Skrevet av Emne: Hjelp til sosialisering - Livredd kattunge  (Lest 423 ganger)

Utlogget Morgaine

• Super avhengig pus
  • Takket: 48
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Hjelp til sosialisering - Livredd kattunge
« på: 23 Desember 2018, 23:53:14 »
I dag, lillejulaften ble vi oppmerksom på en liten kattunge i hagen vår. Vi fikk etter litt om og men tak i den og den er nå på badet vårt.
Jeg kan ikke si sikkert hvor gammel den er, men vil tippe 4-5mndr kanskje. Den er skitten, sulten og livredd. Ser ut som den har vært ute og alene veldig lenge.

Slik jeg hadde tenkt var å bare tilbringe tid på badet, bare være der og prate til kattungen slik at den blir vandt til at jeg/ vi bare er der og ikke noe skummelt skjer. Kan legge til at jeg også er gravid så jeg tar akkurat nå ikke sjansen på at melkebissen ikke kan gi fra seg et litt for kraftig bitt (tenker på infeksjon i sår, penicillin osv), derfor vil jeg ta det veeeldig rolig med å prøve å ta på. Se om vi kan komme på snus stadiet etterhvert å ta det litt derfra. Har da en samboer som evt kan prøve å ta på litt tidligere enn det jeg gjør.

Det jeg lurer på er, tenker jeg helt feil her å ta det så rolig, og kan noen evt gi oss noen tips? En så redd og liten en har jeg ikke vært borti før.
Jeg håper at vi kan ha ein god sjanse til å få sosialisert den.
Hapiness is being owned by a cat

Innlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
Sv: Hjelp til sosialisering - Livredd kattunge
« Svar #1 på: 24 Desember 2018, 00:06:41 »
Ta tiden til hjelp, ingen hast.

Utlogget Fullfres

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Sv: Hjelp til sosialisering - Livredd kattunge
« Svar #2 på: 26 Desember 2018, 22:14:19 »
Stakkar liten da!

Gi den litt og litt mat. Ta med inn og legg ut på gulvet så den må gjøre litt innsats for å få tak den. Sakte men sikkert burde den skjønne at dere ikke er farlige.

Og få den til veterinær så fort som mulig. Det er stor sannsynlighet for at den ikke har fått alle vaksiner og sånt.