Skrevet av Emne: 9 uker gammel katt uten mor  (Lest 244 ganger)

Utlogget Tezzjeanet

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
9 uker gammel katt uten mor
« på: 09 September 2018, 15:32:17 »
Finnes det noen som helst måte å unngå at en kattunge spiser maten til kastrert katt uten at man sperrer de fra hverandre? Skal ha en kattunge på 9 uker for en liten stund. Håpet er at min katt kan sosialisere den litt. Har ikke mange muligheter til å sperre den inne...

Nei, den er IKKE tatt for tidlig fra mor!!! Dette er mest sannsynlig en villkatt som har kommet bort fra moren. Hoppet inn et vindu og spist av kattematen. Har vært der noen uker nå, ingen mor eller eier funnet. Et for alltid hjem er mest sannsynlig allerede i boks.

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 234
  • Kjønn: Kvinne
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
Sv: 9 uker gammel katt uten mor
« Svar #1 på: 09 September 2018, 16:13:38 »
For en kort periode gjør det ikke noe at ungen spiser voksenfôr. Du kan også blande fôrene, eller la den voksne spise kattungematen om den ikke allerede er overvektig.
Her hadde jeg kattungematen på bordet, der jeg kunne holde øye med den, mens voksenfôret sto på kjøkkenet. Alle kattungene spiste av maten på kjøkkenet fra de var rundt 7-8 uker gamle, men var like mye oppå bordet og spiste av maten der.

Du kan jo også sette voksenmaten høyt nok til at den blir utilgjengelig for små poter. :wink:
« Siste redigering: 09 September 2018, 16:14:28 av Monica »

Utlogget Tezzjeanet

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #2 på: 09 September 2018, 17:13:00 »
For en kort periode gjør det ikke noe at ungen spiser voksenfôr. Du kan også blande fôrene, eller la den voksne spise kattungematen om den ikke allerede er overvektig.
Her hadde jeg kattungematen på bordet, der jeg kunne holde øye med den, mens voksenfôret sto på kjøkkenet. Alle kattungene spiste av maten på kjøkkenet fra de var rundt 7-8 uker gamle, men var like mye oppå bordet og spiste av maten der.

Du kan jo også sette voksenmaten høyt nok til at den blir utilgjengelig for små poter. :wink:

Da tror jeg han kan få spise maten til den kastrerte for en liten periode, han får Kingsmoor. Er bare 8 mnd, men han er ikke av den slanke typen for å si det sånn...

Tror du/dere andre at det har noe for seg å ha den sammen med min? Det er jo ikke moren, men i mitt hode er det bedre med en annen katt enn kun mennesker..?

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 234
  • Kjønn: Kvinne
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09 September 2018, 18:02:20 »
Jeg var fosterhjem hos dyrebeskyttelsen for kun morløse kattunger. Mine to voksne var med på å oppdra ungene, og det ser ut til å ha gått bra med alle sammen.
Jeg er enig med deg i at det er bedre å ha en annen katt der. :nod:
« Siste redigering: 09 September 2018, 18:03:02 av Monica »