Skrevet av Emne: Har dere kattene inne eller ute?  (Lest 3637 ganger)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Har dere kattene inne eller ute?
« på: 01 Juni 2005, 23:59:51 »
Vet at de fleste som har rasekatt lar kattene være inne, men oss med huskatter lurer jeg litt på, har følelsen av at de aller fleste er utekatter nemlig ( iallefall de plassene vi har bodd )

Våre går også ute, men det er litt begrenset da, de får være ute på dagen når vi er hjemme, aldri på kvelden ( særlig ikke etter det som skjedd med Tammy  :leiseg:  ), og heller ikke i helgene pga mye rånekjøring rundt omkring her. Er litt lei meg for at de ikke kan være ute hele tiden, men trøster meg med at de får være litt ute iallefall  :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #1 på: 02 Juni 2005, 01:22:19 »
mine bestemmer litt selv de...men de er aldri ute om natten og heller ikke ute når jeg er borte(liker å h alitt kontroll over dem, redd de skal forsvinne på motorveien)....Nusse er ute noen timer hver dag, hvis hun vil, men hun pleier å holde seg i nærheten av huset hele tiden....Frøya vil ikke ut i det hele tatt..prøvd mange ganger, til å med latt døra stå helt oppe til henne, men hun bare titter på oss innenfra der hun tydeligvis syntes det er aller tryggest...Picssso er en utepus....elsker å være masse ute, det er også grunnen til at han er på ferie hos typen min om dagen, siden han bor landelig til med en skog rett bak huset hvor picasso koser seg masse!!! Så er det lille carmen som bare har vært ute 2 ganger i sitt liv så langt, kun sammen med matmor, men blir nok litt mer etterhvert tenker jeg, men så langt så liker jeg å ha litt kontroll over mine små ulldotter....så jeg liker å ha dem inne, med litt korte utetider nå å da!!! :flau:

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05 Juni 2005, 16:16:04 »
Vi lar også kattene våre være ute, men kun på dagtid. Vi bor i idylliske omgivelser for katter så her er de trygge når de ferdes ute. Vi bor så og si i byen, allikavel veldig landlig. Dette er er stille og rolig boligstrøk omkranset av skog så kattene elsker å boltre seg ute og jeg trenger ikke å bekymre meg.

Allikavel vil jeg ha kattene inne om natta, litt i frykt fordi at det ferdes rev i området og fordi jeg uansett er en hysterisk katteeier.  :idea:  Alle kattene er flinke og kommer hjem til kvelds, skulle de være litt sent ute så er det bare å gå i døra og rope på dem så er de her på få minutter.

Hadde vi ikke bodd så flott til som vi gjør så ville jeg nok vært litt mer bekymret for å slippe kattene ut.

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #3 på: 08 Juni 2005, 20:57:33 »
Lille My får komme og gå som hun vil.De to andre tuillbaillan er jeg med ut,siden de er bare snart 6 mnd:)
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget November

• Spretten katt
  • Takket: 5
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 Juni 2005, 21:07:53 »
Min får gå ute nå som jeg bor langt ute på landet. Men når jeg bodde i tettbygde strøk, men en del trafikk, og når jeg bodde i blokk (hvor det ikke var lov å ha katt, bare hund  :hæh:  ) var hun inne katt. Er ikke noe problem for henne å skifte mellom det ene og det andre. Rasekatten min er bare inne, for han er ikke kastrert.
Hilsen Ida, November, Aladdin og Lyra

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
« Svar #5 på: 09 Juni 2005, 00:28:04 »
Psycho er innekatt... rett og slett fordi jeg bodde med Rv som nærmeste nabo da jeg fikk han. Han lurte seg ut en gang selv, om vinduet i andre etasje. Og vi oppdaget ikke noe før han stod på verandaen nede og mjauet for å komme inn igjen. hehe.

Da jeg flyttet for meg selv, så tenkte jeg at han sku få komme ut, for her er det skog overalt, men.. den NYE RV kommer 50 m unna huset mitt om ikke så altfor lenge, så da tar jeg ikke sjansen.

Men, ute i bånd. Kan ha på han selen, feste han i båndet til Buffy på terrassen, så står han der. Aldri noe problem.

Jakte på fluer får han gjøre inne, jakte på større ting.. tja.. han tar jo Buffy så.. ;) hehe

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #6 på: 09 Juni 2005, 00:48:41 »
Hun har vært bare inne enda, vil nemlig ikke ha uønskede kattunger osv heller, og vil vente litt til før jeg steriliserer. Men driver nå å skal lage kattegård så da får hun prøve seg på utelivet snart. :)

Utlogget 9na

• Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #7 på: 09 Juni 2005, 01:19:50 »
Jeg syns at katter skal få være ute da,men så lenge vi bor her vil Sonja forbli en innekatt,siden vi bor rett ved hoved veien som er mye traffikkert både natt og dag,så senest igår en katt ligge død i veikanten her,og sist måned så vi en liten valp ligge død..så tørr ikke slippe hun ut her..

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09 Juni 2005, 08:31:48 »
Missy får sefølgelig lov å gå ut og inn som hun vil.....har ikke hjerte til å nekte henne å være pus :-)

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
« Svar #9 på: 09 Juni 2005, 08:52:18 »
Samantha kommer å går som hun vil og trives godt med det  :thumbsup:
Hadde hun ikke vært kastrat måtte hun nok vært inne sammen med de andre kattene.
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

Utlogget Missipia

• Spretten katt
    • Vis profil
    • Missi_cucci
« Svar #10 på: 09 Juni 2005, 11:20:55 »
viss jeg hadde bod at med min eks enda, så hadde vi nokk fått oss rasekatt. da hadde nokk vert en inne katt. for der han bor er det ingen hage og det er midt i sentrum, med store veier osv. her er en del katter her. jeg får nesten hjerte i halsen hele tiden! dem holdt på å bli overkjørt så mange ganger nå!  :shock:

men nå bor jeg fortsatt in sentrum men litt på utsiden, der er ikke så mye trafikk og der er til og med hage og veranda (fin plass for en katt). Så lille Konelia kommer nokk til å få vere ute, men ikke om natta! Gleder meg til hun kommer!  :-D  :bigarmhug:

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #11 på: 09 Juni 2005, 13:15:39 »
uhm, mulig jeg er litt hysterisk/nervøs, men mine får ikke lov til å være ute alene..

Der jeg bodde før (rett ved cafe M, der du bor nå Missipia) fikk de heller ikke gå ute. men da hadde jeg ikke hage og bodde rett ved veien.

Nå bor jeg i Oslo, i et ganske fint område med boligfelt, 30 sone og skau, men er likevel livredd for at de skal stikke og finne fram til hovedveien (som er et par km unna).
Mjauritz, som er kastrert, får gå ute noen ganger alene, men Mustang får kun være ute sammen med meg.

Jeg har stor hage (eller de jeg leier av har stor hage, jeg bare låner den) som de får gå i. Der slipper jeg de løs (det er gjerde rundt hele) mens jeg er ute sammen med de. Ca en time om dagen. Er jeg overbeskyttende? Burde jeg la dem være alene ute (skal kastere mustang og chippe begge snart).

Mista den forrige katten min da hun var bare 11 mnd gammel. Bodde i et relativt rolig område da også, men hun ble påkjørt og døde :(

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #12 på: 09 Juni 2005, 19:07:12 »
Jeg synnes ikke du er hysterisk, for jeg er nok en smule værre.
Jeg tørr ikke ha mine ute i det heletatt.Vi bor i eget hus og har hage, men 20m unna hovedvei...
Jeg har ikke lyst til å finne mine katter som en "pannekake" på veien.Det har min nabo gjort to ganger.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #13 på: 09 Juni 2005, 19:34:50 »
hos oss er Carlos, Amadeus, Nikoline, Lady og Lucifer ute på dagtid når vi er hjemme og Ulva og Nala er inne, dei er så redde for å gå ut, så dei slepp...vil egentli ha dei andre som innekatter og men dei er så utrolig rastløse og ladde da gå ut over dører, lister tapet, planter og gardiner...og siden vi leiger bestemte vi oss for å sleppe Carlos og Amadeus ut også...
Nikoline, Lucifer og Lady har vert ute der vi bodde før og vi klarte ikkje snu dei om når vi flyttet hit, vi prøvde, så no går eg rundt med hjerte i halsen....

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #14 på: 09 Juni 2005, 19:59:39 »
Hei Lilith :hilse:

Skjønner godt at du har hjertet i halsen,fof du har noen nydelige katter du har.

Var inne på hjemmesiden din og tittet.Jeg ble spesielt glad da jeg fikk se Lady, for hun var så lik min katt som også heter Lady.

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #15 på: 09 Juni 2005, 20:36:02 »
Sitat fra: Kattemor-
Hei Lilith :hilse:

Skjønner godt at du har hjertet i halsen,fof du har noen nydelige katter du har.

Var inne på hjemmesiden din og tittet.Jeg ble spesielt glad da jeg fikk se Lady, for hun var så lik min katt som også heter Lady.

Hei Kattemor :hilse:
tusen takk:) er utrolig stolt over kattene min, spesielt lady for ho har hatt det veldig vondt for eit år siden, skal legge ut historien på hjemmesiden min.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #16 på: 09 Juni 2005, 21:27:48 »
Sitat fra: Lilith

tusen takk:) er utrolig stolt over kattene min, spesielt lady for ho har hatt det veldig vondt for eit år siden, skal legge ut historien på hjemmesiden min.

Dette er nesten litt rart, for min Lady var satt ut for å dø, helt til Fodgården fant henne.Hun var en liten redd pus som vi har jobbet mye med.Er fortsatt en litt engstelig pus, men  er så mye bedre.
Da hun koser seg nå,kan hun reise seg opp for å gi oss en sleik på panna,nesa eller en real hårvask.Da føler jeg at Lady viser meg ekte og rein kjerlighet, :love: slik som dyr kan.

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #17 på: 09 Juni 2005, 22:45:29 »
Sitat fra: Kattemor-
Sitat fra: Lilith

Dette er nesten litt rart, for min Lady var satt ut for å dø, helt til Fodgården fant henne.Hun var en liten redd pus som vi har jobbet mye med.Er fortsatt en litt engstelig pus, men  er så mye bedre.
Da hun koser seg nå,kan hun reise seg opp for å gi oss en sleik på panna,nesa eller en real hårvask.Da føler jeg at Lady viser meg ekte og rein kjerlighet, :love: slik som dyr kan.

For en fin historie, er så kjekt når det går bra, sjønner godt at du føler at ho viser deg ekte og rein kjærlighet, det gjer ho nok ogsa :love:
Eg fant mi jente i ein blodpøl under altanen etter at eg gjekk ut for å leite etter ho når ho ikkje kom heim når eg ropte ho inn om kvelden. Dyrlege sa ho var blitt slått av ein tung gjennstand, antakligvis ein stein, dakar jento mi :zcry:
No er historien lagt ut på hjemmesiden min.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #18 på: 10 Juni 2005, 20:38:18 »
Hei Lilith!

Det var en vond historie du kom med her.Ble så lei meg,da jeg leste historien på hjemmesiden din at jeg gråt en skvett jeg da :cry: Jeg blir så sint når jeg hører om folk som ikke respekterer levende vesner. :mad: Det skulle bli strengere straffer for folk som mishandler dyr.
Håper lady blir en glad katt igjen, men hun må ikke stole på "naboen".

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #19 på: 11 Juni 2005, 00:14:07 »
Jeg har huskattene mine som 100% innekatter. Dvs de får selvsagt noen lufteturer på balkongen (foreløpig bare i sele).

Jeg mener å tro at det bare er en myte at det bare er rasekatter som kan ha et verdig liv som innekatter. Dette forutsetter oftest at de har bodd inne hele livet (men ikke nødvendigvis). Hører mange si at det er unaturlig å holde en katt inne. Men de aller fleste har forståelse at man har en dyr rasekatt som innekatt. Man kan jo ikke slippe ut en katt til en verdi av 10.000 alene ut i trafikken. Dette gjør meg litt oppgitt, siden det virker som enkelte da indirekte mener den økonomiske prisen på katten er avgjørende for om den vil trives som innekatt. Det er ikke rasekattfolk jeg blir oppgitt over (de vet hvordan man skal holde innekatt), men folk som ikke helt vet hva innekatthold går ut på.

Synes forøvrig man bør ha to stk innekatter for å få dem til å trives, det var iallefall det minstekravet jeg satte til meg selv når jeg skulle få innekatt.