Skrevet av Emne: Hvor mye spiser/drikker en kattunge?  (Lest 1536 ganger)

Innlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
Sv: Hvor mye spiser/drikker en kattunge?
« Svar #20 på: 21 April 2018, 16:35:55 »
Første plass i innholdsliste (mest av)  korn, andre plass, (nest mest) vegetabilsk protein (katter kan ikke fordøye), tredje plass kjøtt og animaliske derivater (muk og alt det du beskrev over, dvs rester av, f.eks nebber og føtter og annet ikke næringsrik), fjerde plass derivater av vegetablisk opprinnelse (rester av rester av div prosesser). 1.2% av fisk og fiskeriderivater, bra du supplerer med fisk.
Dette er fyllemasse helt uten næringsverdi for katt, katta har dårlig smak  :Sukker:

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Kjønn: Kvinne
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #21 på: 21 April 2018, 17:12:41 »
Hva er derivater?

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 17
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #22 på: 21 April 2018, 17:13:22 »
Dette er fyllemasse helt uten næringsverdi for katt, katta har dårlig smak  :Sukker:
Kjære du ville hund, jeg er enig. Jeg *har* smakt på stoffet, og det var jævlig. Men hva skal jeg gjøre når dustepelsen ikke *vil* ha annet? Sitt første år hos meg knuspet hun Coops egen merkevare, og den innholdsdeklarasjonen var virkelig ille. Så kom Aud innom med denne [unevnelige] og da var det gjort.

Dette er noe hun gumler hele tiden. Knusp, knas, knekk. Det går kanskje mye tvers gjennom, men det hadde det gjort med andre merker også, om hun hadde likt dem. Kattehelvetet kjører i seg 2 kilo fisk i uka samt nedfall fra kjøkkenbenken, så jeg er ikke redd for helheten. Pus hopper 3 ganger sin egen høyde stillestående, flyr som et uvær over tak og banker bikkjer om nødvendig. Hva mer kan jeg forlange?

Det er forresten noe som slår meg: KPs medlemmer later til å ha en spesiell forkjærlighet for ostepop
 :ostepop:
- les innholdsfortegnelsen ...

<edit />@Monica : et derivat betyr "avledet av". Proteinderivat er et kjemisk behandlet stoff hvor aminosyrene er tatt fra hverandre og satt sammen på nytt. Juks, mao.
« Siste redigering: 21 April 2018, 17:18:02 av khawaga »

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 169
  • Kjønn: Kvinne
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
« Svar #23 på: 22 April 2018, 15:24:11 »
En vet.klinikk jeg brukte for noen år siden,ble av RC invitert til Frankrike for å se fabrikken til RC.
De fikk flybilletter,3 dagers opphold på fint hotell og middager betalt fordi de hadde solgt mest av deres produkter på Rhodos.Hvem har betalt de billettene og oppholdet tro...

Hvil i fred Lorenzo.
Takk for alt Søs.
Nulli i mitt hjerte.

Utlogget Tezzjeanet

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #24 på: 26 April 2018, 07:05:40 »
Takk for mange forskjellige svar alle sammen! Vet ikke helt om jeg ble mye klokere, like mange forskjellige meninger som det er folk i katteverden også skjønner jeg :-P

Blir til at jeg tester ut litt forskjellig og ser hva han liker best osv.

Innlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #25 på: 26 April 2018, 11:46:02 »
Noen sine meninger er bedre, ;) , tenk på, katter er ikke kuer, men hyperrovdyr, sammen med minken.
Katter kan lage sin blodsukker, glukose, av animaliske proteiner, og trenger ikke karbo i det hele tatt, samme prosess som ketose, den naturlige fordøyelsen for katter er ketose, de skal egentlig spise ekstrem lavkarbo.
De har mye mindre insulin enn folk, og mye karbo i maten gir de diabetes, som øker veldig hos katter.
Google gluconeogenesis og hyperrovdyr og du vet nok, og så sjekk en gang til ingredienslistene for for, det som står først er det mest av, er det korn ris og mais er det kufor.
Bruker iPad minien og klarer ikke linke.

Utlogget Tezzjeanet

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #26 på: 28 April 2018, 11:36:21 »
Noen sine meninger er bedre, ;) , tenk på, katter er ikke kuer, men hyperrovdyr, sammen med minken.
Katter kan lage sin blodsukker, glukose, av animaliske proteiner, og trenger ikke karbo i det hele tatt, samme prosess som ketose, den naturlige fordøyelsen for katter er ketose, de skal egentlig spise ekstrem lavkarbo.
De har mye mindre insulin enn folk, og mye karbo i maten gir de diabetes, som øker veldig hos katter.
Google gluconeogenesis og hyperrovdyr og du vet nok, og så sjekk en gang til ingredienslistene for for, det som står først er det mest av, er det korn ris og mais er det kufor.
Bruker iPad minien og klarer ikke linke.

Skal Google! Takk :-D