Skrevet av Emne: Kattunge kjøpere  (Lest 3182 ganger)

Attack`s

• Gjest
Kattunge kjøpere
« på: 28 April 2006, 00:20:16 »
I kveld fikk jeg en henvendelse på mail ang kattungene mine.
Vedkommende hadde sikkert sett dem via hjemmesiden min.
Jeg er målløs,og vet ikke helt hva jeg skal svare tilbake,for jeg blir så provosert

Her er mailen jeg fikk :

Jeg lurte på prisen på kattungene?
Mvh Xxxxxxxx

ellenh

• Gjest
SV: Kattunge kjøpere
« Svar #1 på: 28 April 2006, 00:24:10 »
Men du, jeg tenker at folk som ikke kjenner noe til rasekatter ikke vet hva som er vanlig at de koster. Det trenger vel ikke nødvendigvis være negativt?

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 28 April 2006, 00:25:00 »
Jeg er like sjokka som du er.

Jeg hadde aldri funnet på å skrive en slik "førstemail" til dem jeg ønsket å kjøpe katt av.

Jeg har alltid vært høflig og presentert meg selv (ikke for å smiske med selger, men for at selger skal få best inntrykk av meg) fortalt om meg, min familie og mine dyr. Og ønsket for en ny katt og kanskje hvorfor akkurat denne.
Jeg har henvist til hjemmesiden min og spurt masse spørsmål om kattene.

Og jeg får ALLTID hyggelige svar tilbake - og det er vel fordi jeg ikke bare buser ut med slikt.

En presentasjon ser jeg som en nødvendighet - hva slags inntrykk gir man i en slik mail ut i det blå?

ellenh

• Gjest
« Svar #3 på: 28 April 2006, 00:26:48 »
Å var det hele mailen? Nei det går ikke an. Trodde du bare reagerte på at de spurte et sted inni mailen sin.

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 28 April 2006, 00:29:37 »
Å var det hele mailen? Nei det går ikke an. Trodde du bare reagerte på at de spurte et sted inni mailen sin.

Ja,det var hele mailen.
Hadde jeg ikke hatt kattunger for salg,så hadde det stilt seg litt anderledes,da hadde jeg bare henvist til Siam ringens hjemmeside over veiledene priser.

Aino

• Gjest
« Svar #5 på: 28 April 2006, 00:30:14 »
Her er mailen jeg fikk :

Jeg lurte på prisen på kattungene?
Mvh Xxxxxxxx

Sånne mailer har jeg fått et x- antall ut av.
Og med det spørsmålet som det viktigste og kanskje det eneste, får dem heller ingen svar fra meg.

Attack`s

• Gjest
« Svar #6 på: 28 April 2006, 00:31:44 »
Godt jeg ikke er helt på jordet.
Nei,da skal jeg heller ikke ha dårlig samvittighet om den mailen plutselig var "slettet"?

Siljepilje

• Gjest
« Svar #7 på: 28 April 2006, 00:32:14 »
... Da har de jammen ikke tenkt mye igjennom det å skaffe seg katt. Iallefall ikke en siameser!!
"Normale" folk ville ha sjekket nøye ut og lest grundig igjennom om katterasen de er interessert i før de tar kontakt med evtuelle oppdrettere!

Attack`s

• Gjest
« Svar #8 på: 28 April 2006, 00:35:14 »
... Da har de jammen ikke tenkt mye igjennom det å skaffe seg katt. Iallefall ikke en siameser!!
"Normale" folk ville ha sjekket nøye ut og lest grundig igjennom om katterasen de er interessert i før de tar kontakt med evtuelle oppdrettere!

Føler jeg svarer på hvert bidigste innlegg her :icon_frown:
Jeg har sagt høflig nei til flere tidligere kjøpere i A og B kullet grunnen denne rasen.
Noen visste ikke hvordan den så ut en gang.
Tenker bare rasekatt og samma søren.

Og noen igjen  blir så glad når jeg forteller om rasen....."Er det en såpass aktiv katt ja.Tusen takk for informasjonen.Tror jeg heller skal se meg etter en ny perser" :)

Aino

• Gjest
« Svar #9 på: 28 April 2006, 00:36:36 »

Nei,da skal jeg heller ikke ha dårlig samvittighet om den mailen plutselig var "slettet"?

Niks...det skal du ikke ha.

Men derimot, når jeg får mailer der dem skriver og forteller litt om seg selv og hvilke erfaringer de har med katter. Smelter jeg helt... :x-fingre[1]:
Og da får dem en hel avhandling i retur.. :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #10 på: 28 April 2006, 00:38:15 »
Jeg er like sjokka som du er.

Jeg hadde aldri funnet på å skrive en slik "førstemail" til dem jeg ønsket å kjøpe katt av.

Jeg har alltid vært høflig og presentert meg selv (ikke for å smiske med selger, men for at selger skal få best inntrykk av meg) fortalt om meg, min familie og mine dyr. Og ønsket for en ny katt og kanskje hvorfor akkurat denne.
Jeg har henvist til hjemmesiden min og spurt masse spørsmål om kattene.

Og jeg får ALLTID hyggelige svar tilbake - og det er vel fordi jeg ikke bare buser ut med slikt.

En presentasjon ser jeg som en nødvendighet - hva slags inntrykk gir man i en slik mail ut i det blå?

Det var slik jeg gjorde det da jeg skulle kjøpe Faramir, bare at jeg ringte først, og hun hadde solgt alle sine, men så prata vi ei god stund om katt, og hun syns jeg var så kjekk at jeg ble henvist til hun som hadde Faramir. (Hun jeg snakka med først hadde faren hans, men hadde et kull omtrent samtidig). Jeg snakka omtrent like lenge med hun andre, om det ikke var lengre. :humre: Og noen dager senere reiste vi opp på besøk for å se kattene! (2 timer en vei). Vi ble helt forelska og kattene tilbake. Hun såg vi hadde katte-tekke (flink med katter) og hvordan vi var som person. Vi var på besøk to ganger før vi henta han. Og jeg angrer ikke et sekund! :love: Jeg ville ha gjort det samme med mine evt fremtidige kattekjøpere. Jeg skreiv ingen mail, og prisen spurte vi ikke om før vi var på besøk. Prisen har ingenting å si!!

Nova

• Gjest
« Svar #11 på: 28 April 2006, 00:43:07 »
Å blir så sint når folk bare tenker penger :icon_mad:

Tenk meg da, som har lest side opp og side ned om Siamesere og som har såååå mye kjærlighet å gi og lever for at katten skal ha det best mulig, og får ikke "lov" av typen å få en katt til... :icon_cry: Verden er urettferdig!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #12 på: 28 April 2006, 00:47:12 »
Haha, hadde gitt en lang f i hva samboern sa jeg, er vel du som tar deg av de alikevel! :humre:

Nova

• Gjest
« Svar #13 på: 28 April 2006, 00:50:55 »
Ja, det ER det, faktisk! Han elsker jo dyr og er snill, og han forguder Shango! Men flere katter! Neida... :icon_question:  Da må jeg visst flytte ut... Det er jo bare tomme trusler, men... Jeg betaler ALT! Men jeg kan jo ikke bare gjøre det mot hans vilje føler jeg... :icon_idea:

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28 April 2006, 00:52:44 »
Han kommer sikkert til å forelske seg totalt i siameseren. Typen min og blånekta,men gjett hvem som er verst  :fnis[1]:
Han sier hver dag, åå se på barna kysse kose smask mm er så glad i dere vettu bla bla
 :icon_neutral:

Attack`s

• Gjest
« Svar #15 på: 28 April 2006, 00:53:07 »
Å blir så sint når folk bare tenker penger :icon_mad:

Tenk meg da, som har lest side opp og side ned om Siamesere og som har såååå mye kjærlighet å gi og lever for at katten skal ha det best mulig, og får ikke "lov" av typen å få en katt til... :icon_cry: Verden er urettferdig!

Forholdet til en katt varer evig ,men ikke sikkert forholdet til typen din gjør.

Men gjør som venninna mi.
Hun ønsket en ny katt,typen sa nei.
Men han skaffet seg nok en mekke bil,så da sa venninna mi at kan du kjøpe deg ny mekke bil,kan jeg kjøpe meg ny katt :icon_smile:
(husker det ikke ordrett,men noe sånn i den duren)

Hint hint  ;D

Siljepilje

• Gjest
« Svar #16 på: 28 April 2006, 00:53:47 »
Ja, det ER det, faktisk! Han elsker jo dyr og er snill, og han forguder Shango! Men flere katter! Neida... :icon_question: Da må jeg visst flytte ut... Det er jo bare tomme trusler, men... Jeg betaler ALT! Men jeg kan jo ikke bare gjøre det mot hans vilje føler jeg... :icon_idea:

ÅÅÅÅ, næmmen seeeeee den lille kattungen der... :love: :love: er han ikke søøøøt?? "Se, han liker deg!!! Gratulerer med dagen- det er min kjærlighetsgave til deg!!"
« Siste redigering: 28 April 2006, 00:56:58 av Siljepilje »

Attack`s

• Gjest
« Svar #17 på: 28 April 2006, 00:54:34 »
Typen min og blånekta,men gjett hvem som er verst  :fnis[1]:
Han sier hver dag, åå se på barna kysse kose smask mm er så glad i dere vettu bla bla
 :icon_neutral:

Er ikke han kattevennlig så skjuler han det godt :humre:

Heidi K

• Gjest
« Svar #18 på: 28 April 2006, 00:54:43 »
Det er så sant som det er sagt Nova - kjærester ELSKER siamesere!

T.o.m min gjør det  :biggrin:  Sivert dilter jo etterhan og hjelper til og skal sove fang - han smeltet ganske kjapt  :fnis[1]:

« Siste redigering: 28 April 2006, 00:57:48 av Heidi K »

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #19 på: 28 April 2006, 00:55:41 »
:humre: Du kan det der med lokking og luring du Silje, har du god trening?