Skrevet av Emne: Hvordan få katter til å være venner?  (Lest 681 ganger)

Turina

• Gjest
Hvordan få katter til å være venner?
« på: 28 April 2006, 15:47:49 »
Hei, jeg er ny på forumet og ny som katteeier.Katten min heter Sassy og er en blanding av huskatt og skogkatt, nydelige farger og veldig godt lynne.

Naboen har en katt som er to måneder eldre enn min Sassy som er tre måneder. Jeg hadde gjerne sett at disse to kunne omgås på samme måte som mine og naboens barn gjør. Men nabokatten har visst satt seg som mål å bli gatas skrekk og jager andre katter, skremmer nesten vannet av dem.

Har dere noen tips til meg?

Linda

• Gjest
SV: Hvordan få katter til å være venner?
« Svar #1 på: 28 April 2006, 16:49:02 »
Jeg tror nok ikke det er så mye å gjøre, noen katter har veldig lav toleranse for andre dyr. Katter er jo ikke flokkdyr, og de kan være veldig teritorielle. Selv mine katter, som bor sammen og dermed ikke er enekatter, kan sitte i vinduet og frese til andre katter som går forbi.

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
SV: Hvordan få katter til å være venner?
« Svar #2 på: 29 April 2006, 11:24:26 »
Jeg forstår problemet ditt her. Du må huske at din Sassy har flyttet inn på nabokattens territoriet. Min erfaring er at det kan ta ganske lang tid før nabokatten godtar at han/hun må dele territoriet sitt med en ny katt. du skal ikke se bort fra at det ordner seg etterhvert,men det kan som sagt ta litt tid. Lykke til!
Stolt av pusene ProMille og Tjukken