Skrevet av Emne: Kattebur i stoff?  (Lest 956 ganger)

Utlogget Hønemor

• Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
Kattebur i stoff?
« på: 18 Februar 2018, 13:53:58 »
Jeg en katt som ikke liker å kjøre bil. Han vil få beroligende slik som før. Men det hjelper ikke 100%. Problemet er. Buret hans er av plastikk. Helt vanlig reisebur. Han bruker å rive i døren med potene og presser nesa inni sprekken i døren til buret. Dette gjør at han skraper seg opp på poter og nese helt til han blør. Han gjør det for å komme seg ut. Bilturen er på nesten 3 timer.

Så jeg tenker på noe som denne.

Men tåler disse klørne til en katt? Kan han ende opp med å rive seg utav buret? Noen som har erfaring med slike bur?

Utlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Kjønn: Kvinne
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
Sv: Kattebur i stoff?
« Svar #1 på: 18 Februar 2018, 16:19:08 »
Hei. Vanskelig å si. Selv har jeg ofte tenkt på å skaffe meg slike bur, for da ville det blitt enklere å få med seg alle 3 til dyrlegen. Men jeg stoler ganske enkelt ikke på at Onyx ikke kommer seg ut. Han hater å være innestengt, og han jobber iherdig med å bryte seg ut, selv om han er halvveis neddopet. Heldigvis får han ikke panikk, han bare hater å være innestengt.

Det som hjelper litt her, er å legge et pledd over buret slik at han ikke ser noe.

Utlogget Hønemor

• Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18 Februar 2018, 17:18:50 »
Hei. Vanskelig å si. Selv har jeg ofte tenkt på å skaffe meg slike bur, for da ville det blitt enklere å få med seg alle 3 til dyrlegen. Men jeg stoler ganske enkelt ikke på at Onyx ikke kommer seg ut. Han hater å være innestengt, og han jobber iherdig med å bryte seg ut, selv om han er halvveis neddopet. Heldigvis får han ikke panikk, han bare hater å være innestengt.

Det som hjelper litt her, er å legge et pledd over buret slik at han ikke ser noe.

Samme skjer med min. Det er ikke panikk.. mer målrettet om å komme seg ut. Han er ikke redd buret. Det kan stå på stuen åpen og han ligger der helt frivillig. Kan også lukke buret og han bryr seg ikke. Kan også gå rundt med buret i leiligheten. Så fort vi går ut ytterdøren derimot, da klikker han.

Er så usikker på om disse stoff-burene er trygge. 

Utlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18 Februar 2018, 17:22:33 »
Onyx ligger også gladelig på rygg inni buret på stua og snorker som en voksen mann. Men straks jeg har igjen burdøra, så MÅ han ut der fra.
Jeg stoler ikke på at et slik bur vil holde på min i hvertfall. Jeg har mareritt om at en av dem skulle komme seg ut av buret på vei inn til dyrlegen. Det er midt i sentrum, og hverken Roxi eller Onyx takler fremmede folk særlig godt, og hvertfall ikke i en stresset situasjon. :angst:

Utlogget Morgaine

• Super avhengig pus
  • Takket: 48
    • Vis profil
« Svar #4 på: 25 Februar 2018, 18:11:02 »
De tåler en del. Jeg hadde et stort trillebur før, det var jo brukt litt men mine klorte ikke så mye. Min mor lånte det da deres sjefskatt skulle til veterinæren. Han var stor og meget sterk så han klarte å klore hull på det.
Har et nytt et nå, og det er like helt. Blir bare brukt når vi skal til veterinæren og det er ikke så ofte da vi bare bruker det buret til de som er "tette" på biltur  :skratter:
Hapiness is being owned by a cat