe nye "hele tiden".

Og sist, når du finner en du liker sjekk prisen på forskjellige butikker, det samme med kullfiltre og forfilter!

Håper dette hjalp noe  :nissedans3:
Hapiness is being owned by a cat