Skrevet av Emne: Fullstendig gal etter våtfor.!!!  (Lest 658 ganger)

Nova

• Gjest
Fullstendig gal etter våtfor.!!!
« på: 26 April 2006, 17:15:43 »
Hos dyrebeskyttelsen fikk Shango våtfor to ganger om dagen, og de ville at jeg skulle fortsette med det... Jeg har derimot prøvd å venne ham av med det, siden det nesten bare er vann.. Men da får vi ikke spise i fred og han hyler som en annen tulling :fnis[1]: Prøvde å la være i 2 dager, men han ga seg ikke. Skikkelig stabeist!

Nå har jeg kjøpt Iam's våtfor til kattunger istedet for butikkvåtfor.... Kan noen bare si at jeg kan ha LITT bedre samvittighet nå, siden han får kvalitetsvåtfor? Please!! :hihi[1]:

(N) Blairwitch

• Gjest
SV: Fullstendig gal etter våtfor.!!!
« Svar #1 på: 26 April 2006, 17:25:30 »
Ja nå kan du ha litt bedre samvittighet, men du kan jo blande litt tørrfor i maten hans og etterhvert så bruker du nesten ikke våtfor.
Kanskje det er en løsning?

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 26 April 2006, 17:37:43 »
Oi! At jeg kunne glemme å si det :icon_neutral: Han får bare en spiseskje av gangen med MASSE tørrfor over som jeg blander inn... DA er det vel ikke så gæli vel?

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #3 på: 26 April 2006, 18:57:38 »
Nei da er det litt anderledes, trodde han fikk litt mer enn det.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #4 på: 26 April 2006, 23:15:09 »
Tror ikke du skal være så bekymra. Iams er jo kvalitet, og har mindre vann og mere næring i seg enn f eks Whiskas. Men så lenge han spiser tørrfor som hovedkost, så går det bra! ;)

Heidi K

• Gjest
« Svar #5 på: 26 April 2006, 23:21:31 »
2 ganger om dagen hos DB var fryktelig mye da. Tenk på de tannskadene han kan få ved slikt bruk over lang tid.

Du gjør rett i å venne han litt av det og gi mye mindre og blande med tørrfôr. Liker han kokt sei og slikt da?

Attack`s

• Gjest
« Svar #6 på: 26 April 2006, 23:26:11 »
Dem fleste lærer det over tid.
Dessuten er han ikke gamle karen.
Her får mine katter tidvis våtfor daglig,sikkert også kattungene etterhvert som dem skal lære å spise,har ingen dårlig samvittighet for det,så lenge tørrforet er hovedkosten.

Kismet

• Gjest
« Svar #7 på: 28 April 2006, 11:45:29 »
Du kan jo starte med å trappe ned til èn gang om dagen.
Mine får ca en spiseskje våtfòr klokka 16:15 hver dag, og de vet når den tiden er, for å si det sånn !

Attack`s

• Gjest
« Svar #8 på: 28 April 2006, 11:54:43 »
I dag er kattungene 9 dager gamle,og Kiss har i 9 dager kun spiste ulike boksemat typer.
Kun dem i pose,for det skal være temperert og ferskt :hihi[1]:
Tørrforet har hun ikke rørt,blander jeg  det i våtmaten blir knottene liggende igjen.
Vann drikker hun heller ikke.

Og dette er en katt som vanligvis er altspisende og tørrfor spisende.
Bare fordi hun er blitt mamma,så skal hun bli behandlet som en dronning og mere til :whistling:
Men det blir nok andre boller til når småttisene skal lære å spise,for dem skal lære å spise tørrfor.
Men enn så lenge,så får hun det som hun vil.
Er livredd for at hun skal miste melken som nesten flommer over.