Skrevet av Emne: Trenger råd!!  (Lest 1465 ganger)

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
Trenger råd!!
« på: 02 Mai 2006, 19:02:00 »
Nå har jeg brukt 550.- på ny lader til dataen min fordi Sabotasja tygget i stykker den forrige. Fikk et tips her om å smøre inn med noe som smaker vondt. Og jeg er jo så lite oppfinnsom så er det noen som har forslag til hva jeg kan smøre ledningene mine med? Det må jo være noe jeg kan leve med for det er en del ledninger hun er glad i.. Og hva i alle dager er grunnen til at hun gjør dette?? Jeg blir gal av den katten!!(jeg elsker hun over alt på jord.....)
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

(N) Blairwitch

• Gjest
SV: Trenger råd!!
« Svar #1 på: 02 Mai 2006, 19:03:37 »
hmmm kanskje pensle på meg olje og masse pepper? ??? ???
Verdt et forsøk eller gni den inn med saft fra en appelsin, det sies jo at sitrusfrukter kan skremme de vekk.

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #2 på: 02 Mai 2006, 19:35:59 »
Tenkte i de baner jeg og,men så kom jeg på at det blir jo fryktelig klissete ledninger :icon_razz: Er nemlig ikke bare dataen det gjelder. Alle ladere,playstation,radio går det hardt utover..
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #3 på: 02 Mai 2006, 19:48:41 »
Men det er jo bare for en periode til katten kanskje gir seg med det tullet der.

Sissel

• Gjest
« Svar #4 på: 02 Mai 2006, 20:08:29 »
Men det er jo bare for en periode til katten kanskje gir seg med det tullet der.

Jeg har en hunnkatt på snart tre år som enda tygger  :icon_mad:
Når jeg skullet sette bort oljeovnen, så oppdaget jeg at hun nesten har tygget over ledningen til den (og den er tjukk  :crazyII[1]:). Bare flaks at jeg så det før det ble brann, eller jeg fant katta død i stua (eller begge deler  :icon_cry:).
Går det an å spraye på utsatte steder med get off spray?

Sissel

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #5 på: 02 Mai 2006, 20:09:16 »
Skulle tro det gikk ann ja.

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02 Mai 2006, 22:06:35 »
prøv med den "get off" sprayen på steder dere ikke vil kattene skal gå.. jeg gjorde det påplantene mine, og på stolene.. Fia var veldig glad i å bruke klørne sine på stolbeina.. men det ble slutt med den sprayen.. det lukter ille av den en liten stund, så luft ordentlig... lukten gårbort etterhvert..
jeg har også brukte den ute på takrenner og på hagemøbler og rundt terassen.. da slipper jeg alle de "våryre" kattene som skriker utenfor:)
Lykke til
"fiamor"

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 02 Mai 2006, 22:11:13 »
Hvis jeg sprayer med Get Off i vinduskarmen, så legger Shango seg midt oppi det, og slikker på det :le[1]:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 300
    • Vis profil
« Svar #8 på: 02 Mai 2006, 22:22:23 »
Buster hadde en sånn ledning-spise-periode da han var 3-4 måneder. (Han elsker nemlig tråd, og ledning = ekstra tykk tråd = ekstra morsomt! :biggrin:)

Jeg prøvde først å kverne pepper oppå ledningene, det førte til at vi holdt på å nyse oss ihjel, mens Buster gikk rundt og stinka pepper og var like glad.
Så tulla jeg appelsinskall rundt ledningene. Det funka bra helt til de tørka inn, så vi spiste jo appelsiner for harde livet her, for å stadig ha ferske appelsinskall.  :fnis[1]:
Til slutt spraya jeg "get off" på gamle håndklær og tulla de rundt ledningene, og da ble det slutt. Men om det var fordi det virket, eller fordi Buster bare gikk lei, det er jo en annen sak...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02 Mai 2006, 22:53:20 »
Hva med tigerbalsam, eukalyptus/menthol salve? Katter skyr jo denne lukta, for den er så sterk for dem.

Ellers så finnes det slike plastrør som man legger utenpå ledningene.. på elkjøp o.l...

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02 Mai 2006, 22:56:47 »
Hva med tigerbalsam, eukalyptus/menthol salve? Katter skyr jo denne lukta, for den er så sterk for dem.

Ellers så finnes det slike plastrør som man legger utenpå ledningene.. på elkjøp o.l...

Jeg hadde heller satset på plastikkrør enn tigerbalsam, tigerbalsam svir jo noe sinnsykt i øya. Plastikkrør er jo ganske tjukke, så jeg tror ikke katten får tygd gjennom dem.
"Handling betyr mer enn ord..."

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02 Mai 2006, 23:05:42 »
Tror nok lukta jager dem bort før dem kommer så langt du, mine sine rynker jo på nesa bare de sitter ved siden av meg i sofaen når jeg tar på meg lypsyl med litt menthol i...

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #12 på: 03 Mai 2006, 06:44:10 »
 :icon_lol:
Ser det for meg!
 :icon_lol:

roban

• Gjest
« Svar #13 på: 12 Mai 2006, 08:30:42 »
Hei
har du forsøkt å gni sitrus skalll på ledningen? Den ene katten min er helt gal når det gjelder å skarpe....hun kan gå lange omveier kun for å finne  favoritt dør eller vindus karmen å skrape på. Jeg gnidde sitron og appelsin skall, det hjalp en liten stund....men det må nevnes at  puse frøkna   :whistling:gjør nesten hva som helst for å få skrapet  klørne bare litt..... :whistling:til tross for diverse klorer brett og stativ. :ad[1http