Prøv. Og ja, "masse" sand. Husk at dyra har langt skarpere luktesans enn mennesker. Tiss lukter som salmiakk, så ikke bruk *det* ved vask.
Hvorfor skulle 2 kasser være noe problem? De kan jo stå ved siden av hverandre. Vitsen er *ett* pissoire og *en* dass. Neivel.
Aversjonen mot sandkasse forstår jeg godt. Mine katter har i alle år vært utekatter. De krafser og gnåler på døra når det trykker på. Helst har de ikke fått være inne om natta. Hun jeg har nå er litt spesiell. Hun vil være ute om dagen og inne på natta ??? javel da, Shady. Du følger meg hvor jeg står og går. Til og med på do.
For en måned siden, måtte kloakken blåses fordi den var i ferd med å gå tett. Det sto på et par timer, gurglet og sydet i sluket på badet. Der har pus tilhold, under benken, siden det er varmekablet. Følgende morgen fant jeg ei vakker ruke ved siden av sluket. Jaha; hadde jeg ikke hørt deg da, pus. Neste natt skjedde det samme. Da skylte jeg ned hele badet med grønnsåpe, tømte tanken for varmtvann og holdt badedøra på gløtt bare under oppsyn på dagtid. I en uke satte jeg pus på trammen hver kveld, motvillig; det kostet noen klor og litt meaoww! Nå er alt tilbake til det normale. Det kom vel noe odør fra det sluket som satte griller i katteskallen, og hun tenkte vel, gjødsler *han* der, kan jeg også, siden det lukter dritt av sluket. Hadde jeg enda klart å trene det droget til å sitte på setet, og trekke ned etter seg ...
*
Denne pus er veldig ung, nesten på grensen til å bli tatt fra mor. Den må ha ufravikelige rutiner fra nå av, ellers blir den et problem. Det er nesten umulig å forandre vaner hos katter over året. Jeg har i hvert fall ikke klart det. Lite har jeg forsøkt, også. Har bare hatt greie katter, jeg ... men det kan jo ha en grunn.
Lykke til! Drit i hva jeg sier, men helst i kassa.