Skrevet av Emne: Nei takk!  (Lest 462 ganger)

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 19
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
Nei takk!
« på: 21 Juni 2019, 20:14:54 »
Katt observert i matskåla til en schaefer jeg hadde i pensjon. Ung katt, og skrapmager. Kom igjen og igjen. Kjøpte Coop tørrfôr og satte ved siden. Tomt ble det. Serverte så Coop Paté, og tomt ble det også. Jeg begynte å sette meg ned og observere pusen. Pusen satte seg ned og observerte meg. Javel, ja.
Jeg snakker selvfølgelig om Lady Shady, aus die giethuuser waldkatze. Mitt nufs gjennom snart 5 år.
I begynnelsen var Coop. Så kom en venninne med Friskies Sterilized, og forandret verden. Jeg har ikke sett maken gjennom et langt liv med katt. Det hogg i nakken, og halen sto rett ut. Så ble det etterhvert seiblokker, da. Delt i 3 på kappsaga: 2 til meg og 1 til pus. Vi er i ferd med å tømme Nordsjøen for fisk.

Så kom jeg i akutt knipe for en tid tilbake. Jeg tenkte: "JEG går på billig gulost og tilbudskneipp. DU går på tørrfôret du spiste før."

Å nei da. Nei takk! Min luskende pudding, nå vokst til 8 kilo kompakt huseier, forlangte fisk i stedet. Det gikk med en kvart kilo sei om dagen + noen begere med Sheba. Hun rørte ikke tørrfôret.

Forrige dagen ga jeg opp. Jeg kjøpte Friskies Sterilized igjen, og DA ville hun ikke ha fisk lenger. Knusp, knas, knekk! Jeg dro med det sorry tørrfôret fra Coop til en kompis i nabolaget, som mater på en pus som ble husløs for noen år siden i en brann. DER går det ned, sammen med makrell i tomat, tunfisk og hva det skal være.

Men Shady sier NEI TAKK. Hun takker forresten ikke heller; bare slenger snuta opp i min hver morgen og nufser til seg proteiner fra en gretten gammel gubbe som lurer på når kattene endelig skal overta kloden. Gjerne for meg. Vi som har forvaltet den så langt, har fantegått jobben.

<edit/>redigeringen er forårsaket av at jeg skriver fra en maskin som bruker UTF-8, og det gjør tydeligvis ikke programvaren. Jeg har byttet accent tilde med egy, ingenting annet.
« Siste redigering: 21 Juni 2019, 21:14:45 av khawaga »

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Kjønn: Kvinne
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
Sv: Nei takk!
« Svar #1 på: 21 Juni 2019, 21:47:23 »
 :latter:
Man har da standard, må vite...

Innlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21 Juni 2019, 22:25:41 »
Det smaker godt, får bare supplere med lit animaliske proteiner.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #3 på: 21 Juni 2019, 22:50:57 »
Det smaker godt, får bare supplere med lit animaliske proteiner.
... så lenge det er fisk i Nordsjøen. Atlanteren neste.

Huh. Vikke ha kjøtt; rødt eller kokt eller stekt. Dumme katt; du må ha taurin! Det er det ikke nok av i fisk.
[det er det i shebabben og kjeksen, så bare hold biffsaksa di -shady-]

Åsså har jeg skaffa Royal hva det nå var, og canesettellerannet, og du KRAFSER OVER DET?
[Seff, det er jo bare drit -shady-]

Veit ikke hva jeg skal gjørra merrei, katte ...
[du har tikroners tilbud på sei i Vikersund -shady-]

Sukk,
 :khawagafisker:

Innlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21 Juni 2019, 23:02:13 »
Ja taurin må du ha, lite felles med sei og okse, men det er vel pålagt med taurin i all kattefor, Friskies også, du får lese på pakken khawaga, pus har sikkert alt gjort det.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #5 på: 22 Juni 2019, 02:04:04 »
Ja taurin må du ha, lite felles med sei og okse, men det er vel pålagt med taurin i all kattefor, Friskies også, du får lese på pakken khawaga, pus har sikkert alt gjort det.
tauriini auttaa tukemaan sydämen terveyttä ja hyvää näköä
I innholdsfortegnelsen er det oppgitt "Taurin 1 000" - det sier meg lite. Det er oppgitt 30% protein og 9% fett. Karbohydrater ikke angitt, heller ikke mengde kornprodukter. Mao suspekt. Men pus elsker dette.
Og det rant meg i hu, at katteprats fremste apostler digger
 :ostepop:
- jeg skulle like å se innholdsdeklarasjonen derfra.

Pus har lest. Pus leser med nesa. Hva tar du oss for? Alminnelige grautgumlere?

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 113
  • Kjønn: Kvinne
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #6 på: 22 Juni 2019, 07:40:55 »
Hi, hi, sånn er det  :smilylatter: