Skrevet av Emne: Flytte til et annet sted  (Lest 890 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Flytte til et annet sted
« på: 26 April 2006, 13:52:42 »

Jeg skal flytte fra Grefsen til Midstuen i Oslo. Regner med å flytte over kattene i dag, muligens imorgen. På Grefsen har de vært en del ute, planlegger
å ha de mer ute på Midtstuen. Hvordan bør jeg gjøre det med flyttingen?  Hvor lenge burde jeg ha de inne før jeg slipper de ut alene?

Utlogget BennyJao

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • I believe
SV: Flytte til et annet sted
« Svar #1 på: 26 April 2006, 13:57:18 »
Jeg har ikke noe erfaring på dette området, men jeg tror kanskje det er lurt å være litt ute sammen med dem, når du først bestemmer deg for å a dem ute. Nesten sånn som med små. De er jo ikke kjent og det tar vel litt tid å bli kjent. Kanskje de trenger litt hjelp.

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #2 på: 26 April 2006, 14:06:53 »
Du bør vel kanskje la de bli kjent i huset de flytter til før du slipper de ut. Når du ser at kattene begynner å slå seg til ro kan du trygt slippe de ut, men du bør nok være med de de første turene.

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 27 April 2006, 21:09:00 »
Dette kan jeg! Har flyttet et par ganger med katter... Det er som sagt viktig at kattene blir kjent inne først. Jeg har satt en liten regel for minimum 2 uker inne(det gikk ikke denne gangen,måtte slippe ut ProMille etter en uke) Nå kjenner jeg ikke dine katter,men du merker fort når det ikke går å holde de inne lenger.. det jeg har gjort er å bli med ut de første gangene. Da har jeg tatt ganske korte turer et par ganger daglig. Gi gjerne en godbit når dere kommer inn. :biggrin: Etter 3-4 dager har ProMille klart seg selv og vet hun bor. Jeg ønsker deg lykke til,det går sikkert fint!
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 27 April 2006, 21:57:17 »
Jeg har nå hørt dem skal holdes inne 3-4 uker.

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #5 på: 28 April 2006, 13:52:23 »
Takk for svar :) Jeg skal nok holde inne noen uker. Så kan jeg være med de ut noen ganger, før de går alene ;)