Skrevet av Emne: Grasrotandelen  (Lest 120 ganger)

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 13
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
Grasrotandelen
« på: 17 November 2018, 16:10:41 »
Jeg har faktisk ikke benyttet meg av Norsk Tippings nettjenester før nå nylig: jeg har hatt en inngrodd vane med å kvitte meg med penger hver lørdag over skranke. Dermed har begrepet "Grasrotandel" gått meg hus forbi.
     Siden 2009 har tusenvis av frivillige lag og foreninger fått millioner av kroner direkte fra Norsk Tippings kunder gjennom Grasrotandelen. Ordningen går ut på at hver enkelt registrerte Norsk Tipping-kunde selv kan bestemme hvilken forening/klubb som skal motta et beløp tilsvarende 7 prosent av det de selv spiller for.
     Dette påvirker ikke *ditt* forhold til NT: innsats og premier blir uforandret. Det blir på en måte som et politisk valg uten utjevningsmandater. Potten fordeles matematisk i forhold til antall grasrotdeltagere som har valgt "din" mottaker. Eksempelvis har "min" forening, som i skrivende stund har vært grasrotmottakere bare et par uker, fått 20 spillere tilnyttet og blir tilgodesett med 134,05 så langt (eller snarere kort). Beløpene utbetales kvartalsvis.

For meg var ikke valget vanskelig. Det falt på:

Org.nr: 921 556 993
2500 TYNSET
- som har spesiell omsorg for hjemløse katter i en vanskelig del av landet. Jeg oppfordrer selvfølgelig alle til å gjøre det samme.

Men mest av alt oppfordrer jeg alle registrerte spillere til å i det minste *bruke* denne gyldne muligheten til å støtte noen som virkelig trenger det. Les mer om dette, og gjør ditt valg her:
https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen

:mewmew:

Utlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 263
  • Kjønn: Kvinne
  • RIP Vesla
    • Vis profil
Sv: Grasrotandelen
« Svar #1 på: 17 November 2018, 16:22:03 »
Grasrotandelen har faktisk blitt det de fleste lag og foreninger "lever av".  Det er beviset på at ordtaket "mange bekker små...." faktisk er helt rett!  Vi som er i startgropa og fortsatt jobber mer med å skaffe penger enn å redde dyr, vi trenger alle vi kan få på vårt lag.  I dag er det ikke mye penger, men det blir fort det hvis mange nok velger oss som sin grasrotandel.  Tusen takk til alle som hjelper oss på denne måten. 

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget Blomst

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 2
  • Takket: 49
    • Vis profil
« Svar #2 på: 17 November 2018, 19:20:46 »
Jeg tipper sjeldent, men samboeren min gjør det. Jeg skal høre om han kan flytte over grasroten sin.  :elgehelge:

Dennis, Missy og Charlie i våre hjerter <3

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 136
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #3 på: 17 November 2018, 21:30:00 »
Jeg har lenge hatt min grasrotandel på Kattens SOS, men håper at de ikke tar det ille opp at jeg nå bytter til fjellregionen, siden det er mer akutt pengeknipe der nå.
« Siste redigering: 17 November 2018, 22:26:55 av sijoka »

Utlogget Vesla89

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 31
  • Turboline, Rabalder og Ferraria <3
    • Vis profil
« Svar #4 på: 17 November 2018, 21:57:50 »
Jeg har og bytta, samboer bytter ikke, for han har grasrotandelen sin i geocaching foreningen vår, og de trenger og penger.
Men skulle kunne delt det, men min går til tantes puser  :elgehelge:

Turboline Josefine 27.juli 2008, Rabalder Labbetus 17.juli 2009. Ferraria Afrodite 23.juli 2010.
Alle gode ting er tre