Skrevet av Emne: Dyreklinikker i Oslo  (Lest 1719 ganger)

Utlogget Anne Gro

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • http://www.agber.com
Dyreklinikker i Oslo
« på: 02 Juni 2005, 22:43:58 »
Dem er det jo mange av. Jeg har erfaring fra Groruddalen dyreklinikk, Oslo Dyreklinikk og og Ekeberg Dyreklinikk (nå heter det visst Pet Vett).

Veldig fornøyd med alle tre. Veterinærer som virker som de virkelig bryr seg om kattene og kjenner atferdsmønstret deres. På Grorud har jeg avlivet katt, og barbert en rasende perser (veterinæren måtte ha på verneutstyr for å få satt sprøyte - helt sant! og jeg ble bitt i armen gjennom tjukk denimjakke). Men det gikk likevel rolig for seg - ikke noe stress!

Oslo dyreklinikk - akutthjelp sent på kvelden og operasjon neste dag. Veldig behagelig veterinærer som forklarte og beroliget. Johnny var i de beste hender.

Ekeberg dyreklinikk - min "fastveterinær". Utrolig hyggelige veterinærer (som roser mine katter opp i skyene - det hjelper!). Vaksiner og annen hjelp, alltid gode svar på spørsmål (har noen testspørsmål!) og veldig god kontakt med kattene.

Jeg har ingenting å klage på!
Anne Gro

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
Dyreklinikker i Oslo
« Svar #1 på: 05 Juni 2005, 13:44:25 »
Jeg har erfaring med veterinærhøyskolen, nordberg dyreklinikk og grorud dyreklinikk.

Veterinærhøyskolen var den vi brukte til kattene hjemme. Her skal jeg ikek ta med mine egne katter! Man blir som regel møtt av en vet.student, som ofte ikke kan nok om katter. Husker hun ene nettopp hadde vært ute på praksis med store dyr, så hun måtte stå med boka i hånda for å sjekke at katten hadde riktig puls...
Det er like dyrt her som andre veterinærer, så det er heller ingen grunn til å bruke dem. Men det er jo seff bra at studentene får praksis, men de får øve seg på andre katter enn mine katter!

Nordberg dyreklinikk (ved tåsen). Liten og hyggelig dyreklinikk, med godt håndlag med kattene. Vaksinerte kattene mine da de var kattunger. Mine foreldre bruker nå denne klinikken til sin katt.

Groruddalen: Her kastrerte jeg kattene mine. Syntes de var veldig informative og svarte på alle spørsmålene mine. Fikk et veldig positivt inntrykk av dem, og har hørt mye bra om dem også. Så jeg tror jeg fortsetter å dra hit!

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Dyreklinikker i Oslo
« Svar #2 på: 05 Juni 2005, 15:12:16 »
Jeg har vært hos flere dyreklinikker i området;Lørenskog,Lillestrøm. Men jeg ender altid opp med Grorud Dyreklinikk. Jeg får svar og det aldrig noen problemer med å få hjelp. Og det er noe vi desverre trenkte ofte med Smirre(det han på bilde nederst med svar ansikt, er død nå og veldig savnet)
Jeg annbefaler Grorud Dyreklinikk :thumbsup:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08