Skrevet av Emne: Kattepass  (Lest 1539 ganger)

Utlogget HeidiKristine

• Spretten katt
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kattepass
« på: 18 September 2014, 11:15:31 »
Hei ute etter noen tips når det gjelder kattepass. 

Jeg vurder å reisebort en helg i november og har jeg ingen blandt venner eller familie som kan passe katten.

Jeg vet at katten min ikke går særlig bra med andre katter så tror kanskje ikke kattehotell/kennel er tingen.

Ser på forumet her at det er folk som passer katten hjemme hos deg.
Jeg litt skeptisk til dette også da jeg ikke er helt komfortabel med at noen jeg ikke kjenner skal låse seg inn i leiligheten min mens jeg ikke er der  (noen som har er erfaring med dette? )

Jeg bor i Ullensaker, Akershus.

Noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre ? burde jeg bare droppe reisen ? Kan evt pus klare seg alene hjemme uten tilsyn fra fredag ettermiddag til søndag kveld ?  ( jeg synes kanskje det ble litt lenge?  Jeg bruker aldri å reise fra henne mer en max en natt uten at jeg har noen til å se til henne)

Utlogget Trønderpia

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 7
    • Vis profil
    • Pias Hobbylering
Sv: Kattepass
« Svar #1 på: 18 September 2014, 18:00:47 »
Jeg har normalt venninner som kommer innom når jeg er borte, men det er ikke alltid det passer. I sommer brukte jeg derfor en tjeneste hvor noen kommer hjem til meg (PassPus), altså fremmede. Jeg har ingen betenkeligheter med det, egentlig. Jeg tok heller ingen forholdsregler, ala å gjemme bort verdisaker.

Jeg kommer til å bruke samme selskap til jul, så jeg har absolutt god erfaring med det.

Bruker også en nabo innimellom som jeg vet er inne hos meg mange ganger om dagen når hun har kattevakt-tjeneste. Hun kjenner jeg jo heller ikke noe særlig.

Mulig jeg er naiv, men det er jo ikke slik at jeg ikke kan spore de opp dersom noe skulle skje. Og om de snoker i skap mens de er her (noe jeg absolutt ikke tror de gjør), så bryr jeg meg egentlig fint lite om det. Så jeg anbefaler absolutt en slik tjeneste!

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18 September 2014, 19:25:09 »
De er jo ganske seriøse og passerne har måttet levere vandelsattest før de får jobb.
www.passpus.com

Utlogget Trønderpia

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 7
    • Vis profil
    • Pias Hobbylering
« Svar #3 på: 18 September 2014, 20:14:39 »
De er jo ganske seriøse og passerne har måttet levere vandelsattest før de får jobb.
www.passpus.com

Ja, og de legitimerer seg om kunden ønsker det ved første besøk. De har også ganske strenge krav for oppbevaring av kundens nøkler (skal være avlåst et sted, og adressen til kunden skal ikke ligge sammen med nøklene).
Hun jeg hadde her sist jobber på dyreklinikken jeg bruker, så jeg var rimelig trygg på at de var i gode hender.
Flere av de er også veterinærstudenter

Utlogget HeidiKristine

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #4 på: 19 September 2014, 13:42:08 »
takk for svar  :)men ville dere ha brukt det når det kun var snakk om en helg..?. vurderer om pus kan klare å være alene fredag-søndag. Ville dere gjort det?

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #5 på: 19 September 2014, 15:16:11 »
Ei heig klarer nok pus alene. Gamlepusen min hadde hvertfall ikke noe problemer med det. Denne gjengen har jeg enda ikke vært borte fra ei hel helg. :)

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • Prrrrrrrrrrrrt
    • Vis profil
« Svar #6 på: 19 September 2014, 15:51:39 »
Har du mulighet til å la pusen få selskap og tilsyn i løpet av helga, ville jeg helt klart gjort det ja, uten tvil!  :nod: