Jeg fikk tidligere i sommer ett kattungekull. Når de begynte å bevege seg var det tydelig at ei hadde trøbbel med ett bein. Så hun var hos veterinær og fikk spjelket beinet sitt i håp om at det skulle rette seg. Men som katter flest kastet hun det av seg når hun våknet til seg selv igjen...
Så vi ble enige om å avvente til hun ble eldre. Senere var jeg tilbake, de vet ikke hva som er helt feil. Og sier at det er jo opp til meg å avgjøre. Hun er pr dd ikke plaget, men hun halter jo og jeg frykter senskader..
Nå tenker du "men hva er galt da dame?!?" Og nå får du svaret.. i stedet for å tråkke ned på poten tråkker hun på "kanten" av beinet. Altså beinet er bøyd inn mot brystet. Når hun sitter holder hun beinet inntil brystet.
Og nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre. Hun er helskjønn. Og vi har fått ett bånd som gjør at avgjørelsen er UMULIG. Siden hun ikke er plaget nå har hun fått leve. Hun klatrer, hopper, løper, sloss osv - altså alt som er normalt.
Er dette noe hun kommer til å få masse plager av? Bla halting - ryggskader? Veterinæren tror ett bein i "overarmen" har sluttet å vokse og at det er derfor det ble sånn..
Jeg gråter bare av å skrive det her, her hun har lagt seg inntil puten min klar for å holde hender i natt <3
Jeg trenger andres tanker. Operasjon er uaktuelt da det er ekstremt mye penger jeg kan bruke på de andre i flokken over mange år.. (sånn siden jeg er kronisk syk, aap osv)
Sent from my iPhone using Tapatalk