Skrevet av Emne: Klokt og helsefordeler i å ha katt  (Lest 213 ganger)

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 13
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
Sv: Klokt og helsefordeler i å ha katt
« Svar #1 på: 25 August 2018, 09:45:36 »
Det er mye pjatt å finne på nett, og på mange måter kan denne "artikkelen" virke som clickbait fra en semiproff blogger. Men jeg trenger da ikke dyptpløyende vitenskaplig forskning og tonnevis med dokumentasjon for å gi denne "forfatteren" rett. Jeg kan legge til at katt mot revmatisme er en vidunderkur, og burde vært på blå resept. Å bore fingrene grundig i Shady, gir meg muligheten til fortsatt å tildels fungere normalt. Og en natt uten Shady inntil meg ... vel, kanskje enhver katt hadde gjort nytten, men denne pusen er blitt en nødvendig del av meg. Jeg var bortreist to uker i sommer; huff. Jeg drømte om katta.

Jeg likte spesielt godt den passusen om at jeg er intelligent og følsom. Noen vil nok gå i rette med forskningen her. Jeg betrakter meg selv som høyst middelmådig, og hard ved. Men katt?
 :kosepusen:

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 111
  • Kjønn: Kvinne
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25 August 2018, 10:38:27 »
 :happy:

Ja, men gøy å lese i hvert fall, selv om man ikke trenger dokumentasjon på hva en trenger og føler.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 13
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #3 på: 25 August 2018, 12:01:09 »
Jeg trenger i hvert fall ingen dokumentasjon. Når jeg blir sjef over Norge, vil jeg påby *1* katt i alle hus. Liker man ikke katt, finnes det fortsatt noen øde øyer man kan flytte til. Men der er det vel kaniner ...

Den *ene* katten blir salig fort mange, derfor må slikt reguleres. Min nabo fikk smertefullt erfare rasens overlegne reproduksjonsevne. Der tumler nå 6 (!) krabater rundt og plager vettet av både mora og familien. Dette kommer jeg tilbake til ved en snarlig anledning.

I mellomtiden, koser jeg meg med Shady. Hun er det levende vesen jeg bryr meg mest om, og det er gjensidig. Å vinne en katts fortrolighet? Vær deg selv. Vær rolig og behersket, og tenk pus før du gjør det minste grann. "A cat can calculate mathematically the exact spot to lie to cause the most inconvenience" - Pamela Brown -

Til gjengjeld får du en livsledsager som aldri vil svikte deg, selv om du skulle tråkke på halen. Det gjør jeg regelmessig. Shady glefser meg i leggen, og så er vi ferdig med det.
 :måne: