Skrevet av Emne: "Kattestige" opp til veranda  (Lest 4232 ganger)

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 113
  • Kjønn: Kvinne
  • Bergenser
    • Vis profil
"Kattestige" opp til veranda
« på: 02 Juli 2014, 08:06:20 »
En jeg kjenner har flyttet med voksen katt til en blokk i leilighet i 2. etasje med veranda. Fra verandaen og ned til en fjellskråning (ikke bratt) er det ikke så langt.

Luftet idèen for henne å få seg en "kattestige" fra bakken og opp til verandaen med katteluke inn i huset derfra. Dette hadde absolutt vært greiest for både katten og eieren.

Går det an å kjøpe kattestige ferdig som man kan montere opp? Evt hvor?

Er takknemlig for løsninger  :)

Utlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
Sv: "Kattestige" opp til veranda
« Svar #1 på: 02 Juli 2014, 10:56:58 »
En kan vel høre med en snekker om det.  vetikke Ellers er det jo ikke så vanskelig å lage en selv heller. :)

Utlogget ollie-cat

• Julehjelpere
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 36
  • ollie THE Cat
    • Vis profil
« Svar #2 på: 02 Juli 2014, 11:02:01 »
jeg mener jeg har sett på nettet men husker jo ikke hvor...  Google kattestige eller cats ladder å se hva som kommer opp - takk for i går forresten, koselig og så snilt av deg å hente meg  :biggrin: 

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #3 på: 02 Juli 2014, 17:22:02 »
Tusen takk Monica og Ollie-cat for svar. Sikkert noen som reagerer litt rart på at jeg spør om det, for jeg har vært ganske mye inne på det før, og vet godt om at Rips fikk laget seg en som jeg var veldig fascinert av. Kanskje den du har sett før, Ollie-cat?

Men kan ikke tenke meg at hun som jeg vil anbefale det til vil få laget seg en selv, og jeg vet ikke om jeg vil påta meg å gjøre det for henne bla fordi jeg faktisk har problemer med å slå inn en spiker ordentlig  :veldigflau:

Men hun har et barnebarn som er ungdom som kanskje kan gjøre det hvis jeg har bilde   :hmmmm:  For jeg husker den til Rips var utrolig enkel og fin. Skal se om jeg finner bilde igjen av den.

Selv takk, Ollie-cat. Bare veldig hyggelig  :)

Utlogget Månestråle

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 106
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02 Juli 2014, 19:04:10 »
Jeg har sett annonser for det på Finn.no. Vi så litt på løsninger for det siden vi vurderte å ha det fra verandaen her.
Nå skal vi få laget en slags trapp, men det blir på fremsiden av huset så vi trenger ikke en slik stige.

Vil tro at dette er noe man fint kan få en snekker eller handyman til å lage.  :)

Chat Conversation End

Utlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02 Juli 2014, 19:07:16 »
Min kattetrapp er en værbitt bjelke som jeg bare har festa noen trinn på. Og under står det to paller, siden kattene ikke har særlig køkultur.  :skratter:
Den er stygg som juling, men den fungerer slik hensikten er, så da får den bare være. Den står uansett på baksiden av huset, der ingen ser den og der jeg aldri oppholder meg siden hele bakhagen holder på å bli slukt av syrin.  :faint:

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02 Juli 2014, 20:32:42 »
Så bra, Månestråle  :D

Så lurt, Monica  :D         Køkultur  :smilylatter:

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 34
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02 Juli 2014, 22:41:09 »
Er jo egentlig bare å kjøpe en plank som holder litt, sånn verandaplank liksom.. det koster kanskje 15.- kr pr meter, og en plank er ca 3-4 meter, men man behøver jo ikke å kjøpe hele..
Man kan kjøpe en tynn list å kutte opp i plankens bredde å sette noen trinn liksom bare for at den ikke skal bli så glatt, Det som er viktig er jo egentlig å lage et godt feste både på verandasiden og på skråningen.
Katter har jo en fantastisk balanse så planken behøver absolutt ikke å være bred.

Sikkert lurt å hyre en ungdom til å ordne det, men kjekt å ha en liten plan på hvordan det skal være sånn at det både ser greit ut og holder og fungerer :)

Lykke til!  :) :)

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #8 på: 03 Juli 2014, 08:43:20 »
Er jo egentlig bare å kjøpe en plank som holder litt, sånn verandaplank liksom.. det koster kanskje 15.- kr pr meter, og en plank er ca 3-4 meter, men man behøver jo ikke å kjøpe hele..
Man kan kjøpe en tynn list å kutte opp i plankens bredde å sette noen trinn liksom bare for at den ikke skal bli så glatt, Det som er viktig er jo egentlig å lage et godt feste både på verandasiden og på skråningen.
Katter har jo en fantastisk balanse så planken behøver absolutt ikke å være bred.

Sikkert lurt å hyre en ungdom til å ordne det, men kjekt å ha en liten plan på hvordan det skal være sånn at det både ser greit ut og holder og fungerer :)

Lykke til!  :) :)

:tommelopp: Enig. Er jo ikke vanskelig i det hele tatt. Men viktig med godt feste, ja.