Skrevet av Emne: Når vil de komme overens?  (Lest 1068 ganger)

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Når vil de komme overens?
« på: 04 Mai 2006, 09:21:29 »
Nå har Tittentei og Uras bodd hos oss siden januar og februar. Fra før hadde vi jo Bella. Bella har alltid bodd her sammen med andre katter. Først broren sin. Da han ble avlivet skaffet vi oss en 6 mnd gammel omplasseringsjente som Bella etter få dager var bestevenn med. Da hun desverre døde i desember skaffet vi oss Tittentei og en uke etter kom også Uras i hus. Uras og Tittentei ble fort bestevenner. Bella har aldri vært en sånn pus som kommer å legger seg på fanget å skal kose, men hun har gjerne ligget sammen med de andre pusene her. Men når det gjelder Tittentei og Uras så virker det som om hun hater dem som pesten.
I begynnelsen gikk hun bort til dem å skulle snuse og undersøke den både opp og ned. Alt virket så lovende, men nå er det bare vesing og fullt rabalder om noen av dem nærmer seg henne. Uras har lært seg å holde seg vekk, men lille dum-tøffe Tittetei må jo bare bort å "plage" henne litt i ny og ne.
Vil de aldri klare å bli venner? Alt har jo bare blitt verre og verre. :skjelveleppe:
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Kismet

• Gjest
SV: Når vil de komme overens?
« Svar #1 på: 04 Mai 2006, 09:26:20 »
Min huskatt brukte ca et halvt år på å akseptere den nye katten, han likte IKKE å måtte dele oppmerksomheten med en annen, så det tok sin tid.

Utlogget Zita

• Mamma
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04 Mai 2006, 11:34:56 »
Du må bare la dem bruke den tiden de trenger.
Da vi fikk Gucci så tok det over ett halvt år før man kunne si hun følte seg komfortabel og trygg. Hun hveser fortsatt til hunden da.

Zita har perioder da hun ikke klarer tryne på Camaro og freser bare han ligger der hun skla gå,men hun er til tider en skikkelig surpomp.

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 04 Mai 2006, 12:00:22 »
Så lenge gutta har hverandre,så gi 95% av oppmerksomheten til Bella og skjem henne bort alt du kan. :wink[1]:

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04 Mai 2006, 13:44:38 »
Så lenge gutta har hverandre,så gi 95% av oppmerksomheten til Bella og skjem henne bort alt du kan. :wink[1]:
Ja det var det da. Har prøvd det. Men Bella har aldri vært noe kosepus. Vil liksom ikke ha så mye oppmerksom het. Noen få minutter i ny å ne holder visst. :( Mens Uras og Tittentei skal sitte på og rundt meg mesteparten av dagen.
Hvordan skal jeg da klare å gi Bella mest oppmerksomhet? ???

Aino

• Gjest
« Svar #5 på: 04 Mai 2006, 14:06:15 »
Det der er "jagumæ" ikke noen enkel oppgave du har.
Jeg har erfart dette selv, fra tidligere.

Og nå, at min PiaMia ikke tåler sin pappa..Da er det vesing og hyling.

Men det virker iallefall som at PiaMia og Ezy har funnet ut av dette etterhvert. Men dog ikke blitt bestevenner og kan ligge sammen. Men det at de bare aksepterer at den de ikke liker fremdeles er der. Og dem unngår hverandre...

Med tiden til hjelp, tror iallefall jeg dette kan bli litt mer hyggelig for deg. La dem får ordne litt opp selv. Men når det blir for galt, må man jo selvfølgelig skille dem.

Dette er ikke noe morsomt eller lett problem...

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
    • Vis profil
« Svar #6 på: 04 Mai 2006, 14:43:24 »
Nei gøy er det ikke.
Men heldigvis går det bra å ha dem i hus sammen bare Tittentei og Uras holder seg på litt avstand fra Bella. Men hadde jo vært koseligere om dem kom overens da. Ikke koselig at Bella skal vese hver gang de kommer for nærme.
Men hva kan være grunnen til at de i begynnelsenr kunne ligge ved siden av hverandre og nå tåler hun ikke synet av dem?

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04 Mai 2006, 20:58:06 »
Jeg har jo Tamlin da, han har jo vært her lengst. Toulouse har vært her i 1 1/2 år ca, og tini i 1 år. Men de er ikke venner,aksepterer hverandre bare. Så noen katter blir bare ikke venner, synd men sånn er det.