Skrevet av Emne: mange som har chipet huskattene sine??  (Lest 6972 ganger)

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • Kjønn: Kvinne
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
mange som har chipet huskattene sine??
« på: 02 Juni 2005, 01:29:32 »
jeg har tenkte til å chippe alle mine katter nå, nesten gang jeg skal til dyrlegen(fjerne stingene) og lurte på om det er mange av dere som har huskatter som har gjort det!!! Jeg har fått den oppfattningen at mange tenker den tanken at pyttsann, en huskatt kan vi alltids få oss en ny en av, gjør ingenting om den blir borte!!! MEN, får jeg høre noe slikt, blir det rett å slett Pissforbannet!!!  :mad: Hvordan kan noen si noe slikt om sitt kjæreledyr!!!...man er like glad i dyret sitt selv om det det kostet 5000kr eller om man fikk den gratis!!! Det er bare tull å si mener jeg....mine er alle huskatter og de skal chippes, jeg vil ha kontroll over mine og om mine skulle noen gang bli borte, hadde det blitt den leteaksjonen, det skal jeg love dere!!!!

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #1 på: 02 Juni 2005, 10:44:01 »
Jeg har valgt å øremerke dem jeg, pluss at de evnt går med halsbånd i tillegg....men er skremmende hvor mange som ikke bryr seg om å sjekke om katten er øremerket dersom de finner den skadet eller død, aner ikke hvordan det er om de forsvinner, men er litt bekymret for at det samme hadde skjedd da, at ingen brydde seg :cry:
Men vi kan ikke tenke sånn, dess flere som cipper/ øremerker kattene sine dess mere folk som vet om det :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget swimzy

• Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03 Juni 2005, 19:03:35 »
Sitat fra: liten
Jeg har valgt å øremerke dem jeg, pluss at de evnt går med halsbånd i tillegg....men er skremmende hvor mange som ikke bryr seg om å sjekke om katten er øremerket dersom de finner den skadet eller død, aner ikke hvordan det er om de forsvinner, men er litt bekymret for at det samme hadde skjedd da, at ingen brydde seg :cry:
Men vi kan ikke tenke sånn, dess flere som cipper/ øremerker kattene sine dess mere folk som vet om det :thumbsup:

ja, enig med deg med det....picsso er øremerket, men tror jeg vil chippe de andre pusene mine....jeg blir så sint op folk som bare kjører på katter og bare stikker av, skjønner ikke hvordan det går ann en gang!!!  :mad: eier ikke folk hjerter?? tenker de ikke på at den pusen kan tilhøre en liten gutt eller jente eller store jenter som oss som forguder kattene våre over alt!!?? jeg vil ihvertfall chippe mine, så hvis de skulle ha blitt borte på en måte, så  er ihvertfal pusene registrert tilfelle det er noen snille folk som evnt finner den!!

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05 Juni 2005, 16:34:08 »
Vi har også øremerket våre katter, men om øremerkeingen med tiden skal vise seg å bli uklar så vil jeg nok vurdere å få de chippet.

Ulempen, slik jeg ser det med chipping, er at jeg er redd for at folk ikke skal tenke på at katten  kan være chippet om det skulle bil utsatt for noe. Det er jo lettere å se at en katt har eiere om den er øremerket. Jeg tenker nå på alle de som faktis ikke vet at det går ann å id-merke dyr/katter på denne måten og at de derfor vil komme til å tenke at de ikke vil finne eierene ettersom den ikke er øremerket.

Eller har dere kanskje den motsatte oppfatningen? Overbevis meg gjerne, da jeg som sagt ettehvert vil vurdere chipping av kattene.  :thumbsup:

Utlogget swimzy

• Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #4 på: 06 Juni 2005, 14:36:57 »
nei, jeg må si meg enig i det at det er ikke alle folk som vet om at det finnes chipping av kattene og bare ser etter øremerking, men det blir jo bare mer og mer opplyst på mirochipping i fremtiden så tror det lønner seg etterhvert...forresten, hvordan funker det med øremerkingen?? picasso var alt øremerket når jeg fikk han(adoptert han fra dyrebeskyttelsen) så jeg vet ikke hva det går ut på, men har hørt at da må katten under narkose, mens å chippe katten så er det samme som en vaksine....fortell fortell....

Utlogget November

• Spretten katt
  • Takket: 5
    • Vis profil
« Svar #5 på: 08 Juni 2005, 21:09:31 »
Min er chippet -bare sånn i tilfelle.
Hilsen Ida, November, Aladdin og Lyra

Utlogget 9na

• Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #6 på: 08 Juni 2005, 22:45:42 »
skal øremerke Sonja når hun blir sterilisert..velger det,for det er litt synligere for folk..tror ikke det er mange som tenker på chip egentlig..

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #7 på: 09 Juni 2005, 08:30:17 »
Missy er chippet ja.

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09 Juni 2005, 11:22:05 »
Ayla er Chippet. :)

Utlogget Missipia

• Spretten katt
    • Vis profil
    • Missi_cucci
« Svar #9 på: 09 Juni 2005, 11:32:03 »
Akkurat nå så har jeg berre kjøpt haltbånd til Konelia, med adresse på og alt..

Men kunna ha tenkt meg å fått chipp på henne.. Koster det mye?
chipp er en bra ting!  :)

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #10 på: 09 Juni 2005, 15:17:23 »
Lille My er øremerket..Vet ike enda om jeg chipper de to andre eller om de får øremerking..
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #11 på: 10 Juni 2005, 08:43:33 »
Jeg skal chippe mine? Ringe dyreklinikken og hørte på pris. husker ikke eksakt pris for chip, men for: 1 kastrering, 1 vaksine og 2 chippinger koster det 1300. Det er vel ganske rimelig?
Dama jeg snakka med fortalte at de også merka dem i øret, for å vise at de er chippa også :)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #12 på: 10 Juni 2005, 20:23:02 »
Sitat fra: Lilah
Dama jeg snakka med fortalte at de også merka dem i øret, for å vise at de er chippa også :)

Det er jo kjempesmart, om de gjør det her så vil jeg i hvertfall vurdere å få de chippet etterhvert.

Sissel

• Gjest
« Svar #13 på: 10 Juni 2005, 23:06:48 »
Jeg øremerket min fordi jeg ville at merket skulle være synlig.

Sissel

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #14 på: 10 Juni 2005, 23:19:13 »
Jeg har øremerket mine, har ikke tro på at folk her i Oslo vet om dette med chip, og da er man like langt. Tror det er mest vanlig her med øremerking også, vet iallefall at Fod fortsatt bruker det. Ser for meg at jeg heller kan sette inn en chip senere hvis det skulle være aktuelt, siden det ikke krever narkose.

Når det gjelder utflytende øretatovering er jeg heller ikke så bekymret for det. På Tigris syens ikke det siste tallet, men det viktigste synes: nemlig at han har en eier. I registeret til DB som ligger ute på nettet kan man søke på bare deler av tallet kombinert med andre kjennetegn ved katten. Det jeg frykter mest hvis kattene mine kommer seg ut er at de skal være så sky at mennesker ikke skal få tak i dem med en gang. Det er vanlig at innekatter som kommer seg ut blir vettskremte når de hører alle lydene og ser den store verden. Med øretatovering kan det synes på litt avstand at han hører hjemme et sted.

Dessuten er det tøft med tatoo, hehe;)

Men det ideelle hadde seff vært at alle visste om og sjekket for chip når de fant en katt...

Sissel

• Gjest
« Svar #15 på: 10 Juni 2005, 23:35:25 »
Sitat fra: felixtigris
Men det ideelle hadde seff vært at alle visste om og sjekket for chip når de fant en katt...

Problemet er bare at det gjør selv ikke politiet i mange tilfeller. Derfor sverger jeg til tatoo, spesiellt på huskatter. Ser folk en rasekatt ute på vift skjønner folk at den har en eier, men huskatter er en helt annen sak. Trasig!

Sissle

Utlogget rasmus

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Chippe?
« Svar #16 på: 11 Juni 2005, 00:29:36 »
Selvsagt er Rasmus chippet! Han er like viktig for meg som en hvilken som helst rasekattville være for andre! Hver gang vi er hos veterinæren så får jeg ham til å sjekke at chip'en fungerer...

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #17 på: 11 Juni 2005, 00:48:31 »
Sitat fra: Lilah
Jeg skal chippe mine? Ringe dyreklinikken og hørte på pris. husker ikke eksakt pris for chip, men for: 1 kastrering, 1 vaksine og 2 chippinger koster det 1300. Det er vel ganske rimelig?

Det var vanvittig billig!!!!!
Huff... Skal kastrere Crazy til onsdag.. Vet det er et enkelt inngrep, men er alikevell nervøs... Tenkte å øremerke henne, jeg da.. Av den grunnen, som har blitt nevnt, at det er synlig!!
Jeg har sånn "medaljong" i halsbåndet hennes, med navn, adr og telefonnr, men det er jaggu mange som lurer på hva det er, altså!!! folk uten katter.....

Utlogget rasmus

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #18 på: 11 Juni 2005, 01:00:19 »
En ting er sikkert, og det er pusen vil holde seg mye nærmere hjemmet sitt når den er kastrert! Bare det er en trygghet i seg selv. Mulig jeg har vært litt hysterisk ifm. Rasmus, men han er sjefen i huset nå... :roll:

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #19 på: 15 Juni 2005, 10:21:23 »
Siripus er chippet. Det ble gjort mens hun var i narkose for noe annet. De 3 andre er ikke merket eller chippet foreløbig (alle har halsbånd med telefonnummer og adresse på da). De blir vanvittig stresset av å kjøre bil så vi har utsatt det. Nå får vi også vaksinen med oss hjem for å slippe å kjøre dem til dyrlegen. Jeg tenkte egentlig det var best å øremerke dem, da er det synlig for dem som evt. måtte finne katten. Men, som noen sier her blir jo øremerket mindre synlig etterhvert. Nei, det får vel bli chipping på de andre også. Gruer meg da, sist Ozzy var i bil bæsjet og tisset han på seg, kastet opp, siklet og hylte og skrek så det frister ikke til gjentagelse. Gizmo ble jeg rett og slett redd for sist han var i bil. han satt med hodet bakover mot ryggen og øynene rullet bakover og så nesten død ut. Før det klarte han å klore så mye på buret at labbene hans blødde. Men den snille dyrlegen vår kommer jo på hjemmebesøk også da!
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi