Skrevet av Emne: fra å være 3 til å bli 1  (Lest 1127 ganger)

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
fra å være 3 til å bli 1
« på: 06 Mai 2006, 12:10:22 »
Huff, nå maser eg igjen  :icon_razz:

Som eg har skrevet før, skal meg, typen og katten flytte i slutten av juli, og siden typen nekter på at vi skal ha en katt til lurer eg på kossen dette kommer til å gå.. :P

vi har siden oktober i fjor, bodd sammen med 2 andre gutter og 2 andre katter, altså har Meeko fått 2 nye venner å leke med, og oppmerksomhet når han vil! *heldig pus*
Hvordan vil han reagere når vi tar ham vekk fra disse kattene, han er jo utekatt, og kommer fremdeles til å springe ute og kanskje få venner der, men blir det egentlig det samme?
Vil han bli veldig ensom?

Typen min har akkruat fått seg jbb, så itilleg til at Meeko mister kattevennene sine, skal han plutselig være alene med meg.. huff.. vet ikke kossen dette kommer til å gå eg.. eg er jo kjempe glad i Meeko, og vil det beste for ham! noen som kan gi meg no tips? Flere leker? mer oppmerksomhet? Vent å se? :P
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Attack`s

• Gjest
SV: fra å være 3 til å bli 1
« Svar #1 på: 06 Mai 2006, 12:15:22 »
For han sin fordel er det at han er en utekatt,dem trenger ikke så mye stimulering som inne kattene.
Men jeg steller ikke heller mye med innekattene mine,for dem finner på så mange sprell sammen.

Men katten må jo holdes inne i noen uker når du flytter,og det blir vel en liten ståhei i starten kanskje.

Hvorfor vil han ikke ha en til katt?Så mye dyrere blir det jo ikke,og viss du har ansvaret for kattene?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 06 Mai 2006, 12:19:00 »
Han er litt redd vi skal få en som snakker mye.. :P Meeko er veldig taus av seg, ibegynnelsen snakket han ikke i det hele tatt, kom bare hese pustelyder når han prøvde å mjaue..
Også blir det jo seff dyrere mat og dyrlege og sånn.. *Sukk*  :icon_neutral:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein

Siljepilje

• Gjest
« Svar #3 på: 06 Mai 2006, 12:21:20 »
Det kommer helt sikkert til å gå bra!
Husk at det er mange i dette land som bare har en katt!
Det er vel mest med tanke på innekattene at det anbefales selskap, slik at katten ikke skal være inne alene hele dagen mens matmor og matfar er på jobb.

Dere må nesten se det an litt...
Dere merker fort på katten om den mistrives med å være alene, og da kan det kanskje være lurt å vurdere å få seg en lekekamerat.
Det beste er vel kanskje å se det an litt :icon_mrgreen:

Jeg skjønner deg godt- at du er vant med å ha flere katter rundt deg, og gjerne vil ha en til, men det er nå desverre slik at den andre part faktisk også har noe å si...
Du får bare bruke alt du har av kvinnelist, så kanskje han gir etter tilslutt :fnis[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #4 på: 06 Mai 2006, 12:23:49 »
Du får bare bruke alt du har av kvinnelist, så kanskje han gir etter tilslutt :fnis[1]:

kan ikke sånn eg  :icon_razz:

Joda, håper jo at det går bra.. eg er jo selv arbeidsledig og kommer til å være hjemme hele dagen..

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 06 Mai 2006, 12:24:49 »
Han er litt redd vi skal få en som snakker mye.. :P

Ikke send han på besøk til meg  :icon_lol:

Helt OT,men det er jo så koselig når pus prater.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #6 på: 06 Mai 2006, 12:30:45 »
Det er jo ikke så vanlig at kattene er veldig pratsomme...
Noen katteraser er jo kjent for det, men :whistling:

De fleste katter remjer jo litt når man står på kjøkken og lager mat, eller åpner kjøleskapet og sånt, men det er jo overlevbart...

Mine tidligere huspuser har iallefall vært rolige, og Lucky gir fra seg sånne søte små pip avogtil.
Destiny prater nok litt mer, men bare når man snakker til henne i et bestemt tonefall :icon_mrgreen:
Gjerne i en litt "klagete"tone...som "Daaaaakar...får du ingenting duuu?"
Da får man til svar et langt og klagende "maaaaaaaao" :fnis[1]:

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
    • Vis profil
« Svar #7 på: 06 Mai 2006, 14:03:51 »
Går nok bra skal du se:) De fleste katter takler nye ting bra  :icon_smile: Hvis ikke kan du kanskje få deg en katt til  :biggrin:

Utlogget Blære

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.heltprivat.no/blaere
« Svar #8 på: 08 Mai 2006, 22:52:31 »
Han kommer nok til å savne sine gamle kattevenner, men jeg er ikke sikker på om det er noen god løsning å få en ny helt fremed katt til, for min erfaring er at katter skjelden vil godta en helt fremed katt. Skal man ha to katter sammen bør de ha kjent hverandre siden de var små, hvis ikke vil de bare krangle og være uvenner
Det er ikke en ekte katt hvis den ikke kommer hjem med halveis avrevet øre og en mus i munnen
Blære
www.heltprivat.no/blaere

ellenh

• Gjest
« Svar #9 på: 08 Mai 2006, 22:58:28 »
Hvorfor skal han få bestemme at dere ikke skal ha en til katt a? Jeg syns du skal skjære igjennom og ta en sjefsavgjørelse der!
Jeg skjønner jo at dere "liksom" må være enige, men det er dere jo ikke nå og det er hans ønske om ingen flere katter som etterkommes. Niks, skaff deg en til katt og la han si hva han vil. Han kommer til å elske den om kort tid.  :icon_smile: