Skrevet av Emne: kossen pakker eg ut .rar?  (Lest 558 ganger)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
kossen pakker eg ut .rar?
« på: 01 Mai 2006, 22:15:06 »
eg har ein film i småfiler som er i .rar
wg har lasta ned UnRarX, men har ikkje peiling kossen eg skal bruke det for å pakke ut .rar?
eg har mac. og er dataidiot... :icon_idea:
nokon som kan med det?

noko må vera gale...

heike
« Siste redigering: 01 Mai 2006, 22:54:01 av Kater&ich »

ellenh

• Gjest
SV: kossen pakker eg ut .rar?
« Svar #1 på: 01 Mai 2006, 22:33:20 »
Jeg tror du må ha win.rar

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #2 på: 02 Mai 2006, 00:24:20 »
ok, eg greide å pakke ut filane. det var f***meg 98 småfiler. så skulle eg endelig til å sjå filmen, la filane til playlist i VLC, berre for å oppdage at alle deler utenom den fyrste manglet lyd. Eller, kanskje det er lyd, men eg får det iallefall ikkje fram.
og eg som hadde lagd meg fint på sofaen med pledd og godteri...

i sånne øyeblikk er eg rett og slett forbanna på data og meg sjølv fordi eg er dataidiot.

data= Dobbelt Arbeid Til Alle.

ellen: ja, det er winrar vanlegvis, men ikkje på mac.  mac treng nesten alltid noko anna, er litt lei av og til.

heike
(frustrert)

ellenh

• Gjest
« Svar #3 på: 02 Mai 2006, 22:38:50 »
Du må få deg dataekspert. Det har jeg. Kan anbefales.  :wink[1]:

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
« Svar #4 på: 15 Juni 2006, 04:43:46 »
Vet dette er et gammel innlegg, og filmen er forhåpentligvis allerede sett. Men siden andre kanskje kommer over samme problem svarer jeg like vel...
Du sa du hadde mange små .rar-filer. Alle disse lå ikke tilfeldig vis i en .rar-fil vel? Da er det nemlig en image-fil.  Det vil si at du har en CD eller DVD som er lagret på datamaskinen din på en litt spesiell måte. For å se filmen (eller bruke programmet) som er på denne "CD/DVD-filen" må du enten brenne den ut på en CD/DVD med et brenne-program eller bruke en såkalt virituell CD/DVD-rom.

1) brenne ut: Da velger du som oftes Fil -> åpne -> den store .rar-filen med alle de små inni (mulig du må velge "vis alle filer" nederst). så trykker du på brenneknappen og CD'en brnnes ut. Dette skal fungere med de fleste brenneprogram. Jeg anbefaler Nero.

2) virituell CD/DVD-rom: Jeg bruker programmet Deamon Tools som virituell CD-rom. Dette er gratis og kan lastes ned her: http://www.daemon-tools.cc På den siden er det også info om hvordan man bruker det. Usikker om det funker med MAC da desverre...