Skrevet av Emne: body etter sterilisering  (Lest 2610 ganger)

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
body etter sterilisering
« på: 01 Mai 2006, 11:01:38 »
hey,
Bare ett lite spørsmål ifra "hønemor" igjen :icon_neutral:
Jeg har satt på Fia body, for kragen likte hun absolutt ikke... Men kan jeg ta av bodyen bare en liten stund hver dag mens jeg passer på henne liksom? Tenkte at det kanskje kunne værtgodt så hun fikk vasket seg og litt sånt?(jeg passer jo på så hun ikke slikkerpå såre/bandasjen), eller vil det bare være forvirrende for henne når hun må ta den påigjen??
Og hvorlenge er det vanlig å gå med body/krage?

Sikkert noen som har synspunkter på dette også :)
"fiamor"

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: body etter sterilisering
« Svar #1 på: 01 Mai 2006, 11:47:49 »
Jeg hadde i allefall kommet til å tatt den av innimellom., det gjode vi i allefall med kragene til kattene her i huset. Men om det er lurt skal jeg ikke svare på. Jeg synes bare så synd på kattene når de må ha på slike ting og "slipper dem fri" for perioder under oppsikt.  :icon_frown:

Aino

• Gjest
« Svar #2 på: 01 Mai 2006, 12:10:58 »
Jeg bruker body etter at kattene mine har vært igjennom operasjoner.
Katten blir vant å ha på seg denne bodyen, slik at dette er en super måte å få hurtig heeling på såret.

Og ta av bodyen innimellem gjør også jeg. Men når du gjør det, er katten som oftest mest opptatt av og rive av bandasje, så da må man se til katten...

Men dette er absolutt det som er det mest skånsomme for katten, og gå med body..

Lykke til med Pusen din
« Siste redigering: 01 Mai 2006, 12:33:42 av Himmeltindens »

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 01 Mai 2006, 12:57:24 »
Jeg har ikke kastrert noen damer her i huset enda,men opplevde body bruk for litt siden.
Anbefaler det på det varmeste.
Kanskje det kommer an på katt til katt,men her virket det ihvertfall greit.

ellenh

• Gjest
« Svar #4 på: 01 Mai 2006, 14:54:39 »
Ulla var ikke særlig fornøyd med body, men det var mange ganger bedre enn skjerm hvertfall! Som sagt hadde jeg best resultat med å lage truse  som gikk til over såret av strømpebukse.

Kattelatte

• Gjest
« Svar #5 på: 01 Mai 2006, 18:42:21 »
 :savle[1]: ble sterilisert tirsdag for 2 uker siden,og helt sant satt ikke den bodyen noe lenge på nei......... :whistling:
Etter at jeg og en til 3 ganger hadde prøvd å få den godt nok på,men hun likevel kom seg ut bestemte jeg meg for at det bare fikk være.
Ikke gøy å holde katten sin nede mens hun murrers sint og tydelig ikke liker seg heller.
Dessuten er hun innekatt så risikoen for noe smitte er jo mye mindre enn hos en utekatt.
Har fulgt med det jeg kan på hvordan såret har grodd,og kan ikke se annet enn at det ser ut til å gro bra.
Ikke kommet noe veske,og ikke har hun vist noe tegn til å ha vondt.

Så for min  :savle[1]: gikk det nå veldig bra å ikke ha den bodyen.

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #6 på: 01 Mai 2006, 20:20:23 »
men du kattucino; slikket hun ikke på såret eller noe heller??? Jeg tok av bodyen en times tid isted, men det første hun gjorde var å slikke rett ned ved bandasjen og såret... bandasjen er nå nesten av.. men det skal den vel etter noen dager også.... Har satt på henne krage nå... men tror ikke hun liker den heller noe særlig... Men bodyen skal på før jeg skal i seng ikveld.. tenkte å ringe dyrlegen imorgen og forhøre meg litt.. er såredd hun skal klare og bite ut stingene der under buken liksom.... men det går nok helt sikkerrt greit:)
"fiamor"

Utlogget honey

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 53
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #7 på: 01 Mai 2006, 21:16:51 »
Den katten jeg hadde før gikk igjennom endel operasjoner. Til å begynne med brukte vi krage, men synes bodyen er mye bedre. Jeg tok den av innimellom, og da holdt det om jeg bare holdt hånden over såret når hun vasket seg. Men som sagt så måtte hun ha tilsyn hele tiden. De kan være veldig kjappe.

ellenh

• Gjest
« Svar #8 på: 01 Mai 2006, 23:27:12 »
Det er vel egentlig det at de kan rive ut stingene som er faren ved ikke å ha på krage eller body eller fine strømpebuksetruser

Utlogget Luna

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02 Mai 2006, 09:39:50 »
Hannkatten min som blei kastrert for andre gong i påska hadde stinga på innsida (testikkel nr 2 hadde gjømt seg i buken). Det var fint sydd og alt, men han fekk en kul under såret. Det var en hevelse som reaksjon på stinga og væske som sansynligvis hadde komt på grunn av at han hadde vaska seg der. Dyrelegen var ikkje heilt sikker at det ikkje var brokk så stakkar pusen måtte kuttast opp igjen litt (høyres fælt ut)  :(. Han fekk vanlige sting som skal fjernast i dag. Etter andre tur til dyrelege fekk han body. Likte ikkje å ha den på, men vil ikkje ha fleire kuler på grunn av vasking på sår. Så body er å anbefale.

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02 Mai 2006, 18:53:03 »
Mine katter brukte verken skjerm eller body. Hadde selvfølgelig brukt det om nødvendig. De lot det være av seg selv. Kanskje fordi de ble sydd med ståltråd??
Noen andre som har vært borti ståltråd? Syns det var ltt rart,men det funka bra på mine.
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Utlogget UP

• Super avhengig pus
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02 Mai 2006, 20:21:46 »
Noen andre som har vært borti ståltråd? Syns det var ltt rart,men det funka bra på mine.

Ståltråd har jeg aldri hørt om  :icon_question: På mine ble det brukt hudlim, det anbefaler jeg til alle andre :wink[1]:
"Handling betyr mer enn ord..."

ellenh

• Gjest
« Svar #12 på: 02 Mai 2006, 22:35:16 »

Ståltråd har jeg aldri hørt om  :icon_question: På mine ble det brukt hudlim, det anbefaler jeg til alle andre :wink[1]:

Kan det være stifter du snakker om?