Skrevet av Emne: Grrr ...  (Lest 479 ganger)

Innlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 17
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
Grrr ...
« på: 10 April 2018, 04:24:03 »
Det er noe muffens her. Jeg sitter ofte på natten og jobber, om man kan kalle slikt "jobb" : jeg leser og skriver, tegner og har det herlig med stillheten rungende rundt meg, og pus nysgjerrig på sofaryggen. Ja, pus, skal vi se om noen er våkne på KP?
Sitat fra: server
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, support@one.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

"and anything you might have done that may have caused the error" er en fornærmelse. Hva jeg gjorde, var å kalle opp KP fra min egen startside, fra en ISP som leverer meg alle andre nettsteder uten opphold. Jeg har 30 års erfaring med digitalt nettverk, og dette er hårreisende. Det har gjentatt seg gjennom lengre tid, ved siden av andre kalamiteter.

Det er kanskje på tide å bytte leverandør. Det kunne være en tanke med spleiselag igjen, og en passelig avgift for å ha tilgang til "kattepratpuser". one.com har et meget frynsete rykte for å strupe trafikk, og hvor "dedikert" denne server er, er tydeligvis diskutabelt når databasene lemfeldig kobles fra nattestid, og regelmessig.

Jeg har vært regget i 10 år nå. Ikke alle aktivt. Men jeg jeg kjenner traverne. Jeg anbefaler en diskusjon i de indre gemakker, og en flytting til en mer pålitelig leverandør. Som har åpen dør, 24/7. Det skal ikke stå på en lapp eller to fra min side. En gang kattepratpuser; alltid. Selv om jeg vet noen ønsker meg [slettet av bruker].

Dette er seriøst, skrevet i fullt alvor selv om klokken er slett 4. Min katt er lei av bannskap så tidlig, eller sent. Stryk hva som (ikke) passer.

-khw-

<edit />og jaggu måtte jeg vente flere minutter for å rette opp en kommafeil. Det var # før Ctrl+Alt+Del.
God bedring.
« Siste redigering: 10 April 2018, 04:31:54 av khawaga »

Utlogget Copyrigth

• Administrator
  • Koseklumpen
  • Takket: 13
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • OnlineGeek
Sv: Grrr ...
« Svar #1 på: 11 April 2018, 20:55:30 »
Sammenlignet med andre leverandører i samme marked har one.com nå ett godt rykte.
Det var noe skurrete for ca. 10 år siden, men de har kommet seg veldig.

Dette forumet kjører ikke lengre på en dedikert server, men på "shared hosting", det er ett valg vi gjorde for noen år siden, da flere av testene vi utførte viste seg å kjøre bedre på denne typen løsning.

Jeg er enig at feilmeldingen i dette tilfellet ikke var helt bra, men du også som har jobbet en del mot lignende tjenester kjenner til at den som regel vil være treffende, selv om den ikke var det nå :)

one.com har utført diverse vedlikehold og migreringer siden påske og vi har ved flere anledninger endt opp med diverse 4xx og 5xx feil i kortere perioder hovedsaklig i tidsrommene 02:00 - 06:00.

Jeg har nå satt i drift aktiv monitorering, og kommer til å la det stå på en stund fremover.
Så kan vi benytte det som ett grunnlag for en vurdering om noe bør/skal gjøres.
“I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it.”
 - Bill Gates