Skrevet av Emne: Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette  (Lest 2012 ganger)

Utlogget Bamse

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 37
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette
« på: 05 Januar 2016, 07:09:16 »
Men er det mer livat på "skjult forum" enn her ute? Er jo ekstremt stille sammenlignet med i 2013.

Utlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
Sv: Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette
« Svar #1 på: 05 Januar 2016, 07:58:41 »
Det er nok mere stille her nå enn den gangen, er endel som også har blitt borte av div grunner.

Utlogget Bamse

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05 Januar 2016, 08:43:26 »
Det er trist, får håpe de kommer tilbake da :) er jo et koselig forum med mye god info.

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05 Januar 2016, 13:41:03 »
Det meste foregår vel på den forumsdelen som er for betalende ja. Vi burde kanskje skjerpa oss litt der.  plystrenisse

Utlogget Bamse

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05 Januar 2016, 13:55:28 »
Det meste foregår vel på den forumsdelen som er for betalende ja. Vi burde kanskje skjerpa oss litt der.  plystrenisse
Tipper det er større sjans for at nye medlemmer fortsetter å være her om det er livat her ute og :lykkenisse:

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 113
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05 Januar 2016, 14:13:25 »
Tipper det er større sjans for at nye medlemmer fortsetter å være her om det er livat her ute og :lykkenisse:

Ja, det er sikkert et poeng  :)

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • Prrrrrrrrrrrrt
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05 Januar 2016, 14:59:05 »
Bamse; du går vel glipp av alle de koselige dagbøkene?  :kosepusen:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 656
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #7 på: 05 Januar 2016, 15:06:15 »
Vi har forsøkt å åpne mer av den skjulte delen,
med blant annet konkurranser og "skravletråd" der man snakket om løst og fast, også utenom katt.

Det hadde ingen hensikt. Og det kan være litt vanskleig å få så mye mer til når det gjelder katt,
fordi det er flust av innlegg, både med spørsmål og svar   :nisseskulder:

Skjønner egentlig ikke mer hva mer vi skal tilby.
Kommer det nye medlemmer og stiller spørsmål, så får de svar.
Så har dere forslag til hva som evt. kan gjøres så tar vi i mot det.

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 107
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05 Januar 2016, 15:10:15 »
Gode poeng fra Ulla.

Den åpne delen av forumet er jo gjerne faktabasert, og den lukkede delen er mer sosial med kattedagbøker og masse annet innenfor mat, hobby osv. Det begrenser seg hvor mye aktivitet vi klarer å ha i den faktabaserte delen siden det aller meste allerede er sagt ien eller annen tråd.

Utlogget Bamse

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05 Januar 2016, 15:33:36 »
Skravletråden burde vært åpen "for alle", det er en utmerket tråd for nye medlemmer å "komme inn i gjengen" på :) og bli fristet til å lese dagbøker og opprette egne dagbøker etc. Jeg for min del tenker å betale (når jeg får penger igjen etter jula  :nisseblid: ), men jeg tror ikke det er så lett for helt ferske medlemmer å vite at katteprat er noe mer enn det man ser utenfra, og at det lønner seg å betale :)

Utlogget Bamse

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05 Januar 2016, 15:35:53 »
Vi har forsøkt å åpne mer av den skjulte delen,
med blant annet konkurranser og "skravletråd" der man snakket om løst og fast, også utenom katt.

Det hadde ingen hensikt. Og det kan være litt vanskleig å få så mye mer til når det gjelder katt,
fordi det er flust av innlegg, både med spørsmål og svar   :nisseskulder:

Skjønner egentlig ikke mer hva mer vi skal tilby.
Kommer det nye medlemmer og stiller spørsmål, så får de svar.
Så har dere forslag til hva som evt. kan gjøres så tar vi i mot det.
Ja, det er ikke så lett, men det er jo tusenvis av katteeiere der ute som godt kunne kommet hit, kanskje få vet om denne siden? Ikke godt å vite hva som skal til, eller hva om er årsaken til at det er stillere enn hva det var når ingenting er endret på? :)

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05 Januar 2016, 15:40:00 »
Skravletråden var åpen i en lengre periode for alle, tidligere i år. Men det trakk ingen medlemmer, så det er bevist at det ikke har noe for seg.

Forum generelt er nok en utdøende "rase" etterhvert som andre sosiale medier har kommet til. Ser det på andre forum også, det blir mindre og mindre aktivtet på såkalte nisjeforum.

Utlogget Bamse

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05 Januar 2016, 16:04:03 »
Skravletråden var åpen i en lengre periode for alle, tidligere i år. Men det trakk ingen medlemmer, så det er bevist at det ikke har noe for seg.

Forum generelt er nok en utdøende "rase" etterhvert som andre sosiale medier har kommet til. Ser det på andre forum også, det blir mindre og mindre aktivtet på såkalte nisjeforum.
Ja, men det er lite aktivitet på Facebookgruppen og? Vet om 2-3 andre fora som har mye aktivitet - men det handler ikke om katter, så hjelper ikke oss katteelskere stort :)

Canis også har vel lidd samme skjebne, dessverre. Det er jo trist, da, det blir en ond sirkel.

Utlogget Bamse

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: 05 Januar 2016, 16:05:21 »
Bamse; du går vel glipp av alle de koselige dagbøkene?  :kosepusen:
Jepp :nisseleiseg:

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05 Januar 2016, 16:10:20 »
Vår FB-gruppe er en liker-side, og ikke en gruppe som oppfordrer til debattaktivtet som andre kattegrupper på FB. Naturlig nok ønsker vi våre følgere derfra heller inn hit for debatt.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 17
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #15 på: 05 Januar 2016, 16:16:29 »
Tradisjonelle nettfora er på vikende front, til fordel for såkalte sosiale media. Hva jeg mener om Facebook og liknende får bare være i denne sammenheng. Men nettfora har fremdeles en opplagt misjon: de fleste går på *sak*, og ikke person og "deling" av alt mellom himmel og jord, som kort sagt er meningsløs misbruk av tid og bandbredde. Så fikk jeg sagt *det* i det minste.

KP har page rank 1/10 - dvs. lavest mulig. Det er selvfølgelig fordi den har svært få innlinker mot alt for mange ut (alle bilder ligger eksternt). KP har også PR-verdi=0. Det er selvfølgelig fordi den er reklamefri. En følge av dette, er at webbots forbigår domenet i stillhet, og ved søk skal det svært spesielle søkeord til for at KP overhodet kommer opp. Man må altså nesten *vite* om forumet for å finne det.

Dette er litt merkelig. Flere nettsteder jeg styrer med, er også reklamefrie, norskspråklige og uten egentlig allmén interesse. Ingen av dem har page rank under 2.

Det kan hende noe kan gjøres med forumkoden - selve headeren - for å rette på noe av dette. Såkalt SEO. Jeg har ikke analysert KP foreløpig, men det er kanskje på tide at noen gjør det.

PS/
Å legge skravleforum åpent for gjester er ingen god idé. Det tiltrekker uønskede innlegg som fluer, og vil bli et sabla styr for moderatorene.
/DS
« Siste redigering: 05 Januar 2016, 16:20:23 av khawaga »