Skrevet av Emne: Et litt dumt spørsmål, kanskje..  (Lest 936 ganger)

Kismet

• Gjest
Et litt dumt spørsmål, kanskje..
« på: 02 Mai 2006, 13:53:03 »
Jeg har nettopp bedt oppdretteren min på besøk, hvis de har lyst til å hilse på pusen.

Men, så kom jeg til å tenke på det at:
De hadde katten i 1 år helt til jeg overtok han for et halvt år siden.

Hvis de kommer på besøk, hvordan kan jeg forvente meg at katten vil reagere ?
Vil han kjenne dem igjen ?

Vil det være dumt at de besøker han nå som han har slått seg til ro i sitt nye hjem ?
Han har aldri vist at han har savnet dem, etter første halvtime har han oppført seg som om han alltid har bodd hos oss.
Han er supersosial og jeg vet ikke om han bryr seg så mye om hvem som steller med han, bare noen gjør det.
Antakelig hadde han ikke reagert noe annerledes om jeg hadde omplassert han til ny eier. (bare for å ta et eksempel)

Hva tror dere - vil han kjenne dem igjen ?
Det vil ikke være dumt at mennesker fra fortiden hans hilser på han ?

(N) Blairwitch

• Gjest
SV: Et litt dumt spørsmål, kanskje..
« Svar #1 på: 02 Mai 2006, 13:58:18 »
Jeg har møtt igjen mange av mine avkom på blandt annet utstillinger, han ene var så sur på meg at han bare freste. :fnis[1]:

Men jeg tror nok ikke det gjør noe for pus å hilse på sine tidligere eiere. Tror ikke katter husker slikt like godt som hunder.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #2 på: 02 Mai 2006, 14:05:00 »
Jeg har også en omplaserings katt, som jeg fikk da hun var 1 år gammel.

Den gamle eieren har vært her flere ganger, men Nora bryr seg ikke et døyt om henne.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Kismet

• Gjest
« Svar #3 på: 05 Mai 2006, 07:30:51 »
ok, da får jeg satse på at det går greit.

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
    • Vis profil
« Svar #4 på: 06 Mai 2006, 10:52:31 »
det går nok bra  :)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #5 på: 08 Mai 2006, 20:55:49 »
Nei, tviler sterkt på at han husker de. :)

ellenh

• Gjest
« Svar #6 på: 08 Mai 2006, 22:54:30 »
Jeg har hørt at katter har en hukommelse på 3 mndr. Om det er hold i den påstandet veit jeg ikke.

Jeg har møtt igjen mange av mine avkom på blandt annet utstillinger, han ene var så sur på meg at han bare freste. :fnis[1]:

Men jeg tror nok ikke det gjør noe for pus å hilse på sine tidligere eiere. Tror ikke katter husker slikt like godt som hunder.
Hvorfor var han sur, a? Fordi du hadde "svikta han" og gitt han fra deg?  :fnis[1]:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #7 på: 09 Mai 2006, 08:07:07 »
Jeg har hørt at katter har en hukommelse på 3 mndr. Om det er hold i den påstandet veit jeg ikke.

Hvorfor var han sur, a? Fordi du hadde "svikta han" og gitt han fra deg?  :fnis[1]:
Ja han var nok møkksur for at jeg hadde solgt han. Han var min kosegutt før han dro hjemme i fra.