Skrevet av Emne: manglende innlegg i oppdateringer  (Lest 2237 ganger)

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 34
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
manglende innlegg i oppdateringer
« på: 20 November 2015, 21:36:37 »
Jeg har nå ved flere anledninger oppdaget at mange innlegg ikke dukker opp på oppdateringslista, enda det er enten innlegg jeg absolutt ikke har sett enda, eller det er nye svar i eksisterende tråder jeg har vært innom før.
Det er ganske irriterende da det sikkert er mye mer som ikke kommer opp enn akkurat det jeg legger merke til.

Det finnes 2 oppdateringsknapper her, en er "vis uleste innlegg siden forrige besøk"
det andre er "vis nye svar på dine innlegg"

Dette synes jeg er litt merkelig utvalg, da begge kun viser uleste innlegg..  Ofte så rekker man ikke å svare på alt man titter inn på, da betyr det at hvis man ikke enten skriver det ned, eller har sykt god husk, så finner man ikke innlegget igjen før noen andre har svart på det, Og gå på måfå å lete innigjennom trådene i de forskjellige kategoriene går jo ikke an, eller det går jo, men det tar for lang tid.

Det burde også vært et 3. valg: vis alle innlegg fra de siste døgnene, et visst anntall kanskje eller..  Da vil man lett finne igjen et innlegg selv om ikke noen har skrevet et nytt svar der.

Det er jo mulig at de trådene det er snakk om i dag er avglemt å åpne, siden de sikkert tilhører juleforumet..  og at det er derfor ikke vi har sett dem før nå, Men det finnes så mange ting man kan velge her inne, jeg skulle virkelig ønske det også fantes en vis dagens innlegg knapp, sånn uansett om jeg har åpna og lest eller ikke..  da er det enklere iallefall å delta her, Jeg mister litt motet når jeg ikke finner igjen en tråd jeg tenker å kommentere i, fordi noe har skjedd hjemme her så jeg ikke når det akkurat når jeg er inne..

Håper det finnes!  :)

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 107
    • Vis profil
Sv: manglende innlegg i oppdateringer
« Svar #1 på: 20 November 2015, 21:50:50 »
Her tror jeg vi må høre med Copyright når han titter innom - han er den tekniske av oss  :humre:

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 237
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20 November 2015, 22:05:07 »
Om du bytter mellom pc og telefon/nettbrett kan du miste noen tråder. Da må du gå inn på hvert fora for å finne dem.
Vis uleste innlegg viser alle trådene, også de du ikke har skrevet noe i.  Mens vis nye svar kun viser innlegg du har skrevet i.

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #3 på: 20 November 2015, 23:25:27 »
Om du bytter mellom pc og telefon/nettbrett kan du miste noen tråder. Da må du gå inn på hvert fora for å finne dem.
Vis uleste innlegg viser alle trådene, også de du ikke har skrevet noe i.  Mens vis nye svar kun viser innlegg du har skrevet i.

Jeg bruker kun PC.

Uleste innlegg viser ikke alle trådene, kun hvis det er nye innlegg i dem, så hvis jeg har åpnet en tråd på formiddagen, og så ringer telefonen og jeg må gjøre noe annet, så kommer kvelden og jeg setter meg her igjen, da kommer ikke den tråden opp igjen som jeg selv satt med åpen på formiddagen og ikke rakk å skrive i.  ikke husker jeg hva den heter engang, ofte husker jeg ikke hva det var engang, Men hvis vi hadde fått opp en tråd med alle dagens innlegg uansett om jeg selv har skrevet der eller om det er kommet nytt, da ville den k komme opp i oversikten over dagens tråder, og vips, aha, der var den ja, den har jeg lyst til å svare på....  osv.. istedenfor så forblir det tyst, og kanskje ikke noen andre heller svarer, da synker den i systemet..

Jeg vet det veldig godt for vi har den funksjonen inne på Sykroken, og jeg bruker selv utelukkende "dagens innlegg" knapp, da får jeg opp alt uansett, og det er mye enklere å følge med på hva jeg har svart i og hva jeg ikke har svart i, det er enklere å være med å holde liv. :)
Og det er kun derfor jeg bryr meg her også, det er ikke fordi jeg er så bekymret over ikke å få svart et sted, Men jeg ønsker jo at latteprat skal være et aktivt sted hvor folk deltar, selv om de ikke er her inne hele tiden.  :) Man rekker jo ikke å svare på alt man sitter her og leser , ikke med det samme.. :)

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21 November 2015, 00:34:38 »
Vis uleste viser kun de trådene med nye innlegg. Ikke "gamle" tråder uten aktivitet. Om du har åpnet tråden tidligere på dagen og så lukket den, og det ikke har kommet nye innlegg siden du var i tråden sist vil ikke den tråden vises i uleste igjen for deg, siden forumet da registrerer at du har lest den tråden ettersom du åpna den.
Forumet du viser til har et annet oppsett enn dette, og kan ikke gjøre det samme.

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 299
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21 November 2015, 01:24:44 »
Hvis man leser en tråd man har lyst til å kommentere, men ikke har tid til å skrive noe der og da,
så er det jo bare å merke den som ulest  vetikke

Utlogget Drost

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 169
  • jeg har konvertert til dyrene
    • Vis profil
« Svar #6 på: 21 November 2015, 07:32:05 »
Hos meg dukker det noenganger opp tråder som kan være en mnd.eller mere gamle uten at jeg har set den før !

Hvil i fred Lorenzo.
Takk for alt Søs.

Utlogget Trønderpia

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 7
    • Vis profil
    • Pias Hobbylering
« Svar #7 på: 21 November 2015, 08:34:37 »
Jeg opplever det samme som Kattemara, og en "dagens innlegg"-knapp hadde egentlig vært helt suverent. Alternativt er det noe i innstillingene som gjør at det er en tidsbegrensning på hvor gamle tråder kan være før de dukker opp under uleste innlegg.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 655
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21 November 2015, 09:55:27 »

så hvis jeg har åpnet en tråd på formiddagen, og så ringer telefonen og jeg må gjøre noe annet, så kommer kvelden og jeg setter meg her igjen, da kommer ikke den tråden opp igjen som jeg selv satt med åpen på formiddagen og ikke rakk å skrive i. 

Nei fordi da har du åpnet tråden, og da er den registret som lest.
Og så lenge det ikke er andre som skriver i den tråden så kommer den ikke opp på nytt.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #9 på: 21 November 2015, 10:03:01 »
Copyrihgt er satt på saken.

Når jeg logger meg inn her så har jeg ikke noen problemer med å finne "dagens tråder"
for det er så pass lite aktivitet her.

Og som Busta skriver, man jo bare markere tråden som ulest hvis man blir opptatt med noe annet.

Det finnes en søkeknapp også der man kan skrive inn ord som innlegget inneholdt,
og da kommer de trådene opp som inneholder søkeordene.

Det er faktisk mer problemer nå med alle slags duppedingser man kan benytte for å komme på nettet
enn det var for 10 år siden da det knapt fantes en laptop.   :klø seg:   :klø seg:
Ingen som hadde problemer hverken med å finne frem på forumet eller å få opp innlegg.

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21 November 2015, 12:31:01 »
Ja, nemlig, det er såpass lite aktivitet, Og mindre blir det jo når man ikke finner igjen et sted som lå her nettopp liksom..
Jeg snakker ikke om å åpne gamle tråder som det ikke er aktivitet i, men at også trådene som jeg hadde åpne f eks i går kveld, tråder det er aktivitet i..
Jeg satt i går kveld og skrev et langt svar på et innlegg, og når jeg skulle poste dette så låste hele katteprat seg, og jeg fikk det ikke opp igjen, jeg ante uråd og fikk faktisk kopiert det jeg skrev, men da gikk det ikke å åpne her igjen, og i dag kan jeg ikke huske hvilken tråd det var i engang..  jeg skulle gjerne ha postet.. men..

og sånn blir det jo og mindre aktivitet.. jeg har ikke tid nå til å sitte å lete meg gjennom hele innholdsfortegnelsen for å finne hvor denne tråden kunne vært posta.. og da lar jeg heller være.. så da blir det det innlegget mindre.
Og jeg tror ikke jeg er så spesiell at jeg er alene om dette fenomenet..  - så da kan det bli mye mindre aktivitet enn det kunne vært.

Men..

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21 November 2015, 12:56:38 »
Personlig har jeg aldri hatt det problemet. Ikke synes jeg det er vanskelig å finne fram heller. Så lenge man husker hva tråden Hadler om, går man jo bare til den delen av forumet.  vetikke

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21 November 2015, 13:39:54 »
Nei jeg har heller ikke det problemet.

Jeg har ikke noe annet å gi enn noen råd om hva som kan gjøres slik at det blir enklere,
og det skrev jeg i mitt forrige innlegg her.

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 87
  • Prrrrrrrrrrrrt
    • Vis profil
« Svar #13 på: 21 November 2015, 13:49:00 »
 :klø seg:
« Siste redigering: 21 November 2015, 13:52:15 av Millapuselusken »

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 87
  • Prrrrrrrrrrrrt
    • Vis profil
« Svar #14 på: 21 November 2015, 13:50:43 »
Personlig har jeg aldri hatt det problemet. Ikke synes jeg det er vanskelig å finne fram heller. Så lenge man husker hva tråden Hadler om, går man jo bare til den delen av forumet.  vetikke

Enig med Monica, har ikke noen problemer med å finne frem her  :måne:

Utlogget Copyrigth

• Administrator
  • Koseklumpen
  • Takket: 13
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • OnlineGeek
« Svar #15 på: 21 Desember 2015, 20:33:24 »
Søk funksjonen er veldig fin å bruke denne, ellers så er det også nederst på forsiden en oversikt over de siste inleggene.
De finner du også ved å gå hit:
http://www.katteprat.net/index.php?action=recent

Ellerså er det en mulighet til å legge til en link til, men det kan skape problematikk ved oppgraderinger.
Det beste er å benytte seg av det som allerede finnes og er tilgjengelg :)
“I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it.”
 - Bill Gates

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #16 på: 22 Desember 2015, 18:47:38 »
Det virker som om hele dette forumet er bygget på http://www.createaforum.com

Det er betenkelig. For mange år siden, var jeg med i et katteforum, som brått gikk ned. Det ble, tydeligvis i en overgangsfase, overført til en gratistjeneste "*/forums.com", hvor jeg deltok med hud og hår til det bare var 3 medlemmer igjen, og administratorer forlengst hadde gravd seg ned, og innlatt seg på andre opplegg.

Man *kan* ikke basere seg på gratistjenester, og heller ikke lavpristilbydere, om man ønsker et stabilt forum. Katteprat er faktisk veldig tungt å hente.

Man *kan* ikke basere seg på en administrator som staver sitt alias "Copyright" Copyrigth. Jeg får vondt i ordboka. Jeg får magesår av å lese at "det beste er å benytte seg av det som allerede finnes og er tilgjengelig" fra en admin som ikke gidder å oppgradere egen PHP. phpBB er i dag oppe i 3.1.6, og PHP selv ligger på http://php.net/archive/2015.php#id2015-12-17-1

Forøvrig, er forumet overgrodd med "innlegg" bestående av emoticons alene, uten et ord i klartekst. I seriøse nettfora, ekskluderes slikt ved å avvise innlegg < et visst antall tegn. Katteprat; allright. Man snakker sammen; men deler ikke emoticons og bannere ved å trykke på taster. Det er misbruk av internett, og det gavner heller ikke formålet: å gi våre kjære dyr et best mulig liv.

Denne kritikk i best mulig mening.

-khw-

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 137
    • Vis profil
    • sikadilla
« Svar #17 på: 22 Desember 2015, 19:35:20 »
Kjære, snille khawaga, skjønner du mener det godt, og at du har en del greie på sånt.
Men uten Copyright hadde vi vært aldeles fortapt for vi har ikke noen annen til å ta seg av det der, og skrivefeilen i nicket som  du ganske riktig påpeker er gjort med vitende og vilje.

Hvis du sitter på løsninger og muligheter du mener kunne være bra for KP, så er det aller beste at du konfererer med Ulla, som eier forumet , og med Copyright og å gå inn og gjøre eventuelle
forandringer som kan tjene forumet.
 Er det noe vi kunne trenge, så er det vel nettopp at det er flere som kan ivareta det "datatekniske ", for som det er nå er vi jo altså avhengig av kun en person og veldig sårbare om den personen er "ute av drift" for en tid.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #18 på: 22 Desember 2015, 21:20:03 »
Copyrihgt kommuniserer det som bør kommuniseres inne på adminforumet, og det som bør kommuniseres til alle medlemmer, der det hører hjemme.

Utlogget khawaga

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
    • Vis profil
    • Khawaga online
« Svar #19 på: 22 Desember 2015, 21:30:00 »
Lest og forstått. Meaow!