Skrevet av Emne: Butikker & Web butikker?  (Lest 1385 ganger)

Utlogget Gustav

• Nytt medlem
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
Butikker & Web butikker?
« på: 23 Desember 2015, 21:21:37 »
Fint om noen kan fortelle om hvilken butikker eller web shopper som er og anbefale, sikkert en mengde erfaringer rundt om kring, både positive og negative, spesielt om det er noen man bør holde seg unna osv....

Utlogget chako

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • NO*Kolbykattens
Sv: Butikker & Web butikker?
« Svar #1 på: 23 Desember 2015, 21:30:15 »
Kan anbefale kattebutikken.no og stargatepetshop.no

Utlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23 Desember 2015, 21:38:12 »
www.ilovecats.no
www.animail.no
www.petworld.no
www.kattebutikken.no

Disse har jeg hørt mye godt om, og noen har jeg positive erfaringer fra selv. :)
Stargate er ok, men har fryktelig høy porto på småting

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 107
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23 Desember 2015, 21:48:12 »
Dyresjappa.no har fått gode ord  her inne.

Du kan se i de prioriterte trådene her inne, der er det tråder om butikker medlemmer her inne på Katteprat har gode erfaringer med :)

Utlogget Gustav

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23 Desember 2015, 22:42:34 »
Hold dere unna http://www.netzoo.no/
Den eksisterer ikke, ingen som svarer, ingen som sender bestillinger osv..

Utlogget Gustav

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28 Desember 2015, 17:33:27 »
Kan trygt anbefale www.dillapadyr.no, har kjøpt flere Surefeed Microchip pet feeder. Og bestillingen kommer kjapt og ved forespørsel på FB, så kom svaret kjapt, også på en søndag :-)

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 107
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28 Desember 2015, 18:24:09 »
Er det noen mange av oss ikke kan anbefale, er det Tropehagen Zoo - maken til useriøs aktør skal man lete lenge etter.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 19
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #7 på: 28 Desember 2015, 19:45:14 »
Den eneste butikken å anbefale, er nærmeste apoték, dersom pusen trenger medikamenter anbefalt av veterinær. Også her går jeg mot mange anbefalinger: særskilte anretninger for katter er for folk med alt for mye penger og alt for lite å bruke de til.

Jeg velsigner gode veterinærer, som Marit Knive, og avskyr alle som forsøker å gjøre kattehold til industri. En katt trenger oppmerksomhet, trygghet og solid kost - resten tar katten seg av selv. Herregud, hvor mange timer av mitt liv jeg har tilbrakt ved å bivåne mine katter underholde seg selv. Og av og til slenge ut et garnnøste. Humre; forsøk en halv dorull ... men ikke skyld på meg i etterkant.

Å kjøpe noe som helst til en katt, bortsett fra mat og medisin, er meg fremmed, og jeg føler ikke at de trenger det.

Utlogget Gustav

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 28 Desember 2015, 20:34:45 »
Å kjøpe noe som helst til en katt, bortsett fra mat og medisin, er meg fremmed, og jeg føler ikke at de trenger det.

Blir ikke dette litt for dumt og si...
det er vell ikke nødvendig og finne opp kruttet på nytt, og nå har de jo laget en mengde hjelpemidler til kattene rett og slett for att de skal bli sysselsatt.
Det er jo som vi mennesker, vi har datamaskiner, hobbyer +++++++++ en mengde ting og holde på med, og hvorfor skal da ikke katten ha det. Du sitter jo selv her og skriver og sysselsetter deg selv.
Så ditt argument over blir rett og slett litt dumt og si.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 19
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #9 på: 28 Desember 2015, 21:25:02 »
Gjennom et langt liv har jeg vært sysselsatt, og det er nettopp *det* som har holdt meg gående. Jeg har alltid hatt et virke, opp til nyere tid, hvor min ellers trofaste helse plutselig klikket. Nå går jeg og mobber katta for ikke å bringe trost til trammen.

Jeg har aldri hatt innekatter. De som velger å ha innekatt, må selvfølgelig rigge til sitt eget hus deretter, og kjøpe akkurat hva de vil. Dessverre kan man ikke spørre kattene først.

Jeg beholder mine argumenter. De er ikke "dumme", det er heller ikke katter: de er instinktive. Det åpenbare, er at noen har en forretningsidé om å utnytte situasjonen til egen fordel, og lage "produkter" hverken menneske eller dyr har bruk for.

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 138
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #10 på: 28 Desember 2015, 21:35:14 »
Akkurat det siste skal jeg være den første til å underskrive.  Jeg har jo "begått" en del hjemmegjorte kattesenger og lker, og når kunder spør om katten vil bruke sengen, eller leken,  kan jeg bare si at akkurat det er det eneste jeg ikke kan garantere :)
Det jeg kan garantere, er at det jeg "snekrer i hop" antakelig holder en noe bedre kvalitet enn mye av dette masseproduserte. Katter flest leker med det de finner, og i den forbindelse kan det jo være lurt at de har noe de får lov til å herpe, så sant de vil leke med akkurat det.
Her ligger for tiden ingen i kattesengen, Sofus bruker valpesengen og den store hundesengen vil ingen ha :)

[/quote]

Utlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #11 på: 28 Desember 2015, 22:41:33 »
Her har de en hel lekekasse av ting de kan leke med. Noe er kjøpt og noe er hjemmelaget. Klorestolper og klatrestativ berger gulvmatter og møbler, og er etter mitt syn noe av det likeste jeg har kjøpt til kreka mine.
Kattesenger har jeg ikke, for erfaringsmessig ligger de ikke oppi dem likevel. Hengekøya og øverste etasje på klatrestativet er favoritten til to av dem. Hunnkatten elsker trauet, mens Teki foretrekker en stol eller pleddet sitt oppi senga mi.

Hva folk velger å kjøpe til kattene sine, er opp til dem. Katter flest liker å ha noe å sysle med om de kjeder seg, uansett om de er ute- eller innekatter.
Her er de jevnt oppi lekekassa og finner seg en leke, om de ikke bare velter den utover og sitter og ser på alt sammen.  :julefjerten: