Skrevet av Emne: Ronja på rømmen i Modum  (Lest 4389 ganger)

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 13
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
Ronja på rømmen i Modum
« på: 02 Januar 2016, 11:43:17 »
Hun stakk klokken 2 nyttårsnatta, etter at fyrverkeriet hadde lagt seg. Jeg skulle bare inn og sjekke at alt sto bra til, så smatt pus ut og jeg fikk ikke tak i den. Det er egentlig katta til naboen, som akkurat har flyttet - men den nye leiligheten var ikke klargjort for katt, fikk jeg beskjed om: kunne jeg være så grei å titte etter Ronja? Det eneste som står igjen i leiligheten, er katteseng, sandkasse og mat/vann. Lite trivelig, javel, men Ronja er smånervøs og måtte være innendørs et sted nyttårsaften.

Jeg har ikke noe bilde, men den er lett å beskrive: veldig liten, sort/hvit flekkete uregelmessig, korthåret og ganske skvetten. Ronja er hele 15 år gammel, men ser ut og oppfører seg som kattunge.

Ronja kan være på vei mot Modum Bad over Furumo, hvor hun bodde i mange år tidligere. Eier har ikke bodd på Geithus et år engang, og katta har ikke hatt tilhold her mer enn et par, tre måneder, så det er ikke sannsynlig at hun søker tilbake hit. Dersom noen ser en pus i dette distriktet som svarer til beskrivelsen: vennligst kontakt meg på 903 01 113.

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
  • Prrrrrrrrrrrrt
    • Vis profil
Sv: Ronja på rømmen i Modum
« Svar #1 på: 02 Januar 2016, 12:33:21 »
Huff så leit! Håper dere finner henne  :x-fingre:
Legg inn annonse på Dyrebar. no

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #2 på: 02 Januar 2016, 12:59:00 »
dyrebar.no var jeg ikke klar over ... det skal jeg gjøre, eller eier Lena får gjøre det, helst. Jeg skulle jo bare titte etter pusen, og den satt klar da jeg låste opp døra. Vips! Pokker, jeg kastet meg etter katta. Jeg var en gang en rimelig god målvakt, men det er hjelpe meg mange år siden.

Dette har jeg i anstendighetens navn ikke noe ansvar for, men jeg liker ikke tanken på en gammel, korthåret pus på villstrå i vindfulle minusgrader og snøføyke.

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 107
    • Vis profil
« Svar #3 på: 02 Januar 2016, 13:06:52 »
Dyrebar.no avvikles i disse dager, så tror ikke du får lagt inn en annonse nå - mange har slitt med det i romjula.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #4 på: 02 Januar 2016, 13:37:38 »
Jeg hadde ingen problemer med registrering. Tjenesten *skulle* visst avvikles, men er tydeligvis overtatt av 4 ildsjeler og videreført. Velsignede mennesker.

http://dyrebar.no/51514
http://dyrebar.no/om-oss
« Siste redigering: 02 Januar 2016, 13:44:38 av khawaga »

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02 Januar 2016, 13:56:42 »
Det har kommet nyere info om at disse fire ikke lenger har mulighet til å drive Dyrebar, men jeg husker ikke hvor jeg snappet det opp. Men supert om det er feilinfo, og at Dyrebar fortsatt skal bestå.

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Prrrrrrrrrrrrt
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02 Januar 2016, 14:00:11 »
Det er så utrolig synd hvis det blir nedlagt!  :nisseleiseg: Tenk hvor mange puseluser som har fått hjelp av de sidene  :nissegråt:

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 169
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02 Januar 2016, 14:08:55 »
Oftest er det lettest å finne igjen pus i veldig nærområdet ila det første døgnet pus er borte så har du tittet godt rundt der du bor ?

Hvil i fred Lorenzo.
Takk for alt Søs.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #8 på: 02 Januar 2016, 14:55:11 »
Jeg er ikke amatør, Drost. Dessuten er det sporsnø, og det er ikke et potetrykk i oppkjørselen. Shady kommer og går over taket, bumper ned rett foran bakdøra og oppfører seg normalt. Ingen andre firbeinte har vært på denne tomta siden nyttårskvelden. Og både Lena og jeg har streifet området. Jeg roper ikke ulv, ulv her: jeg er alvorlig bekymret.

Dyrebar ligger nå på en server tilhørende prosjektet "VaffelNinja". Det er et lite og idealistisk selskap som *kan* makte å holde det gående. Fordi de driver OpenSource, og dermed ikke er befengt med lisenskrav for alt mulig. Dyrebar lå tidligere under VG; det vil si Schibstedt-konsernet. De legger fort vekk ned alt som ikke lønner seg inn i himmelen. Møkkavis er det også, og et møkkakonsern. Kapitalister; Fzptt!

nettkatten.no som er nevnt i den sticky tråden i dette underforumet, later imidlertid å ha lagt ned. Jeg får ikke kontakt overhodet.

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02 Januar 2016, 14:58:47 »
Vi vet at Dyrebar har vært drevet av VG tidligere, og nå har jeg tatt kontakt med Dyrebar for å få avkreftet/bekreftet ryktene om avvikling.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #10 på: 02 Januar 2016, 15:19:34 »
Jeg hadde ellers tenkt å ta kontakt med dem direkte, men avventer da svar her. Et slikt prosjekt kan ikke bare forlates: om det kreves penger eller annen innsats, får man gå sammen og fikse den saken. Jeg var overrasket over dyrebar; jeg analyserte sidene kjapt, og fant de meget gode og drivverdige. De *kan* legge inn noe annonser, for å få inntekter. Slike annonser behøver ikke være plagsomme, og for eksempel relatert til dyrehold - ikke alt mulig annet tull.

Hilser fra Shady, som akkurat hoppet opp i tastaturet og trykket og tråkket.,*¨æåaewrt

... fillekatte! Nå må jeg sannsynligvis logge meg inn igjen. Ikke tast enter, sa jeg for allehelvetes forb

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #11 på: 02 Januar 2016, 19:24:41 »
Da har jeg fått bekreftet i en annen tråd, at dyrebar fortsatt holder koken. Meget bra. Jeg tror forsatt jeg vil kontakte dem privat. Det kan hende, at jeg kan hjelpe til med noe.

I morgen, så fort det blir lyst, tar jeg ut brekkjernet og bryter opp plattingen her i bakgården. Det var nemlig under den, ca 15 m2 plank lagt oppå grus, at Ronja stakk. Shady har i hele dag stukket til og fra, og jeg tror hun forsøker å si meg noe. Hun går ellers ikke under der lenger, hun har taket og resten av nabolaget. Jeg tror Shady vet om noe: ergo brekkjern. Så kan huseier si hva faen han vil; det var jeg som renoverte plattingen i fjor. Jeg kommer ikke til i øyeblikket; det er bekmørkt.

Utlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #12 på: 02 Januar 2016, 19:29:11 »
Sitte ute og rasle på matskålen?

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #13 på: 02 Januar 2016, 19:37:52 »
Jeg har raslet med matskål siden klokken 9 1.januar. Ronja er enten stukket av, eller fullstendig vettskremt. Jeg håper faktisk det første, for da vil hun finnes. Er hun under plattingen ... ja,ja, hun er tross alt 15 år. Eller var.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #14 på: 11 Januar 2016, 17:27:57 »
Jeg har kanskje gode nyheter. I morges tittet jeg ut for å sjekke sneforholdene, og så for første gang *små* potefar, som kom inn oppkjørselen, stanset foran naboens dør (leiligheten er fraflytt og står tom), tråkket litt rundt og gikk tilbake. Shady ville ha gått helt inn, og etterlatt seg gaupespor - foruten å med sin mezzosopran meldt sin ankomst.

Slett 13 sluttet det å føyke, og jeg gikk ut for å måke. Over brøytekanten mot veien hopper et klagemjauende hvitt/sort vesen. I samme øyeblikk starter den §#¤% naboen snefreseren, og holder på i 2 samfulle timer med å plage nabolaget. Katt borte, seff.

Nå setter jeg igang manngard og dørbanking. Jeg er rimelig sikker på at det var Ronja, selv med lesebriller på over 20 meters avstand.

Redigert: nye spor funnet slett 17. Shady markerer for uvanlig interesse under plattingen (type stor). Lokkemat satt ut. Området under jevnlig overvåking. Hjelp meg; hva pokker kan jeg gjøre?
« Siste redigering: 11 Januar 2016, 19:59:19 av khawaga »

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 237
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #15 på: 11 Januar 2016, 20:03:40 »
Ut om kvelden for å lokke. Da er det stille.

Utlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #16 på: 11 Januar 2016, 20:17:44 »
I ytterst nød kan du låne kattefelle fra db, fortsett å mate på samme sted, låner felle, og plutselig har du pusen.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #17 på: 11 Januar 2016, 21:28:24 »
Ronja har kommet hjem! Herregud, så glad jeg er. Eier ble varslet, og snoket i tidligere nabolag. Frem tøt en noe tynn, men frisk pus.

Takk for hjelp, alle. Dyrebar er varslet. Case closed.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 655
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #18 på: 11 Januar 2016, 21:34:36 »
Så bra å høre    :icon_smile:

Utlogget Månestråle

• Kattepratpuser