Skrevet av Emne: "elektroniske" leker  (Lest 2093 ganger)

Utlogget Morgaine

• Super avhengig pus
  • Takket: 48
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
"elektroniske" leker
« på: 02 Mai 2016, 21:12:59 »
Jeg vurderer å kanskje kjøpe en elektronisk leke. Da mener jeg noe lignende som den som heter "undercover mouse" og lignende. Evt. en med fjær på som går rundt og rundt.
Lurer på om noen har en slik og kan si litt om hva de synes?
Hapiness is being owned by a cat

Utlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
Sv: "elektroniske" leker
« Svar #1 på: 02 Mai 2016, 21:21:47 »
Jeg hadde en, men de brydde seg minimalt om den og den slukte batterier. Jeg gav den bort til Kjell. Han driver kattehotell og omplassering av hjemløse.

Utlogget Morgaine

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #2 på: 02 Mai 2016, 21:29:44 »
Jeg hadde en, men de brydde seg minimalt om den og den slukte batterier. Jeg gav den bort til Kjell. Han driver kattehotell og omplassering av hjemløse.

ja faren er jo at de ikke synes det er noe stas, men jeg leter etter noe som kan aktivisere han der som nekter å gå ned i vekt med  :hjelphvaharjeggjort:

Utlogget Trønderpia

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 7
    • Vis profil
    • Pias Hobbylering
« Svar #3 på: 02 Mai 2016, 22:45:04 »
Jeg har en hel haug med elektroniske leker, og min erfaring er at de fort mister interessen.
Favorittlekene over lang tid her i huset er:

Ask: at mor skyter hårstrikk på toppen av bokhylla - han henter de ned, jeg skyter på nytt og slik kan vi stå hele dagen (jeg går lei lenge før ham... )
Embla: stang med en slik "magisk" orm, opp og ned av kjøkkenbenken og opp og ned av vasken på badet
Begge: at mor gjemmer en ball under baderomsmatta eller drar en fjærpinne under baderomsmatta.

Sååe - det enkle er ofte det beste  :winky:

Utlogget Trønderpia

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 7
    • Vis profil
    • Pias Hobbylering
« Svar #4 på: 02 Mai 2016, 22:48:06 »
Jeg tror forøvrig, og jeg overdriver ikke, at det ligger minst 50 hårstrikk bak bokhylla... Pleier å kjøpe med meg en bunt hårstrikk fra primark når jeg er i London - 50 stk for ett pund. Minst to slike bunter er nå borte, men kun halvparten er slike tykke hårstrikk som Ask aksepterer. Han aksepterer heller ikke hårstrikk med en sånn metallbit på.
Bra jeg skal til London igjen snart  :vente:

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 34
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02 Mai 2016, 23:08:09 »
Leeeeeeeer, ja jeg tror også at samarbeid med mennesker aktiverer katten ganske mye mer enn bare en elektronisk ting.
For et par år siden kjøpte jeg en liten plastdings med en plysjmus på ei stang som sviver i ring om man dytter på den, dingsen har et lokk med tre huller i som katten kan prøve å fange - skubbe musen .. den ble aldri det helt store, Men så har den lenge vært borte, og så fant jeg den for et par uker siden når jeg gjorde rent under sofaen, skulle til å legge den bort, men fant ut at jeg kan jo sette den på kjøkkengulvet å se hva som skjer. Resultat: Lucy har det altså så gøy på den nå, Tigergutt litt av og til, men han har adoptert en sånn kattetyggeleke som skal være som tannkost for katten, den fyker hann villmann rundt med.
De gamle kattene har fremdeles de små enkle plysj-musene som yndlinger, eller sånn lang plysj-fjærsak på en pinne..  holder jeg i ene enden så er det kjempegøy, -ellers bryr de seg ikke stort..

Utlogget Morgaine

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03 Mai 2016, 12:35:26 »
Det er dessverre ikke bare å aktivisere han her. Vanlige leker som mus, fjær, ball osv mister han interessen for så snart leken er hele 1cm lenger borte enn hva han gidder å bevege seg. Da gidder han ikke mer. Laser liker han, men han blir så frustrert av å ikke klare å fange denne prikken at det går uker i mellom han faktisk vil leke med den.

Leker har de e fleng, men han vil bare ikke. Vi prøver, og har prøvd i snart to år å leke med han hver kveld, men som sagt forsvinner leken "for langt" unna så gidder han ikke mer. Så i alt blir det kanskje hele 20 sekunder han er interessert i lek og aktivitet.

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 34
    • Vis profil
« Svar #7 på: 03 Mai 2016, 16:38:28 »
Da har jeg egentlig liten tro på at en elektronisk sak vil gjøre det bedre. Men bevares, katter er jo forskjellige, kanskje det absolutt vil være tingen for ham da, og være i fred med leken sin.. he he..   :morsomt:

Utlogget Olesin

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09 Juni 2016, 18:33:49 »
Sånn er Pixel også, han er stort sett uinteressert i leker. HATER baller men KAN leke med fjær om man beveger den riktig. Da leker han kanskje et helt minutt. Så jeg har lurt på det samme som deg, å gå til innkjøp av noen interaktive eller selvdrevne leker. Nå har jeg festet en fjær til en snor og festet på gulvvifta. Det fanger NOE interesse. Ellers er det meste uinteressant. .