Skrevet av Emne: Endret oppførsel og fysisk helse hos katt  (Lest 236 ganger)

Utlogget Ell

• Nytt medlem
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
Endret oppførsel og fysisk helse hos katt
« på: 09 Desember 2018, 20:45:20 »
Jeg har en 7 år gammel Maine Coon. Jeg har bare hatt henne et år, men føler at jeg kjenner henne veldig godt allerede ettersom at hun er en katt med veldig sterke rutiner og har oppført seg likt hele året.
Den siste måneden har hun endret oppførsel samt at hun har endret seg fysisk. Hun har begynt å spise mye mer, kaste opp mer, og har gått veldig mye opp i vekt. Har prøvd å justere mengden mat (kan ikke endre mattype ettersom at det får henne til å kaste opp all maten) og aktivitet, men hun fortsetter å gå opp i vekt og virker veldig oppblåst.
Hun har også begynt å gjøre flere rare ting. Et eksempel er at hun ofte legger ansiktet inntil vegger og lukter rundt gulvlisten samt oppover veggen med ansiktet trykket opp etter veggen. Sånn kan hun holde på i opptil en time.
Hun har også begynt å legge seg helt innerst i buret sitt (som jeg aldri har klart å få henne inn i selv når vi skal ta henne med noe sted, og hun har alltid holdt seg langt unna det).
Hun vil omtrent ikke ha kos lengre, og vil heller ikke gå ut.

Hun er sterilisert.

Lurer på om jeg bør få tak i en veterinærtime, eller se det an litt lenger. Noen som vet hva dette kan være?

Utlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Kjønn: Kvinne
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
Sv: Endret oppførsel og fysisk helse hos katt
« Svar #1 på: 09 Desember 2018, 20:52:54 »
Når pus endrer både oppførsel og utseende såpass drastisk som din har gjort, ville jeg absolutt ta henne med til dyrlege. :nod:

Lukting langs karmer og vegger kan tyde på at du kanskje har mus i veggen.

Utlogget Tamara

• Julehjelpere
  • Forumslave katt
  • Takket: 35
    • Vis profil

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • Prrrrrrrrrrrrt
    • Vis profil
Sv: Endret oppførsel og fysisk helse hos katt
« Svar #3 på: 09 Desember 2018, 21:09:21 »
Bestill time for sjekk hos dyrlegen, mange ting kan være tegn på at noe er galt med pusen. Les lenke Tamara satte inn over her! Lykke til!  :x-fingre:  :mewmew:
« Siste redigering: 09 Desember 2018, 21:11:30 av Millapuselusken »