Skrevet av Emne: to hannkatter  (Lest 361 ganger)

spence

• Gjest
to hannkatter
« på: 30 April 2006, 17:14:10 »
vi har en kastrert hannkatt på 6 år og vi har nå fått en liten kattunge som er 8 uker. hvordan bør vi la de bli kjent? har noen erfaringer med dette?

(N) Blairwitch

• Gjest
SV: to hannkatter
« Svar #1 på: 30 April 2006, 17:18:24 »
Du kan jo slippe de sammen først å se hvordan det går, meget mulig den eldste syns det det er litt skummelt med denne nykomlingen.
Jeg pleier aldri å gjøre store tiltak for å introdusere nykomlinger for hverandre. Har aldri hatt noe behov for det.
Selvfølgelig vil det kanskje bli litt fresing og knurring, men det går som regel over ganske fort, gi de noen dager på å bli kjent du.

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #2 på: 30 April 2006, 17:38:04 »
Kattungen var veldig ung, så den har ikke mulighet til å være hos moren sin i noen uker til da? Ideelt sett bør jo ikke kattunger skilles fra moren før ca 12 uker..

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #3 på: 30 April 2006, 18:19:12 »
Ja der sa du noe Alette, jeg leste 8 mnd jeg da.  :icon_neutral:
Helt enig i at kattungen bør får være hos moren sin til den er minst 12 uker.

spence

• Gjest
« Svar #4 på: 30 April 2006, 22:04:20 »
takk for svar. Ja, jeg er enig i at kattunger bør være hos mor i 12 uker men i dette tilfellet hadde mor gått lei av barna sine og var borte fra dem 4-5 dager i strekk.
jeg har latt kattene hilse på hverandre, den voksne freser og er tydelig fornærmet på oss, mens den minste reagerer  ikke på den store i det hele tatt. Vi leker og koser mye med den voksne, men den er fremdeles fornærmet. jeg har tatt opp reker som ligger å tiner til den kommer inn. Nå sitter han og furter på trammen og vil ikke komme inn.

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • Kjønn: Kvinne
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #5 på: 04 Mai 2006, 15:56:07 »
heihei!!!

Hvordan går det med pusene??
Har de blitt venner enda??

Jeg har opplevd det med alle nye puser som har kommet her i hus(vi har 5stk) at for hver ny som har kommet så har de eldste blitt litt hissige og oppført seg litt urolig, uvanlig, men ta det helt med ro....det roar seg i løpet av en til to uker så blir de gode venner skal du se!!!
Jeg ble direkte lei meg når min pus frøya begynte¨å avvise meg, ignorer meg og bare konsentrer seg om kattungen som var i hus, men hun ble sin gode seg igjen etter en liten stund!! så hold ut, selv om det kan svi litt, de blir seg selv igjen etterhvert!!!  :icon_sad:
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen