Skrevet av Emne: Veldig underernært jentepus FUNNET på Dovre.  (Lest 519 ganger)

Utlogget Ihmag

• Nytt medlem
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
Veldig underernært jentepus FUNNET på Dovre.
« på: 26 Mars 2018, 15:22:24 »

Pus ble funnet utenfor butikken på Coop Dovre, tirsdag 13. Mars. Hun har fått antibiotika osv av dyrlegen, og har siden da fått varme, ro og mat. Jeg fikk henne på Torsdag, og hvis ingen melder seg som eier, vil hun bli omplassert via dyrebeskyttelsen Lillehammer når hun er klar.

Pus var i såpass dårlig forfatning at hun kunne like godt blitt avlivet :( Hun ser voksen ut, og veier likevel under 2 kg. Hun virker kjent med mennesker, så enten har hun forvillet seg noe veldig bort nå i vinter eller så fikk hun ikke den omsorgen hun trenger. Ikke sterilisert, ikke chippet. Men jeg gjør et forsøk her likevel jeg :) Dyrebeskyttelsen har lagt ut egen annonse på sin Facebook side. Hun har forresten kviknet veldig til og er til og med blitt litt leken de siste dagene! Wee! :-) Dessverre har jeg en hannkatt fra før som ikke er storfornøyd. Derfor jeg lagde bruker her egentlig, for å spørre om råd, men det kommer i en egen tråd, selvfølgelig. Til alle katteeiere, til og med på gårder, Chipping og kastrering/sterilisering er superviktig!
« Siste redigering: 26 Mars 2018, 15:35:40 av Ihmag »

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 13
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
Sv: Veldig underernært jentepus FUNNET på Dovre.
« Svar #1 på: 26 Mars 2018, 15:58:53 »
Velkommen til KP! Vi ser gjerne at du forsetter å følge oss, når denne Dovre-pusen får fikset seg sikker havn.

Tilsynelatende voksen katt under 2 kg høres ikke bra ut. Det minner meg om min egen rulte, som kom hit av seg selv, tynn som en strek. I etterkant fant jeg ut at hun kom fra en eldre kar uten slektninger og nærmeste bare en halv km unna, som hadde forlatt livet midt på vinteren. Hun var ikke chippet, men ferdig kastrert. Noen av stinga satt faktisk igjen ...

Jeg vet ikke om noen aktive KP'ere i dette området, men jeg vet om en nettside som kan være grei å titte innom: http://dyrebar.no
« Siste redigering: 26 Mars 2018, 16:01:28 av khawaga »

Utlogget Ihmag

• Nytt medlem
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26 Mars 2018, 17:12:38 »
Takker for respons og tips! Har lagt henne ut på Dyrebar.no.

Uff da :( det og kan jo selvfølgelig skje, ja... Et slikt scenario har jeg ikke engang tenkt på. Så godt at hun oppsøkte deg :) I dette tilfeller klarer jeg kun å se for meg at hun har vært en gårdskatt eller låvekatt, som er vant til mennesker, men man veit aldri.. Hun har det i allefall greit nå :)
Jeg kommer til å bli med videre ja! Jeg er bare fosterhjem for henne, men er oppvokst med katter, hadde en hannkatt før, som dessverre forsvant :( Og fikk nå i November min elskling Ame, i fra dyrebeskyttelsen. Som ikke er veldig fornøyd med ei jentepus i hus, så må ha de separat når ikke jeg er tilstede :-P

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 84
  • Kjønn: Kvinne
  • Prrrrrrrrrrrrt
    • Vis profil
« Svar #3 på: 26 Mars 2018, 21:23:25 »
Så godt å se at denne ble tatt hånd om, takk for at du hjalp pusen!  :Ben: Håper den har en eier som har savnet den! Lykke til! 

:tusentakk: