Skrevet av Emne: hjeeeeelp  (Lest 1576 ganger)

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
hjeeeeelp
« på: 30 April 2006, 12:09:10 »
 :crazy[1]:
Hei,
Min Fia ble sterlisert/kastrert på fredag.... Hun var skikkelig spinnvilll... Den sinteste katten dyrlegen hadde vært borti på de ti årene han hadde drevet klinikken på Eidsvoll.. :crazy[1]:
Hun fikk med krage,og hadde tydelig vond i såret hele fredag..Skrek som besatt bare hun rørte på seg.. Hun er mye bedrenå idag, men krage, det er helt pyton... Men hun har klart og bite litt av den kompressoren de har satt på henne på magen.. Såret serheltfint ut, men jeg er livredd for at hun skal bite i stingene, og har derfor kragen på... Noen som har noe tips om noe annet som jeg kan sette påistedet for den dumme kragen??? Har prøvd body, men det var også pyton.. tror den er for liten til henne...
Trenger tips...

"fiamor"

ellenh

• Gjest
SV: hjeeeeelp
« Svar #1 på: 30 April 2006, 12:13:11 »
Jeg klippet en bit av strømpebuksa mi. Klippet den av midt på leggen, klippet vekk tåa og klippet to hull på hver sin side så det ble som en liten truse bare at rumpa var fri slik at hun kunne gå på do. Ulla syns ikke trusa var så immari kul den heller, men den var mye bedre enn både body og krage. Den dekker jo bare det nødvendige, ikke hele kroppen slik en body gjør.

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #2 på: 30 April 2006, 12:17:34 »
Eller du kan kjøpe en knestømpe med minst 40 denier på, klippe av tåen.
Klipp så til hull til bena, det brukte jeg på min devon jente nå for at ungene ikke skulle få i seg mel de første 16 timene.

Utlogget fiamor

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30 April 2006, 12:25:07 »
Takk for svar... Men er de ikke noe jeg kan prøve med den body greia da... Kan de ikke bite av en tynn strømpebukse?
Hva med littmer kompresson og feste materiale fra bodyen under eller noe??? Uff blir hetl gal herjeg... Men hvor lenge er det fare for såret likksom???
Jeg er jo redd for at hun skal bite i stingene.. Og medkrage fårhun jo stakkars ikke gjort noenting..... ser litt merkelig ut med krage, og virker veldig fornærmet.. Men det er kanskje bare en vanesak?? Og jeg som er veeeeldig hønemor :icon_redface:
"fiamor"

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #4 på: 30 April 2006, 12:26:47 »
Vi hadde bodyer på våre hunnkatter, de likte det absolutt ikke og klarte ved flere anledninger å komme seg ut av den.
Men da får du prøve litt kompress da og slikt medesinsk hvis teip kanskje?
Mine fikk komme ut av bodyen etter 1 uke.

Utlogget Khin-Mya

• Koseklumpen
  • Takket: 29
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • http://www.khin-mya.dk
« Svar #5 på: 30 April 2006, 13:15:29 »
Hvis hun har ondt synes jeg du skal kontakte dyrlægen. Han skulle have givet dig noget smertestillende med hjem til hende.
Med hensyn til kraven, så har jeg en gang fået dette råd, har nu aldrig prøvet det af, for min dyrlæge kan neutralisere hunkillinger, så der kun er 3 suturer, altså et op-sår på ca. 2 cm.
Men:
køb en baby sparkedragt som lukkes i ryggen eller mellem benene, klip fødderne af og hul til hale og diverse, så hun kan komme af med urin og afføring.
MVH Lone

ellenh

• Gjest
« Svar #6 på: 30 April 2006, 13:27:24 »
Men:
køb en baby sparkedragt som lukkes i ryggen eller mellem benene, klip fødderne af og hul til hale og diverse, så hun kan komme af med urin og afføring.

Blir ikke det det samme som en body da?

Utlogget fiamor

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30 April 2006, 13:45:38 »
Jeg har hatt kontakt med dyrlegen i hele helgen:) Var der og kjøpte body + at jeg fikk med medisiner til henne igår... Idag og imorgen har de stengt, men hun hr ikke vondt i såret lenger.. Hopper og spretter som før.. Eneste er liksom kragen som er helt pyton... Men dere andre som har sterilisert; hvor lenge har kompressoren sittet på hos deres? jeg ser a jo at hun har fått biti av litt, og såret under er liksom ikke noesår, ser bare noen sting på buken... Men hvis det er vondt så vil vel ikke kattene bite der eller?
"fiamor"

Utlogget Khin-Mya

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30 April 2006, 13:48:08 »
Men:

Blir ikke det det samme som en body da?
:biggrin: jo, forskellen er, at der er ben i og kan derfor ikke rulle op over maven
MVH Lone

Utlogget Khin-Mya

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30 April 2006, 13:48:59 »
Men hvis det er vondt så vil vel ikke kattene bite der eller?

Jo det ville den, for den vil forsøge at fjerne det der gør ondt.
MVH Lone

Utlogget fiamor

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30 April 2006, 13:55:11 »
ok, jeg får prøve og klippe litt mer i den bodyen hun fikk av dyrlegen og kanskje ta litt mere bomull og medisinsk tape og prøveog få dettilå sitte...

"fiamor"

ellenh

• Gjest
« Svar #11 på: 30 April 2006, 14:53:28 »
Ulla var sånn som katten din da jeg steriliserte henne for 3 uker siden. Mistrivdes voldsomt i både skjerm og body, men gikk rett på såret og stingene med en gang jeg tok det av. For henne fungerte det veldig godt med en slik truse av strømpebukse. Hun kom ikke til på såret og stingene, og var ikke helt tildekket slik man er med en body.

Utlogget fiamor

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #12 på: 30 April 2006, 17:38:06 »
hei igjen:)
Har akkurat værtpå klinikken og kjøpt en ny body til Fia... En størrelse større enn den hun hadde, og den ser faktisk mye bedre ut... hun har en på seg, men "surmuler" litt når hun går.. vagger bortover.. men det må da være mye bedre enn krage vil jeg tro... hun har ihvertfall mye bedre evne tilå lee på seg i den, såfår vi håpe hun venner segtil det.. men skal jegbare la bandasjen dyrlegen satt på være der til den faller av selv eller???
Tusen takk fortips og svar dere:) :neie:
"fiamor"

Utlogget Khin-Mya

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #13 på: 30 April 2006, 17:43:03 »
Du må simpelthen være svaret på "kattenes paradis" :love02[1]:
Jeg vil gerne være kat i mit næste liv og så bo hos dig :biggrin: Tænk at have en "mor" der nærmest står på hænder for at jeg kan have det godt.
Tænk at have en "mor" der drøner til dyrlægen for at købe en speciel "body" og så oven i købet på en søndag :icon_smile_pray:
MVH Lone

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #14 på: 30 April 2006, 18:18:16 »
Bare la den sitte på du.

Utlogget fiamor

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #15 på: 30 April 2006, 19:38:14 »
Du må simpelthen være svaret på "kattenes paradis" :love02[1]:
Jeg vil gerne være kat i mit næste liv og så bo hos dig :biggrin: Tænk at have en "mor" der nærmest står på hænder for at jeg kan have det godt.
Tænk at have en "mor" der drøner til dyrlægen for at købe en speciel "body" og så oven i købet på en søndag :icon_smile_pray:
tusen tusen takk for pene ord ;D Ja, lille Fia skal ihvertfall ikke klage ute til de andre kattene at hun har en "forferdelig" slem matmor.. hehe..
Er nok heller jeg som har det verre enn henne tror jeg:)... Hønemor.
Så fårvi se etterhvert om hun får være ute alene.. Er bare i bånd foreløpig:)
Men nå ser det ut som om hun trives :jippi[1]:
"fiamor"

Utlogget fiamor

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #16 på: 30 April 2006, 19:39:26 »
Bare la den sitte på du.

ok,a lar jeg den sitte der...Tusen takk for svar..
"fiamor"