Skrevet av Emne: Rengjøring Drinkwell Avalon  (Lest 2992 ganger)

Utlogget Bøllefar

• Nytt medlem
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
Sv: Rengjøring Drinkwell Avalon
« Svar #20 på: 28 Juli 2017, 14:06:07 »
Kanskje litt sent å skyte inn, men vi kjøpte Drinkwell Avalon Keramisk 2L fra Aquamanias til 1300,- ca 2 mnd siden og har merket at våre 2 katter drikker hyppigere enn fra vanlige skåler. Ønsket keramisk da jeg ikke helt stoler på hverken plaast(!) eller stål.. Fontenen rengjør jeg daglig med en vanlig skurebørste(uten kjemikalier) på 2 minutter og litt grundigere med zalo ca ukentlig - men viktig å skylle ekstremt godt da rester fort kan henge igjen i filtre eller pumpe som fort vil skumme vannet etter 10minutters bruk. Zalo er vel ikke optimalt så mulig jeg forsøker meg med eddik eller sitron etterhvert. Er litt skuffet over hvor fort det danner seg en glatt hinne(slim?) på keramikken på bare 24 timer og at den allerede viser tegn til litt misfarging som foreløpig kan tas med børsten. Filtrene varer heller ikke lenge og koster en god slant å bytte ut men tror ikke de behøvs for oss i Norge som har så god kvalitet på springvannet.

Alt i alt et bra kjøp, og småtassene drikker mer og oftere som jo er det viktigste :)

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 17
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
Sv: Rengjøring Drinkwell Avalon
« Svar #21 på: 28 Juli 2017, 17:37:18 »
Jeg har ingenting å bemerke til Drinkwell Avalon. Jeg leste bare Bøllefar og vil ønske deg velkommen til KP. Jeg er nemlig drittlei av å være eneste hankatt i kurven her
 :nikkedukke:
-khw-